paralellstag

All teknik som inte är märkesbunden. Ex. Däck, Winchar och allmänna motorfrågor o.s.v.

Moderatorer: Marcus, AtEase, volvojonas, MrHawk

6300
Rutinerad
Inlägg: 311
Blev medlem: ons apr 22, 2015 13:03
Ort: Strängnäs

paralellstag

Inlägg av 6300 » fre okt 16, 2015 21:18

Hej hej Finns det någon vänlig person som kan det här med paralellstag,jag har lite funderingar varför mitt paralellstag är typ droppat kan det inte vara rakt eller typ böjt upp åt.bilen är en Uaz stel axel jordbrukare med paralellstaget framför axeln och lite lägre än centrum på axeln och det tar i marken först,såå jädra irriterande,kom gärna med förslag tack på förhand

Asfalsts indianen
Rutinerad
Inlägg: 338
Blev medlem: mån mar 02, 2015 23:45
Ort: Stockholm Huddinge

Re: paralellstag

Inlägg av Asfalsts indianen » fre okt 16, 2015 21:36

En bild på hur det ser ut gör det lättare att kommentera.

Tror att du har ungefär samma problem som diskuteras i denna tråd:
viewtopic.php?f=21&t=56327
Men i detta fallet är parallellstaget bakom axeln, men som i ditt fall nedanför axelröret.
Daniel E
Pajero Sport V6 -01 höjd 2" Cooper STT 31" och snorkel
Garagetråd: http://www.4x4sweden.se/forum/viewtopic ... 15&t=55721

6300
Rutinerad
Inlägg: 311
Blev medlem: ons apr 22, 2015 13:03
Ort: Strängnäs

Re: paralellstag

Inlägg av 6300 » fre okt 16, 2015 22:59

Jag får tacka för tipset Indianen,det här med att lägga upp bilder va inte min grej,jag hittade en bild på nätet och la den på skrivbordet och tryckte på imgknappen och tricksade lite men jag fick det inte att funka,får tacka så länge

niva_mats
4x4xnerd
Inlägg: 5160
Blev medlem: lör maj 06, 2006 16:50
Ort: Jäla (Falköping)

Re: paralellstag

Inlägg av niva_mats » sön okt 18, 2015 23:23

På UAZ sitter paralellstaget under armarna som är gjutna i navet.
Är det en knäck på paralellstaget så har man den för att staget skall gå fritt från klumpen vid fullt rattutslag.
Hänger den neråt så rekomenderar jag dig att justera den uppåt.
Det finns två olika typer av axlar på UAZ det är en helt vanlig rak som är vanligast och så finns det portalaxlar.
Vilken typ har du och vilken UAZ har du?

För att lägga upp bilder här så måste bilden finnas på nätet.
Kopiera webbadressen och klicka på img knappen och klistra in länken mellan ][ i den strängen som dök upp när du klickade img.
Känner du alla till nu det skicka så. Le att fall alla i dig fick det men. Det skickade som jäveln den slå vilja att du kommer så baklänges meddelande detta läsa ska man att insett väl du när"
viewtopic.php?t=14499

6300
Rutinerad
Inlägg: 311
Blev medlem: ons apr 22, 2015 13:03
Ort: Strängnäs

Re: paralellstag

Inlägg av 6300 » tis okt 20, 2015 22:37

Hej niva_mats Jag har en hunter med en av dom raka axlarna (det finns två civila raka axlar) militär är (nästan) alltid portal,jo att man kan ha en böj för diffhuset vet jag men min är ju typ droppad och alla jag har krypigt under (det satt en äldre dam i en som undrade vad fan jag pysslade med och en konstapel med då dom har sådana i ryssland )hänger nedåt samt på bilder på nätet,ex http://www.uaz.ru" onclick="window.open(this.href);return false; titta på uaz hunter,faktum är att det va någon dag sedan jag frågade så jag provade att vinkla upp den det märks ingen skillnad på bilen,det ända är att den liksom tippar och ligger och vilar på kulledens ändläge men det är nog ingen stor grej,jag vet också att ryssar kan bygga lite hur som på gått och ont,jag läste lite om att lägga ut bilder men det va lite knöligt tyckte jag nog men länka funkade men inte direkt till dom här på uazens framvagn,jag får tacka för svaren

Skriv svar