Drivknutsfett
Moderatorer: Marcus, AtEase, volvojonas, MrHawk
-
- Hemmastadd
- Inlägg: 146
- Blev medlem: sön aug 11, 2013 21:43
Drivknutsfett
Glad i hågen köpte jag en fettspruta och Biltemas standardfett. Sprutade varenda drivknut på bilen.. kort därefter hävde jag mig in under eländet och ser att det mesta har centrifugalkraftat sig ut på närliggande områden.
Var köper jag fett som inte rinner bort från drivknutarna?
Var köper jag fett som inte rinner bort från drivknutarna?
Jeep J20 -81
Re: Drivknutsfett
Det är nog så att allt fett som hamnade på utsidan runt tätningar har slungats lös.
Fettet i kopparna är garanterat kvar där det ska.
//John
Fettet i kopparna är garanterat kvar där det ska.
//John
-
- Hemmastadd
- Inlägg: 146
- Blev medlem: sön aug 11, 2013 21:43
Re: Drivknutsfett
Säker?
Fettade in drivknutar på jobb med vanligt standard ep2-fett och det rann också ur, blev annat fett där till slut. Dock inget man kan låna hem
Fettade in drivknutar på jobb med vanligt standard ep2-fett och det rann också ur, blev annat fett där till slut. Dock inget man kan låna hem
Jeep J20 -81
Re: Drivknutsfett
Säker kan jag ju inte vara i ditt fall
Man brukar ju trycka i lite fett till man ser att det kommer ut någonstans och då är man nöjd, det som hamnar på utsidan brukar sitta så fint i kardantunneln
Sen ska tätningen se till att inget kommer varken ut eller in, ska det vara så att dina tätningar har gjort sitt, att det är väldigt gamla kors?
//John
Man brukar ju trycka i lite fett till man ser att det kommer ut någonstans och då är man nöjd, det som hamnar på utsidan brukar sitta så fint i kardantunneln
Sen ska tätningen se till att inget kommer varken ut eller in, ska det vara så att dina tätningar har gjort sitt, att det är väldigt gamla kors?
//John
Re: Drivknutsfett
Med tanken på hur lagerskålarna sitter på ett kors så borde fettet hamna i botten av varje skål med centrifugalkraften? Det är med största säkerhet överskottet du har kladdat på golvet
"If speed kills,then suzukidrivers must live forever"
-
- Hemmastadd
- Inlägg: 146
- Blev medlem: sön aug 11, 2013 21:43
Re: Drivknutsfett
Jag lär meka isär och kolla när vädret blir bättre.
Kollegan hade samma problem med sin gamla rod och den kastade ur sig det mesta av fettet. Köpte nåt med annan oljebas så höll det bättre. Tyvärr sviktade minnet på namnet där..
Kollegan hade samma problem med sin gamla rod och den kastade ur sig det mesta av fettet. Köpte nåt med annan oljebas så höll det bättre. Tyvärr sviktade minnet på namnet där..
Jeep J20 -81
-
- Beroende
- Inlägg: 1225
- Blev medlem: tis nov 30, 2010 18:39
- Ort: Göteborg
Re: Drivknutsfett
e alltid så
min gw luktar altid ny stekt lagerfett efter jag varit på driv-axlarna, hamnar alltid lite på ljudämparen.
man pumpar i tills de kommer ut och sen kör man 3-6 månader och trycke ri lite till, i mitt fall så hör jag när de börjar bli dags att flylla på.
min gw luktar altid ny stekt lagerfett efter jag varit på driv-axlarna, hamnar alltid lite på ljudämparen.
man pumpar i tills de kommer ut och sen kör man 3-6 månader och trycke ri lite till, i mitt fall så hör jag när de börjar bli dags att flylla på.
// Noodles aKa Andreas
Gwagen Wolf 240(GD) nu mera TD swb 1989
Jeep Wrangler sahara limited 2.8 crd 2007
Gwagen Wolf 240(GD) nu mera TD swb 1989
Jeep Wrangler sahara limited 2.8 crd 2007