Min bilblogg.

Allmän diskussion om allt som har med offroad, 4x4 och terrängbilar att göra.

Moderatorer: Marcus, AtEase, volvojonas, MrHawk

Lasse Suzican
4x4xnerd
Inlägg: 6984
Blev medlem: fre feb 24, 2006 19:10
Ort: Helsingborg
Kontakt:

Inlägg av Lasse Suzican » tis mar 28, 2006 16:40

pjocke skrev:Det är samma sak med pengar... finns folk som inte gör annat än nya, men ändå. De hamnar inte i mina fickor per automatik, så spara på knutarna kanske inte är fel :)
Så du har lika dåliga fickor som jag.... Det där är ett j%¤&la sk"t, egentligen...
pjocke skrev: Hur är det med krängningshämmare då? Det står inget specifikt, varken do eller don't, i reglerna...
Krängningshämmare är bra, åtminstone "avkrängningshämmare" på fälgarna!!!! :lol:
Nää! Lite allvar.
Om man bara läser Originalreglerna så står det ingenting om just krängningshämmare, utan bara original. Alltså ska krängningshämmaren sitta kvar och vara inkopplad.
Kollar man i Standard så står det "krängningshämmare fritt". Därmed får den plockas bort....

Men du ska väl fortfarande bara köra Skåne i år, och där är krängningshämmare fritt i klass 1.
// Lasse
Fast ledamot i ETC & teknisk chef för Eurotrial.

All 4 wheels must participate, lock up your axles!!!

pjocke
Veteran
Inlägg: 2156
Blev medlem: sön feb 12, 2006 20:50
Ort: Malmö

Inlägg av pjocke » tis mar 28, 2006 16:42

lasse suzicán skrev:Men du ska väl fortfarande bara köra Skåne i år, och där är krängningshämmare fritt i klass 1.
Ja, fast fan vet om jag plockar av dem bara därför :) Jag kommer bara slarva bort dem till det är dags för RM nästa år ;P

Hasse
OffroadGeek
Inlägg: 4395
Blev medlem: mån feb 27, 2006 22:58
Ort: Skogen

Inlägg av Hasse » tis mar 28, 2006 20:55

Krängningshämmaren åker av enterprise inom kort :D

Har man IFS framvagn får man lösa smidigheten så gott det går 8)

Skriv svar