T4 och m47
Moderatorer: Marcus, AtEase, volvojonas, MrHawk
T4 och m47
Hej går det att få ihop en t4 motor med en m47 låda?
Suzuki 413 volvo turbo, m90, stenkryparlåda, c202 axlar och 33"
-
- Beroende
- Inlägg: 1161
- Blev medlem: tor jul 16, 2009 9:40
- Ort: Värnamo
Re: T4 och m47
Det är klart det går.. Frågan är bara hur =)
Jag pillade ihop en TD25 och M47 med adapter. Har ritning på detta någonstans om det är intressant.
Jag pillade ihop en TD25 och M47 med adapter. Har ritning på detta någonstans om det är intressant.
Toyota LJ70 -86. 8274 m bow2, Torsen fram, svetsat bak.
BMW 520dt M-sport -08, 42000mil till salu
BMW 520dt M-sport -15 (ersättaren)
Iveco 59.12 -93
Z1000 -08
Bygger LJ70 med BMW-diesel och portaler i fyrlänk F/B.
BMW 520dt M-sport -08, 42000mil till salu
BMW 520dt M-sport -15 (ersättaren)
Iveco 59.12 -93
Z1000 -08
Bygger LJ70 med BMW-diesel och portaler i fyrlänk F/B.
Re: T4 och m47
http://shop.klracing.se/sv/artiklar/vol ... -lada.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Martin Persson
viewtopic.php?f=15&t=39521" onclick="window.open(this.href);return false;
viewtopic.php?f=15&t=39521" onclick="window.open(this.href);return false;
-
- Beroende
- Inlägg: 1230
- Blev medlem: mån aug 15, 2011 18:44
- Ort: Skogen utanför Kalmar
Re: T4 och m47
Tar du M90 ifrån 960 så är det bara att bulta rakt ihop. så kanske lådan håller ett tag med.
//Jimmy
SJ 410, B230, zf automat, stenkrypare, 35*12,5 Cooper STT, LJ70 axlar i triangellänkar. I långtidsvila pga avsaknad av bromsar.
Jeep GC WH 3.0CRD
Ford connect, slit och släng
SJ 410, B230, zf automat, stenkrypare, 35*12,5 Cooper STT, LJ70 axlar i triangellänkar. I långtidsvila pga avsaknad av bromsar.
Jeep GC WH 3.0CRD
Ford connect, slit och släng
Re: T4 och m47
sleeper_86 skrev:Tar du M90 ifrån 960 så är det bara att bulta rakt ihop. så kanske lådan håller ett tag med.
Är du helt säker på att det passar rakt på?
Är m90 större/längre än m47?
Suzuki 413 volvo turbo, m90, stenkryparlåda, c202 axlar och 33"
-
- Beroende
- Inlägg: 1230
- Blev medlem: mån aug 15, 2011 18:44
- Ort: Skogen utanför Kalmar
Re: T4 och m47
Jag är helt säker på att m90 från 960 med 6:an i passar på T4:an.
Jag åkte med s40 t4 låda i min 850 t5, och när dom rakställer T5or så använder man den M90:n.
Således passar den ju även på T4
Den är ungefär lika lång men lite bulligare, den har inte midjan efter svepet utan är konisk hela vägen bak typ.
Jag åkte med s40 t4 låda i min 850 t5, och när dom rakställer T5or så använder man den M90:n.
Således passar den ju även på T4
Den är ungefär lika lång men lite bulligare, den har inte midjan efter svepet utan är konisk hela vägen bak typ.
//Jimmy
SJ 410, B230, zf automat, stenkrypare, 35*12,5 Cooper STT, LJ70 axlar i triangellänkar. I långtidsvila pga avsaknad av bromsar.
Jeep GC WH 3.0CRD
Ford connect, slit och släng
SJ 410, B230, zf automat, stenkrypare, 35*12,5 Cooper STT, LJ70 axlar i triangellänkar. I långtidsvila pga avsaknad av bromsar.
Jeep GC WH 3.0CRD
Ford connect, slit och släng
Re: T4 och m47
Behöver man inte lite prylar från 960 motorn för att rakställa en t5?
Undrar därför att det såldes en 960 motor med låda men prylar tagna för att rakställa en t5. vilka prylar det var som saknades stod inte.
Är det samma låda i alla 960?
En del har väl inte vitmotor
Undrar därför att det såldes en 960 motor med låda men prylar tagna för att rakställa en t5. vilka prylar det var som saknades stod inte.
Är det samma låda i alla 960?
En del har väl inte vitmotor
-
- Beroende
- Inlägg: 1230
- Blev medlem: mån aug 15, 2011 18:44
- Ort: Skogen utanför Kalmar
Re: T4 och m47
Det finns en 2,5 liters som har manuell som alternativ, kom i samband med faceliften -95. alla 3 liters hade automat. utom V90 som fick 2,5 litaren ersatt av en 3liters med 180hk ist för 204, dessa fanns både manuell och automat.
För att rakställa brukar man plocka oljesugrör, tråg, motorfästen och vattenrör. Så det bör vara det som saknas.
De som jag kan komma på som inte har vitmotor är isf italienmodellen som istället har en B204FET. dvs en 2 liters 16v turbo.
Det finns M90H och M90L, Lång eller kort etta, kommer dock inte ihåg vilken som sitter i vad. Om L modellen ens fanns i 960.
För att rakställa brukar man plocka oljesugrör, tråg, motorfästen och vattenrör. Så det bör vara det som saknas.
De som jag kan komma på som inte har vitmotor är isf italienmodellen som istället har en B204FET. dvs en 2 liters 16v turbo.
Det finns M90H och M90L, Lång eller kort etta, kommer dock inte ihåg vilken som sitter i vad. Om L modellen ens fanns i 960.
//Jimmy
SJ 410, B230, zf automat, stenkrypare, 35*12,5 Cooper STT, LJ70 axlar i triangellänkar. I långtidsvila pga avsaknad av bromsar.
Jeep GC WH 3.0CRD
Ford connect, slit och släng
SJ 410, B230, zf automat, stenkrypare, 35*12,5 Cooper STT, LJ70 axlar i triangellänkar. I långtidsvila pga avsaknad av bromsar.
Jeep GC WH 3.0CRD
Ford connect, slit och släng