All teknik som inte är märkesbunden. Ex. Däck, Winchar och allmänna motorfrågor o.s.v.
Moderatorer: Marcus, AtEase, volvojonas, MrHawk
-
Marcus
- OffroadGeek
- Inlägg: 4857
- Blev medlem: sön feb 26, 2006 19:40
- Ort: Borås
-
Kontakt:
Inlägg
av Marcus » tis jun 06, 2006 19:48
Djang skrev:Varför ha så brottom?
Slipper frikoppla när wiren skall ut? Sliper vänta när man vinchat klart?
Verkar som alla fastnar för att det går fort att få upp en bil, men jag valde 8274an för tiden innan och efter.... den är tradig på en långsam vinch....
Dra ut 25 meter wire, vincha upp bilen 2 meter.... sen vänta 23 meter.... nja... tycker jag är tråkigt i alla fall....
Med lite tur får du en beg 8274 för mindre (eller nästan samma) som en Tabor/t-max.... valet är lätt för mig....
-
gnisten83
- Rutinerad
- Inlägg: 486
- Blev medlem: lör mar 18, 2006 18:52
- Ort: Ryd
Inlägg
av gnisten83 » tor jun 08, 2006 21:44
En annan sak om 8274 är att det är en av få vinchar som är GODKÄNDA att lyfta med oxå
CJ5 -72 med 304/727/300/30+44/35"
-
Hasse
- OffroadGeek
- Inlägg: 4395
- Blev medlem: mån feb 27, 2006 22:58
- Ort: Skogen
Inlägg
av Hasse » tor jun 08, 2006 21:46
Warn är lika vanlig som mustanger, volvo o ärliga politiker.......våga vara annorlunda o ta en "japan" winch eller en hydraul winch istället