Anledningen till mina funderingar är att jag vill bygga om styrningen på patrolen och då kommer det bli reverse ackerman eller möjligtvis neutral ackerman, så då är frågan vad som fungerar bäst av dom två valen?
Här är ett inlägg som förklarar detta ämne rätt bra
sleeper_86 skrev:Ackerman bygger på en linje från undre spindelled/lagring vidare genom styrleden (i detta fallet är det leden på paralellstaget som berörs.) och träffa centrum på bakaxeln.
Genom att flytta staget bakifrån och fram bara så kommer den tilltänkta linjen träffa typ ½ meter utanför bakhjulen och inte i centrum på axeln som de är tänkt.
denna bilden förklarar det rätt bra.
Ackerman
Och på denna har jag roterat framaxeln 180 grader (blir samma som att flytta fram staget bara.) och ritat nya linjer.
Reverse ackerman
.
Så är det nån som har erfarenhet av detta med reverse ackerman så får ni gärna dela med er av era erfarenheter och funderingar