4x4 Festival 1-3/8 i Eksjö!

Information och tips om träffar

Moderatorer: Marcus, AtEase, volvojonas, MrHawk

christian.p
Beroende
Inlägg: 1293
Blev medlem: ons sep 14, 2011 14:28
Ort: skillingaryd. VJK

Re: 4x4 Festival 1-3/8 i Eksjö!

Inlägg av christian.p » mån aug 04, 2014 19:11

Nivanörden skrev:Mycket trevlig offroadkörning och kvällsunderhållning av mycket hög kvalitet var det i alla fall!



- Artisterna gjorde ett mycket bra jobb och det var helt rätt nivå.

Kvällsunderhållning?? När var den?? Jag tyckte mig inte höra mycket underhållning från scenen efter kl 21 i varje fall. Vi var borta en runda vid scenen/öltältet vid kl 22:30 på fredagen, jag tror det stod tre vakter och två "bartender" men det var också bara dom som var där.

Mycket dåligt att arrangörerna inte visste hur länge man fick köra.

Förstår inte hur man ska kunna köra till kl 17 när slingorna stängde, sen 30min-1h tillbaka till campingen, sen ska man duscha, grilla, öppna en öl, och sen har dom slutat att spela. nä dom borde börja spela vid kl 21 tiden och hålla på till 24 när det stängde.

Detta var en träff som jag nog inte kommer att åka till igen om det inte blir stora förändringar.

Men NSOR gjorde som vanligt ett mycket bra arbete med slingorna. Kunde finnas någon lite svårare slinga.
Suzuki sj413

Nivanörden
Forumräv
Inlägg: 655
Blev medlem: tis mar 21, 2006 10:40
Ort: Göteborg / Ydreskogarna
Kontakt:

Re: 4x4 Festival 1-3/8 i Eksjö!

Inlägg av Nivanörden » mån aug 04, 2014 19:49

christian.p skrev: Detta vet jag inte eftersom dom spelade ju alldels för tidigt, förstår inte hur man ska kunna köra till kl 17 när slingorna stängde, sen 1h tillbaka till campingen, sen ska man duscha, grilla öppna en öl, och sen har dom slutat att spela. nä dom borde börja spela vid kl 21 tiden och hålla på till 24 när det stängde.
Jag kan hålla med om att det började och slutade lite för tidigt, men samtidigt så finns det väl en poäng i att undvika dödlägen där inget händer. På en "vanlig" musikfestival spelas det ju ofta på flera scener samtidigt och man riskerar att få välja bort nått man vill se/göra till förmån för något annat. (Bara en liknelse för att exemplifiera)

Det finns en helt klart en hel del att jobba med för att göra det till ett riktigt bra offroadevent som drar mycket mer folk. Att någon tjänar pengar ser jag inte som ett problem i sig, men det gäller som sagt att leverera också!

MVH/
Håkan :)
//Håkan, Malcom Young i Zebra Bug

Team QUAGMUDDERS

http://www.lada-niva.se" onclick="window.open(this.href);return false;

Robe
Guru
Inlägg: 2718
Blev medlem: mån mar 05, 2012 13:34
Ort: Uppsala

Re: 4x4 Festival 1-3/8 i Eksjö!

Inlägg av Robe » mån aug 04, 2014 20:25

Nu är man hemma och återhämtad efter 3 dagar på 4x4-festival i Eksjö, strålande sol och nästan 80 mil på trippmätaren!

Vill tacka arrangörerna, utställarna och alla deltagare för en trevlig helg! Ser stor potential i detta evenemang, kommer 100% tillbaka nästa år!

Stort offroadområde som NSOR tog väl hand om med trevliga funktionärer ute längs spåren, superb!
Gillade framförallt Berget, där fanns det utmaningar och med all publik och fotografer så ville man testa gränserna vilket var riktigt roligt!

Campingområdet var bra och kul att gå omkring och titta på allas byggen och "forumbilar" i verkligheten. Toalettvagnen med riktiga toaletter istället för major var guld värt.

Visst finns det detaljer som kan förbättras till nästa år, det kanske kommer upp en "vad var bra/mindre bra" -eftersnacks tråd?

Alla mina bilder finns här, ni behöver inte ha facebook för att se albumet, bara klicka på länken :)
https://www.facebook.com/media/set/?set ... 1fd434255b" onclick="window.open(this.href);return false;

Ett par smakprov:
Bild

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild
Kontakt: r.westerlund@gmail.com

@ReconExpedition på Facebook
@ReconYJ_Swe på Instagram

StarvinMarvin
Forumräv
Inlägg: 666
Blev medlem: sön feb 03, 2013 9:47
Ort: Umeå/Rödåsel

Re: 4x4 Festival 1-3/8 i Eksjö!

Inlägg av StarvinMarvin » mån aug 04, 2014 21:35

Martin.A skrev:
Wältmeister skrev:Mycket trevlig film. :jump:
Har den blå och den orange Nivan någon form av diffrentialspärrar bak? :roll:
:tumbup:

Tack så mycket :D

Nej det är helt öppna diffar både fram och bak på båda. Den blå hade en torsendiff men den kastade in handduken vid förra träffen så nu vart det öppen original. Kommer nog att bli ny Torsendiff eller air locker fram över....

//Martin
Ring då ni behöver nya :D :D :D
Fixar biffen!!
För övrigt så blev man förbannat avis på er som va där :) Har gått o blivit husägare i sommar därav problemet att hinna till alla träffar :D Bättring lovas till nästa säsong :D

MVH // Mathias
Umeå Offroad & Import
Webshoppen som levererar det mesta inom offroad
För både hobbyanvändare och proffs
http://www.umeaoffroad.se/" onclick="window.open(this.href);return false;

LUS
Rutinerad
Inlägg: 324
Blev medlem: tis sep 02, 2008 12:46
Ort: Vaggeryd

Re: 4x4 Festival 1-3/8 i Eksjö!

Inlägg av LUS » tis aug 05, 2014 11:03

Var det gratis för publiken att ta sig ut till berget på denna träffen?

jolut
Användare
Inlägg: 94
Blev medlem: lör jun 08, 2013 7:21
Ort: Mälardalen

Re: 4x4 Festival 1-3/8 i Eksjö!

Inlägg av jolut » tis aug 05, 2014 15:58

Som nybörjare hade jag önskat mer information om körningen. Nu gav jag mig ut körde ändå och jag överlevde trots punka :P
Bra erfarenhet för mig och jag får nog starta en garage-tråd. Viss moddning kommer jag att behöva göra :)

Jag filmade lite med mina fiskeglasögon, med en liten kamera mellan ögonen.

Bild
Terrano -88

Skriv svar