Hur mycket matartryck/flöde klara en org mekanisk dieselpump.
vill ju inte blåsa Oringar och dylikt pga en relativt enkel sak att reglera.
främst vill jag veta till Chevrolet 6,2d, men är ju bra och veta
allmänt ändå
Bränsle fråga Tryck/flöde
Moderatorer: Marcus, AtEase, volvojonas, MrHawk
Re: Bränsle fråga Tryck/flöde
Här kan du läsa lite om spec på originalpumpen mm:
viewtopic.php?f=20&t=45295&start=30" onclick="window.open(this.href);return false;
Skickat från min SM-A310F via Tapatalk
viewtopic.php?f=20&t=45295&start=30" onclick="window.open(this.href);return false;
Skickat från min SM-A310F via Tapatalk
Re: Bränsle fråga Tryck/flöde
Matarpumpen ska bara orka få upp soppan till insprutningspumpen som har en egen vingpump som tryckregleras.
Detta är viktigt då interntrycket ska variera med motorns varv för att sköta tändförställningen.
Matarpumptrycket är med andra ord lågt! Och flödet är rätt lågt med
Detta är viktigt då interntrycket ska variera med motorns varv för att sköta tändförställningen.
Matarpumptrycket är med andra ord lågt! Och flödet är rätt lågt med
"If speed kills,then suzukidrivers must live forever"
Re: Bränsle fråga Tryck/flöde
Om jag inte minns helt fel så har DieselMecken gjort prov upp till 5 bar utan att det har påverkat interntrycket något nämnvärt.
Men en vanlig Biltema 'tick-tack' pump räcker för att få fram bränslet.
Den jag har nu är på 0.5 bar och den klarar utan problem att fylla på pumpen.
Men en vanlig Biltema 'tick-tack' pump räcker för att få fram bränslet.
Den jag har nu är på 0.5 bar och den klarar utan problem att fylla på pumpen.
Re: Bränsle fråga Tryck/flöde
tack för det då vet jag mer,
och det låter lika med vad jag har hittat på övriga nätet med.
och det låter lika med vad jag har hittat på övriga nätet med.