Beadlocks
Moderatorer: Marcus, AtEase, volvojonas, MrHawk
-
- Hemmastadd
- Inlägg: 111
- Blev medlem: tor nov 25, 2010 9:32
- Ort: Göteborg
Beadlocks
Nybörjarfråga och av ren nyfikenhet, vad gör beadlocks, (hoppas jag stavade rätt), för nytta?
/Roy
Grand Vitara 2007
Cooper ST/Maxx 225/75 16 (isf 225/65 17)
Pajero 3.0 LWB 1998
STT 33'or, no name winchar fram och bak, bullbar
Grand Vitara 2007
Cooper ST/Maxx 225/75 16 (isf 225/65 17)
Pajero 3.0 LWB 1998
STT 33'or, no name winchar fram och bak, bullbar
-
- Forumräv
- Inlägg: 790
- Blev medlem: sön jul 28, 2013 11:28
- Ort: Lindesberg
Re: Beadlocks
Klämmer fast däcket mot fälgen så det inte lossnar så lätt...särskilt om man kör med lågt lufttryck
*Terrrano 3,0ZD 2004, 285/75-16, overland utrustad.
*Jaguar XJ 4,2 V8 Vanden Plas 2004
*Ford Escort RS 1989 på R-däck
Min Terrano2 byggtråd:
viewtopic.php?f=21&t=48670" onclick="window.open(this.href);return false;
*Jaguar XJ 4,2 V8 Vanden Plas 2004
*Ford Escort RS 1989 på R-däck
Min Terrano2 byggtråd:
viewtopic.php?f=21&t=48670" onclick="window.open(this.href);return false;
Re: Beadlocks
-
- Hemmastadd
- Inlägg: 111
- Blev medlem: tor nov 25, 2010 9:32
- Ort: Göteborg
Re: Beadlocks
Ahhh...., jag fattar. Tack.
/Roy
Grand Vitara 2007
Cooper ST/Maxx 225/75 16 (isf 225/65 17)
Pajero 3.0 LWB 1998
STT 33'or, no name winchar fram och bak, bullbar
Grand Vitara 2007
Cooper ST/Maxx 225/75 16 (isf 225/65 17)
Pajero 3.0 LWB 1998
STT 33'or, no name winchar fram och bak, bullbar
-
- Rutinerad
- Inlägg: 338
- Blev medlem: mån mar 02, 2015 23:45
- Ort: Stockholm Huddinge
Re: Beadlocks
Men varför har man det bara på utsidan? Risken att kränga däck måste vara lika stor på insidan som utsidan.
Är det p.g.a. att det är enklare och lättare att bara ha det på ena sidan? Eller blir det problem med centrering av däcket om man har på båda sidor?
När jag var och körde på Gröndal i helgen var det flertalet häftiga byggen som hade det. Men det slår mig att de flesta verkar vara proffs-hembyggen. Inte många köpvarianter.
Ibland känns det som det är ett tufft tillbehör som visar att man verkligen är hard core off road entusiast? Lite som inflationen av led ramper till höger och vänster.
Är det p.g.a. att det är enklare och lättare att bara ha det på ena sidan? Eller blir det problem med centrering av däcket om man har på båda sidor?
När jag var och körde på Gröndal i helgen var det flertalet häftiga byggen som hade det. Men det slår mig att de flesta verkar vara proffs-hembyggen. Inte många köpvarianter.
Ibland känns det som det är ett tufft tillbehör som visar att man verkligen är hard core off road entusiast? Lite som inflationen av led ramper till höger och vänster.
Daniel E
Pajero Sport V6 -01 höjd 2" Cooper STT 31" och snorkel
Garagetråd: http://www.4x4sweden.se/forum/viewtopic ... 15&t=55721
Pajero Sport V6 -01 höjd 2" Cooper STT 31" och snorkel
Garagetråd: http://www.4x4sweden.se/forum/viewtopic ... 15&t=55721
Re: Beadlocks
det finns till insidan medAsfalsts indianen skrev:Men varför har man det bara på utsidan? Risken att kränga däck måste vara lika stor på insidan som utsidan.
Är det p.g.a. att det är enklare och lättare att bara ha det på ena sidan? Eller blir det problem med centrering av däcket om man har på båda sidor?
När jag var och körde på Gröndal i helgen var det flertalet häftiga byggen som hade det. Men det slår mig att de flesta verkar vara proffs-hembyggen. Inte många köpvarianter.
Ibland känns det som det är ett tufft tillbehör som visar att man verkligen är hard core off road entusiast? Lite som inflationen av led ramper till höger och vänster.
köpa bedlocks är riktigt dyrt därför så många har egna sen är det ju roligare med egna
Can Am Outlander XT-P 1000 max
jeep wrangler -05
toyota fj crusier TRD -07
discovery -03 våltad
defender v8 -87 såld
jeep wrangler -05
toyota fj crusier TRD -07
discovery -03 våltad
defender v8 -87 såld
Re: Beadlocks
Risken är betydligt mindre att du kränger av på insidan tex mot en sten. När däcket är fastklämt på utsidan så kan fälgen inte rotera i däcket så det är ingen risk att man kränger av däcket pga att fälgen roterar i däcket. Rock bouncers kör med beadlocks på båda sidor men det är lite av en annan liga
Även hmmwv fälgarna har interna beadlocks som pressar båda däckkanterna.
Även hmmwv fälgarna har interna beadlocks som pressar båda däckkanterna.