"Airline-skena"/lastsäkringsprofil, någon med erfarenhet?

All teknik som inte är märkesbunden. Ex. Däck, Winchar och allmänna motorfrågor o.s.v.

Moderatorer: Marcus, AtEase, volvojonas, MrHawk

Clain
Nybörjare
Inlägg: 2
Blev medlem: ons dec 14, 2016 20:08

"Airline-skena"/lastsäkringsprofil, någon med erfarenhet?

Inlägg av Clain » ons dec 14, 2016 21:50

Hej,
Nybliven medlem här på forumet ikväll, men har spanat och läst här under en tid..

Vi skaffade oss relativt nyligen en VW Amarok som bruksbil, men nu har jag fått för mig att jag vill ha lastsäkringsprofiler/skenor på flaket för att kunna säkra upp ev laster, samt fösta upp diverse tillbehör mm i.

Hittade de på bilderna här nedan, i Volkswagens tillbehörskatalog, har dessvärre inte lyckats få fram något pris från vår lokala handlare ännu. Fast jag gissar att som originaltillbehör blir det dyyrt.

Har däremot sett att de benämns som sk "Airline-skenor", som dessa från overlander.se.
En av varianterna ser ju t.o.m identisk ut med VW original och priset känns helt ok, men jag har ingen koll på hur dessa bäst skulle monteras på en Amarok, det är svårt att se detaljer på bilderna nedan om dom använt några särskilda infästningar ell dyl.

Tänkte därför höra om det är någon som redan gjort en liknande installation på sin pickup och kan komma med förslag på hur jag skulle kunna fästa dem...

Mvh
Andreas

Bild

niva_mats
4x4xnerd
Inlägg: 5160
Blev medlem: lör maj 06, 2006 16:50
Ort: Jäla (Falköping)

Re: "Airline-skena"/lastsäkringsprofil, någon med erfarenhet

Inlägg av niva_mats » tor dec 29, 2016 16:00

Det finns liknande lösningar till lastbil där du köper produkten på metervara,
Googla på lastsäkring lastbil eller liknande.

På tunga sidan så brukar man limma och popnita sådana skenor, det bör du oxå göra.
Känner du alla till nu det skicka så. Le att fall alla i dig fick det men. Det skickade som jäveln den slå vilja att du kommer så baklänges meddelande detta läsa ska man att insett väl du när"
viewtopic.php?t=14499

Skriv svar