Led bar

All teknik som inte är märkesbunden. Ex. Däck, Winchar och allmänna motorfrågor o.s.v.

Moderatorer: Marcus, AtEase, volvojonas, MrHawk

StarvinMarvin
Forumräv
Inlägg: 666
Blev medlem: sön feb 03, 2013 9:47
Ort: Umeå/Rödåsel

Re: Led bar

Inlägg av StarvinMarvin » lör okt 10, 2015 10:07

räckvidden har inget med watt att göra utan beror på om du har reflektorer eller linser.. dagens linser ger ett ljus som når upp till 800meter beroende på modell. En normal enklare lins räcker ca 300m.

De ramper ni ser på ebay som är billigare har nog ok kvalla i själva skalet med tätning o så. det som skiljer är chippen o linser/reflektorer. Då jag handlar direkt av fabrikerna så får jag alltid möjligheterna att välja mellan Economy och HIGH LEVEL på exakt samma lamper.. priset är 90% Högre men även uteffekten. Jag skulle tro att de ni hittar på ebay är Economy om priset är lågt. Vill du ha mer o köra med så köp inte det billigaste :)
Umeå Offroad & Import
Webshoppen som levererar det mesta inom offroad
För både hobbyanvändare och proffs
http://www.umeaoffroad.se/" onclick="window.open(this.href);return false;

Wolfie
Nybörjare
Inlägg: 3
Blev medlem: lör okt 10, 2015 8:48
Ort: Smedjebacken

Re: Led bar

Inlägg av Wolfie » lör okt 10, 2015 10:37

Jag har köpt mina via ljusakuten här i Sverige.
Vet dock inte om det är economy varianter eller ej...
Jättebilliga är de ju inte. Fungerar dock jäkligt bra :)
Det är sådana med fish-eye linser framför dioderna.
Rullar i en FJ Cruiser -07.
Ironman Foam Cell höjningskit, i övrigt original

IsuzuDiesel
Beroende
Inlägg: 1444
Blev medlem: tis aug 28, 2007 21:51
Ort: Gästrikland, exilnorrbottning

Re: Led bar

Inlägg av IsuzuDiesel » tis okt 13, 2015 19:21

StarvinMarvin skrev:räckvidden har inget med watt att göra utan beror på om du har reflektorer eller linser.. dagens linser ger ett ljus som når upp till 800meter beroende på modell. En normal enklare lins räcker ca 300m.

De ramper ni ser på ebay som är billigare har nog ok kvalla i själva skalet med tätning o så. det som skiljer är chippen o linser/reflektorer. Då jag handlar direkt av fabrikerna så får jag alltid möjligheterna att välja mellan Economy och HIGH LEVEL på exakt samma lamper.. priset är 90% Högre men även uteffekten. Jag skulle tro att de ni hittar på ebay är Economy om priset är lågt. Vill du ha mer o köra med så köp inte det billigaste :)
När får du in dina ramper?
Tomt på hemsidan...

Edit: nähä, jag som inte tittade på rätt ställe :poke:
Lyser den nya rampen med både linser och reflektorer mycket bättre än de med bara reflektorer? Hur långt lyser tex 60W och 90W combo jämfört med den nya 48W rampen?

StarvinMarvin
Forumräv
Inlägg: 666
Blev medlem: sön feb 03, 2013 9:47
Ort: Umeå/Rödåsel

Re: Led bar

Inlägg av StarvinMarvin » tis okt 13, 2015 21:12

De med linser lyser i regel mycket längre än de med reflektorer. Och de med reflektorer behöver i många fall ett typ av prisma framför linsen för att sprida mer än några grader även vid så kallat "FLOOD" utförande. Dock de nya 4Dlinserna lovas ge bättre flodljus men jag rekommenderar nog böjda ramper ifall man vill få riktig spridning.

Gällande skillnaden på Offroadramperna 30-90w så är det enklare ramper som sprider mer men lyser kortare. dom lämpar sig mest för UTV-fordon eller liknande. De små Multiramperna lämpar sig bäst till gatbruk då räckvidden är bättre. Men jag kan verkligen rekommendera att montera 2st av dessa då kan man själv vrida ut ljusbilden o få bredare ljus. Mest lämpade för ni som vill gömma extraljuset i spoilerhål eller grill m.m

Jag har ju bara lagt upp ett fåtal ramper än. vill inte gärna skylta med de andra innan dom kommit hem. Hade strul med LED detta år då i ärlighetens namn jag helt enkelt inte har haft råd att köpa hem tillräckliga volymer.. känns inte lönt att köpa hem 2 ramper o betala 3000:- i frakt ;)

Jag har i dagsläget de små ramperna ni ser på hemsidan. samt 3st 50" 250w böjda single row ramper med 4d teknik som lyser riktigt fint :) dom kostar 3495:- med fri frakt.
Jag har haft fullt upp hittils i veckan men ska fixa bilder då jag testar ramperna i verkliga förhållanden så snart jag bara hinner :)

Jag får hem ramper med 4dteknik och konvensionella ramplinser ifrån 20" och upp till 40" inom 1-2 veckor och dessa kommer ut på hemsidan så snart jag VET att de är på ingång så jag inte lovar för mkt. Fick hem en fartygskontainer med arbetslampor som va "endast" 1 månad sen så jag vågar ej lova så mkt längre ;)

Jag kommer måsta lägga en order till då ramper går åt som smör i solsken o även arbetsljusen.
En nyhet för i år är att jag även kommer få in äkta ROCK LIGHTS av mycket bra kvalitet för att belysa upp under bilen. Kommer bli skitgrymma :D

Bild

Bild Bild Bild
Umeå Offroad & Import
Webshoppen som levererar det mesta inom offroad
För både hobbyanvändare och proffs
http://www.umeaoffroad.se/" onclick="window.open(this.href);return false;

pv-jeep
Forumräv
Inlägg: 542
Blev medlem: ons jun 11, 2008 19:46
Ort: Borås

Re: Led bar

Inlägg av pv-jeep » ons okt 14, 2015 19:12

Satt en 288 watts ramp på tjejens J20 och är jättenöjd. Blir ljust runt bilen och lyser långt. Vet dock ej hur man lägger in bilder här. Mvh Daniel

lam84
Forumräv
Inlägg: 962
Blev medlem: mån okt 14, 2013 18:57

Re: Led bar

Inlägg av lam84 » sön jan 10, 2016 0:57

https://www.youtube.com/watch?v=wuIU-Mg0EMM" onclick="window.open(this.href);return false;
Can Am Outlander XT-P 1000 max
jeep wrangler -05
toyota fj crusier TRD -07
discovery -03 våltad
defender v8 -87 såld

Skriv svar