Jag har problem med att få i P-läget på automaten. Spaken tar stopp på R om jag inte manuellt lyfter mojängen som sitter i mitten. nertill. Den har ett läge framför som spaken inte kommer fram till eftersom den inte lyfts upp. Jag vet att det är mycket dåligt förklarat eftersom jag inte vet vad grejerna heter. Jag bifogar därför bilder, den första med det läge jag vill att den ska komma till och den andra i det läge den stannar i.
EDIT! När jag monterade loss spakstället och vände uppochner på det ramlade det ut en skruv. Det var den främre skruven av de två som håller fast det som heter "gear selector gate". Ska montera dit det morgon så får vi se om det lirar som det ska.
LÖST! Problem med P-läget på automaten
Moderatorer: Marcus, AtEase, volvojonas, MrHawk
LÖST! Problem med P-läget på automaten
Senast redigerad av jai134 den sön nov 19, 2017 21:47, redigerad totalt 1 gånger.
Re: Problem med P-läget på automaten
Ser ut som volvo spakställ, har ev ett par liggande(om jag inte slängt dom), isf kan jag kolla på dom å se hur det ska funka!
Funkar spärrknappen för dom andra lägena?
Funkar spärrknappen för dom andra lägena?
Vitara -89
SJ 413 -88
JEEP ZJ 4,0 -98
JEEP WJ 4,7 -99
Å nåra till som driver på färre hjul!
SJ 413 -88
JEEP ZJ 4,0 -98
JEEP WJ 4,7 -99
Å nåra till som driver på färre hjul!
Re: Problem med P-läget på automaten
Ja, det gör den. Ja, det är från Volvo. Ja tack, gör gärna det
Re: Problem med P-läget på automaten
Jag har hittat en sprängskiss och letat runt lite efter tips. Jag undrar om det, som det stod någonstans, är möjligt att montera av spakstället inifrån bilen. Det stod att om man bara plockade bort länkaget så kunde man lossa stället från golvet?
EDIT! Jo, jag har fått bekräftat att det går så det behöver jag inte få svar på.
EDIT! Jo, jag har fått bekräftat att det går så det behöver jag inte få svar på.