Funderar på ett litet byggprojekt till min cj3, en ny framaxel ska in. Har några valpaxlar att bygga på , bak sitter det en redan sen en tid tillbaks. Men funderar på att montera nått annat än en lamelldiff från bakaxlarna, till bakaxeln kostade det ändå en slant att byta ut allt som var trasigt.
Eftersom det är kort hjulbas och jag brukar köra på löst underlag vilket ochså man ibland endast har en chans på innan det blir riktigt halt. Vill ha fäste med rattutslag utan att "bryta" sönder torven.
Har kört med en pv-diff i originalaxeln med stålskivor och inga lameller, gett tillräckligt oftast och det går att svänga. Men sett för många med hårda lamelldiffar tugga rakt fram med fullt rattutslag.
Därför undrar jag hur hårt ected "diffar" olåst.
Jag har listat ut att truetrac överför moment oavsett olika varvtal på hjulen och då bör funka bra för kurvtagning, dock hjälplös med ett hjul i luften. Har stela bladfjädrar och inga planer på att byta just nu.
ected vs truetrac
Moderatorer: Marcus, AtEase, volvojonas, MrHawk
ected vs truetrac
mvh
Peter W
Willys CJ3 -50
Peter W
Willys CJ3 -50
Re: ected vs truetrac
Jag har också hört att ected bromsar lite även när den är avslagen.
Om det är så så skulle jag välja bort den, även om det bara är lite den ligger på.
Iaf om man nån gång har tänkt köra på glatt underlag.
Skickat från min SM-A310F via Tapatalk
Om det är så så skulle jag välja bort den, även om det bara är lite den ligger på.
Iaf om man nån gång har tänkt köra på glatt underlag.
Skickat från min SM-A310F via Tapatalk
Re: ected vs truetrac
Ja det är en lamelldiff i grunden, men dom kan vara konstruerad på olika sätt och ha olika förspänninga.
Truetrac spärrbar har varit perfekt. Har haft för mig att det fanns eller skulle komma.
Truetrac spärrbar har varit perfekt. Har haft för mig att det fanns eller skulle komma.
mvh
Peter W
Willys CJ3 -50
Peter W
Willys CJ3 -50