offroad Hudiksvall

Allmän diskussion om allt som har med offroad, 4x4 och terrängbilar att göra.

Moderatorer: Marcus, AtEase, volvojonas, MrHawk

bygren,ulrika
Nybörjare
Inlägg: 5
Blev medlem: tis maj 21, 2013 7:59

offroad Hudiksvall

Inlägg av bygren,ulrika » tis maj 21, 2013 8:07

vill kolla läget i Hudiksvall för offroad, vi håller på att försöka få till ett kör område där.
skulle vara kul om vi bleb några stycken så det gick att ordna en klubb.
någon intreserad?
ulrika :jump:

Hans_Delsbo
Hemmastadd
Inlägg: 139
Blev medlem: ons maj 09, 2012 16:36
Ort: Delsbo (Hälsingland)
Kontakt:

Re: offroad Hudiksvall

Inlägg av Hans_Delsbo » tis maj 21, 2013 11:21

Bor i Delsbo. Har ingen renodlad offroadbil nu, bara gatpickisen. Men intresset finns! Vad har "ni" för planer?
Chevrolet Silverado 1500 -01, 5,3:a bensin.
Har även några lador fyllda med skrot. Finast: BM Bamse och 2xFordson. Fulast: allt skit som borde lagas klart...
Svetsare, MC-mek, Brandman, Guldsmedsbutiksarbetare, Korrekturläsare, Bonde och Hemmaman.

bygren,ulrika
Nybörjare
Inlägg: 5
Blev medlem: tis maj 21, 2013 7:59

Re: offroad Hudiksvall

Inlägg av bygren,ulrika » tis maj 21, 2013 11:33

planerna är att jag håller på med hudiksvalls komun för att få mark av dem att köra på, har varit och tittat på mark vid polis vågen efter gamla e4 som nog skulle bli bra början.
vi är nu medlemar i gestrike offrod klubb, de har lovat att stötta och hjälpa oss till en början tills vi fått hop ett gäng här uppe så det går att bilda klubb.
vi kör lite hema vid i alla fall nu.
om du har fb kan du kolla min sida
ulrika bygren
skulle vara jätte kul om det funkade med en klubb här uppe, som det är nu så trailar vi till sandviken och hofors för körningar.
:jump: :jump:

bygren,ulrika
Nybörjare
Inlägg: 5
Blev medlem: tis maj 21, 2013 7:59

Re: offroad Hudiksvall

Inlägg av bygren,ulrika » tis maj 21, 2013 11:35

fungerar ofta bra att köra de med i skogen om man planerar och har drag hjälp i blan
själv har jag en zooka som är orginal.

bygren,ulrika
Nybörjare
Inlägg: 5
Blev medlem: tis maj 21, 2013 7:59

Re: offroad Hudiksvall

Inlägg av bygren,ulrika » tis maj 28, 2013 14:56

inga intreserade i Hudiksvalls trakten?

Anders, KC & GC
Hemmastadd
Inlägg: 234
Blev medlem: tor apr 16, 2009 21:36
Ort: Västerås

Re: offroad Hudiksvall

Inlägg av Anders, KC & GC » tis jun 04, 2013 23:02

Lite för långt bort för att va aktiv i en klubb där, men får ni igång lite körningar så blir det nog fler besök hos mina föräldrar i Söderhamn :D
Anders, KingCab och Grand Cherokee

Anders4x4
Användare
Inlägg: 57
Blev medlem: lör jul 21, 2012 20:43

Re: offroad Hudiksvall

Inlägg av Anders4x4 » lör jun 15, 2013 10:53

Hej hur går det med nya körområdet. Borde finnas många uppifrån som är intresserade .
Ni som är intresserade kan ju skriva här i tråden

M V H Anders Gestrike offroad

cetex
Användare
Inlägg: 61
Blev medlem: ons dec 22, 2010 20:35
Ort: Stockholm

Re: offroad Hudiksvall

Inlägg av cetex » lör jul 20, 2013 11:40

Hej!

Jag och min flickvän är ifrån hudiksvallstrakten och bor vanligtvis i en sommarstuga strax utanför iggesund när vi är här (denna gång cirka en vecka till.)

Är ju hudik summer meet ikväll så vi tänkte ta vår "tall suzzie" dit och rulla nåt varv. Är det nån mer som ska dit?

Har ni kollat nå mer på offroadbana? Vore ju verkligen kul om det blev av. Det är sällan vi har tid hemma i sthlm.

/oskar och nadine

MartinSandbäcken
Användare
Inlägg: 72
Blev medlem: lör jul 17, 2010 9:49
Ort: hälsingland

Re: offroad Hudiksvall

Inlägg av MartinSandbäcken » sön jul 21, 2013 18:52

Hallå där! Finns många som är sugen på detta skulle ja tro! Själv bor ja i Nordanstig å har en offroadare och två kompisar med varsin bil härifrån å vi har varit sugen på att starta nått, men är lite få för det... har även några bekanta i hudik som har bilar så det gäller nog bara att sprida ordet så fiinns det nog många där ute som inte hänger här på forumet som. Vi har ju gjort några turer till Sundsvall till torsboda så vi har ju som börjat bekanta oss med dom lite så få ner folk på körning är nog inte svårt, gälller bara att få tag i område och få ihop ett gäng. Vi är iaf 3 st med bilar som är sugna på att dra igång något

Micke66
Nybörjare
Inlägg: 3
Blev medlem: lör aug 10, 2013 21:01

Re: offroad Hudiksvall

Inlägg av Micke66 » lör aug 10, 2013 23:06

Hej hopp!

Har precis köpt bil och är körsugen som bara den... :)
Bor också i Nordanstig så det skulle sitta fint med en bana i trakterna av Hudik eller så...

Blir spännande att se vad som sker med detta!

Jocker
Forumräv
Inlägg: 693
Blev medlem: sön aug 24, 2008 21:48
Ort: Docksta

Re: offroad Hudiksvall

Inlägg av Jocker » lör aug 10, 2013 23:31

Körning i Torsboda den 17:onde om inte annat
:roll:
Jocke Rydkvist
Docksta nu mera. 073-8156095
Åker Nissan Patrol Y60
Åker Hemmabyggd Bandvagn
såld: Suzuki

markusl
Nybörjare
Inlägg: 2
Blev medlem: sön aug 11, 2013 1:35

Re: offroad Hudiksvall

Inlägg av markusl » sön aug 11, 2013 1:44

@Micke66:
Du köpte inte händelsevis en Willys Cj3 i Timrå? :-)

Blev väldigt sugen på den men den blev såld... Tänkte att det skulle vara ett samaträffande att du precis köpt en bil och är från trakten om jag förstått geografin rätt. Har gåttt genom mitt snart 40åriga liv och inte förrän nu insett att det borde vara askul att åka ut i terrängen och bröta runt lite.

Får leta vidare. Om någom har något tips om en Cj2/3 helst med V8 så hör av er :-)

Mvh Markus

Micke66
Nybörjare
Inlägg: 3
Blev medlem: lör aug 10, 2013 21:01

Re: offroad Hudiksvall

Inlägg av Micke66 » sön aug 11, 2013 12:14

@markusl

Det finns ju en viss risk att det var den, hehe :-)

markusl
Nybörjare
Inlägg: 2
Blev medlem: sön aug 11, 2013 1:35

Re: offroad Hudiksvall

Inlägg av markusl » sön aug 11, 2013 12:57

Coolt.
Kändes som om det var en välbyggd bil! Ska bli kul att läsa om dina bravader med den om du skriver nåt här sen.
Är du erfaren i gemet eller är det din första offroader såsom det skulle varit för mig?

Micke66
Nybörjare
Inlägg: 3
Blev medlem: lör aug 10, 2013 21:01

Re: offroad Hudiksvall

Inlägg av Micke66 » sön aug 11, 2013 21:44

Jag är fräsch som en oskuld när det gäller bil och terräng, LOL :-) Har kört en del cross men det hjälper inte mycket här hehe.

Blir väl en lugn start till att börja med... det fattades inte pulver i bilen kan jag lova så man får vara försiktig.

Kommer säkert bilder och rapporter... Hoppas att det kan bli någon bana i närheten oxo så man kan vara flera som kör. Det ska bli riktigt roligt!

Skriv svar