Aktuellt datum och tid: mån dec 11, 2017 18:51

Alla tidsangivelser är UTC + 1 timme [ Sommartid ]




Ny tråd Svara på tråd  [ 10 inlägg ] 
Författare Meddelande
InläggPostat: sön sep 10, 2017 16:01 
Offline
Veteran
Användarvisningsbild

Blev medlem: sön mar 02, 2008 20:52
Inlägg: 2271
Ort: Robertsfors
Subarupickis utan w-uttag.
Var ska jag löda fast stiftet/sladden?
Obs. Två olika generatorer.
Jag löder hellre på den som är äldst. :)BildBildBildBildBild

Skickat från min SM-G388F via Tapatalk

_________________
http://fullsizeoffroaders.jasplace.se/
( Färsk medlem utan koll än så länge)
Snälla, skriv långsamt så jag oxå hinner läsa...


Upp
 Profil  
Svara med citat  
InläggPostat: sön sep 10, 2017 16:24 
Offline
Hemmastadd
Användarvisningsbild

Blev medlem: lör nov 26, 2011 19:04
Inlägg: 136
Ort: Tumleberg
Hade för mig att det bara var att ta ut från en lindning, men så enkelt är det tydligen inte..
Skall visst anpassas med motstånd å grejer.

Är nog problemfriare med en sådan häringa mojäng.https://www.watski.se/Varvraknare-for-dieselmotorer-11M8J

_________________
Niva -86


Upp
 Profil  
Svara med citat  
InläggPostat: mån sep 11, 2017 6:27 
Offline
Forumräv
Användarvisningsbild

Blev medlem: mån sep 07, 2009 6:56
Inlägg: 731
Ort: alingsås
jag andvände denna när jag skulle koppla in orginal bensin varvräknare i min suzuki med skoda diesel.
ena kabeln på plus och andra till signal på varvräknaren samt två metall bitar på vevaxeln för avkänning funkar kanon.
https://www.reservdelar24.se/metzger-1810905.html


Upp
 Profil  
Svara med citat  
InläggPostat: mån sep 11, 2017 17:51 
Offline
Veteran
Användarvisningsbild

Blev medlem: sön mar 02, 2008 20:52
Inlägg: 2271
Ort: Robertsfors
Det borde gå att ta en hallgivare från valfritt fordon i skogsbrynet då alltså?

_________________
http://fullsizeoffroaders.jasplace.se/
( Färsk medlem utan koll än så länge)
Snälla, skriv långsamt så jag oxå hinner läsa...


Upp
 Profil  
Svara med citat  
InläggPostat: mån sep 11, 2017 22:56 
Offline
Veteran
Användarvisningsbild

Blev medlem: sön mar 02, 2008 20:52
Inlägg: 2271
Ort: Robertsfors
Jag tog vevaxelgivare från en voyager och gjorde ett snyggt litet fäste och knackade ner en bult i svänghjulet för avkänning.
Det funkade inte.



Skickat från min SM-G388F via Tapatalk

_________________
http://fullsizeoffroaders.jasplace.se/
( Färsk medlem utan koll än så länge)
Snälla, skriv långsamt så jag oxå hinner läsa...


Upp
 Profil  
Svara med citat  
InläggPostat: mån sep 11, 2017 23:44 
Offline
Hemmastadd
Användarvisningsbild

Blev medlem: lör nov 26, 2011 19:04
Inlägg: 136
Ort: Tumleberg
Är kanske ute å cyklar .. men ska inte den påverkas av en magnet ?

_________________
Niva -86


Upp
 Profil  
Svara med citat  
InläggPostat: tis sep 12, 2017 5:54 
Offline
Forumräv
Användarvisningsbild

Blev medlem: mån sep 07, 2009 6:56
Inlägg: 731
Ort: alingsås
finns olika modeller av givare
den jag tipsade om fungerar för mig ialla fall
finns dom som går på magnet och dom som har tre eller två kabelanslutningar
den som jag andvände hade två och dektekterar på metall magneten är inbyggd i givaren


Upp
 Profil  
Svara med citat  
InläggPostat: tis sep 12, 2017 10:08 
Offline
Beroende

Blev medlem: ons okt 27, 2010 21:49
Inlägg: 1006
Ort: Bollebygd
Vad för motor och motorstyrning snackar vi?

Bensinare med tändspole? Isf är det ju bara att koppla varvräknarn där!

_________________
Vitara -89
SJ 413 -88
JEEP ZJ 4,0 -98
JEEP WJ 4,7 -99
Å nåra till som driver på färre hjul!


Upp
 Profil  
Svara med citat  
InläggPostat: lör sep 23, 2017 3:57 
Offline
Veteran
Användarvisningsbild

Blev medlem: sön mar 02, 2008 20:52
Inlägg: 2271
Ort: Robertsfors
Ja. Bensinare med tändspole men jag måste ta ut signalen nån annanstans då regulatorn klipper strömmen till tändspolen och det gör att det blir fel.

Är ju ett epabygge med den nya modellen av regulator.
Så jag måste löda in på generatorn.

_________________
http://fullsizeoffroaders.jasplace.se/
( Färsk medlem utan koll än så länge)
Snälla, skriv långsamt så jag oxå hinner läsa...


Upp
 Profil  
Svara med citat  
InläggPostat: mån nov 06, 2017 3:02 
Offline
Forumräv
Användarvisningsbild

Blev medlem: tor sep 27, 2007 0:57
Inlägg: 904
Ort: Sölvesborg
Löd före dioderna, där har du pulser.

_________________
Stelaxlad HiLux Diesel
Turboconvert + IC 1.8 Bar Boost
Superflex bladfjädrar +4"
Bilstein 5150 12"
2 x arb airlocker
CM knutar + axlar bak & fram
Smörjbara bussningar runt om
mm. mm


Upp
 Profil  
Svara med citat  
Visa inlägg nyare än:  Sortera efter  
Ny tråd Svara på tråd  [ 10 inlägg ] 

Alla tidsangivelser är UTC + 1 timme [ Sommartid ]


Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 5 gäster


Du kan inte skapa nya trådar i denna kategori
Du kan inte svara på trådar i denna kategori
Du kan inte redigera dina inlägg i denna kategori
Du kan inte ta bort dina inlägg i denna kategori

Sök efter:
Hoppa till:  
POWERED_BY
Swedish translation by Peetra & phpBB Sweden © 2006-2011