Ebersprächer garanti

All teknik som inte är märkesbunden. Ex. Däck, Winchar och allmänna motorfrågor o.s.v.

Moderatorer: Marcus, AtEase, volvojonas, MrHawk

Strömmen
Beroende
Inlägg: 1131
Blev medlem: ons jul 05, 2006 22:23
Ort: Hölö

Ebersprächer garanti

Inlägg av Strömmen » tor jan 21, 2016 21:04

I min berömda opel vivaro sitter det en sådan som för 2år sedan la av,den är odräglig att åka i när det är kallt utan värmare och säkert inte bra för motorn heller.
Firman här i stan som meckar med sådana trodde att den skulle gå att laga men rekommenderade mig att byta den mot en ny då har jag garanti på den.
Bilen har inte använts sen i somras men det visade sig i oktober att värmaren inte gick längre när jag började använda bilen.
Så jag lämnade in den till dom som böt den sist,enligt dom var den full av skit i fläkten som tar in förbränningsluft.Dom frågade var fan jag kör någonstans med den.
Motorväg och stadskörning har 30 m grusväg för att komma hem.
Enligt dom gäller inte garantin på sådana fel,jag ringde ebersprächer och frågade men dom hänvisade bara till återförsäljaren dom kan garantireglerna.
Jag undrar bara om det ska vara så,den första värmaren som satt i bilen höll 9år den jag böt till höll 1,5 år.
Mvh anders

Wältmeister
4x4xnerd
Inlägg: 8506
Blev medlem: ons jul 02, 2008 23:22
Ort: Strängnäs

Re: Ebersprächer garanti

Inlägg av Wältmeister » fre jan 22, 2016 9:17

Lös värmeproblemet som du gjorde för 2 år sedan med pickisen på Sandlycke. :yeaah: :yeaah: :yeaah:

:tumbup:
Hellre en Sukka i skogen än tio Jeepar på verkstad.

Mathias T
4x4xnerd
Inlägg: 6345
Blev medlem: fre feb 24, 2006 20:53
Ort: Nol

Re: Ebersprächer garanti

Inlägg av Mathias T » fre jan 22, 2016 18:00

Fläkten är jättekänslig mot damm,på entreprenadmaskiner har man luftfilter på insuget.
Så fort fläkteländet börjar gå trögt blir det fekod pga strömövervakningen
"If speed kills,then suzukidrivers must live forever"

Skriv svar