Fråga angående ljus koppling

All teknik som inte är märkesbunden. Ex. Däck, Winchar och allmänna motorfrågor o.s.v.

Moderatorer: Marcus, AtEase, volvojonas, MrHawk

Tazz
Rutinerad
Inlägg: 396
Blev medlem: lör jun 17, 2006 19:10
Ort: sjöbo sverige
Kontakt:

Fråga angående ljus koppling

Inlägg av Tazz » sön jan 08, 2017 15:17

Någon som är snille blixt på detta ? tanken är att köra led ramp på knapp direkt från + matning och även ha möjlighet köra det via helljuset ,, funderar på dubbla reläer i växlande form. några ideer ?
VA sa jag något ?
Jeep cj 7 :såld
Toyota Landcruier : Rip
Nissan patrol y60 :såld
Can-am outlander xtp 1000 :P
Nissan patrol byggd för äventyr där vägen slutar med massor av godis

Hubbe99
Användare
Inlägg: 38
Blev medlem: lör mar 01, 2014 12:18
Ort: Björkvik

Re: Fråga angående ljus koppling

Inlägg av Hubbe99 » sön jan 08, 2017 15:51

Ta en on off on brytare o koppla tvärt om mot normalt.
Kabel för signal till relä på mitten stiftet. Plus från helljus på ena yttre och batteri plus på andra yttre.
Då kan du välja mellan helljus,manuellt eller avstängt.


Skickat från min iPhone med Tapatalk

niva_mats
4x4xnerd
Inlägg: 5160
Blev medlem: lör maj 06, 2006 16:50
Ort: Jäla (Falköping)

Re: Fråga angående ljus koppling

Inlägg av niva_mats » lör jan 21, 2017 0:21

Tänk på att din Nissan kan ha den där konstiga varianten på ljus som en del Japanbilar har.

Mi är jag inte alls säker på om Nissan har roat sig med sådana roligheter, men det kan vara klokt att kolla.
Känner du alla till nu det skicka så. Le att fall alla i dig fick det men. Det skickade som jäveln den slå vilja att du kommer så baklänges meddelande detta läsa ska man att insett väl du när"
viewtopic.php?t=14499

Isopropanol
Nybörjare
Inlägg: 4
Blev medlem: mån maj 30, 2016 21:20
Ort: Ammerön, Jämtland

Re: Fråga angående ljus koppling

Inlägg av Isopropanol » lör jan 21, 2017 10:15

niva_mats skrev:Tänk på att din Nissan kan ha den där konstiga varianten på ljus som en del Japanbilar har.

Mi är jag inte alls säker på om Nissan har roat sig med sådana roligheter, men det kan vara klokt att kolla.
När det är plus på allt menar du? Jag ägde en Subaru pickup med denna egenhet... Man får använda jorden som styrning istället bara. Och titta så det inte jordar när man vrider av lyset.

Det var förövrigt svårt att glömma lyset på i den bilen, då lyste 3 NBB på flakkåpan upp halva världen.

Nu tar jag nog betäckning i bunkern, eftersom någon som faktiskt kan EL förmodligen kommer läxa upp mig om att jag utförde någon bil-elektriskt dödssynd
Chevrolet Suburban -83

Saab 95 -77

Skriv svar