Köpte en 12V kompressor; test T-max!

All teknik som inte är märkesbunden. Ex. Däck, Winchar och allmänna motorfrågor o.s.v.

Moderatorer: Marcus, AtEase, volvojonas, MrHawk

K J H
Beroende
Inlägg: 1171
Blev medlem: ons dec 02, 2009 20:29
Ort: Frövi

Re: Köpte en 12V kompressor; test T-max!

Inlägg av K J H » mån jul 06, 2015 23:11

Beställt
#patrol-garaget

viewtopic.php?f=15&t=38803" onclick="window.open(this.href);return false;

Nytt Y61 yxbygge färdigbyggt i hjärnan...

trooper
Rutinerad
Inlägg: 362
Blev medlem: lör mar 04, 2006 0:11
Ort: Gråbo

Re: Köpte en 12V kompressor; test T-max!

Inlägg av trooper » tis jul 07, 2015 20:38

Har haft en sån T-max i några år.
Tycker nog inte att den är så bra som alla säger (gäller iaf min).
Efter att man pumpat 2 däck (37") löser säkringen ut hela tiden.
Tar en evig tid att pumpa dom 2 sista däcken.
Men vem fan har bråttom :) .

StarvinMarvin
Forumräv
Inlägg: 666
Blev medlem: sön feb 03, 2013 9:47
Ort: Umeå/Rödåsel

Re: Köpte en 12V kompressor; test T-max!

Inlägg av StarvinMarvin » tis jul 07, 2015 21:14

Låter som den skulle va defekt tycker jag :/ dom ska ju klara konstant drift i ca 40minuter o då har man pumpat hela offroadklubben ;)
Umeå Offroad & Import
Webshoppen som levererar det mesta inom offroad
För både hobbyanvändare och proffs
http://www.umeaoffroad.se/" onclick="window.open(this.href);return false;

Användarvisningsbild
Robe
Guru
Inlägg: 2677
Blev medlem: mån mar 05, 2012 13:34
Ort: Uppsala

Re: Köpte en 12V kompressor; test T-max!

Inlägg av Robe » tis jul 07, 2015 21:41

Pumpade mina 38or från 0.1 till 1.5 bar runt om utan problem. Brukar inte pumpa mer än till typ 1-1.5 bar sen åker jag till närmaste mack och pumpar mer. Vet inte hur mycket du pumpade dina däck till? Men min säkring har aldrig löst ut.
Kontakt: r.westerlund@gmail.com

@ReconExpedition på Facebook
@SwedenFabrication på Instagram

K J H
Beroende
Inlägg: 1171
Blev medlem: ons dec 02, 2009 20:29
Ort: Frövi

Re: Köpte en 12V kompressor; test T-max!

Inlägg av K J H » lör jul 11, 2015 19:46

Luftpåfyllarmunstycket va ju inte mkt att hänga i granen tyckte jag...
Skulle vilja koppla på min ARB luftklocka men va ju inte ens i närheten av att passa :roll:
Hur byter man lättast luftkoppling? Kapa o sätta slangklämma eller?
#patrol-garaget

viewtopic.php?f=15&t=38803" onclick="window.open(this.href);return false;

Nytt Y61 yxbygge färdigbyggt i hjärnan...

Misse
Nybörjare
Inlägg: 4
Blev medlem: fre nov 22, 2013 19:45

Re: Köpte en 12V kompressor; test T-max!

Inlägg av Misse » tor dec 07, 2017 9:17

Finns denna fortfarande kvar? Såg ingen länk eller så är jag alldeles väck :shock:
Mvh blinnstyre

noodlesswe
Beroende
Inlägg: 1225
Blev medlem: tis nov 30, 2010 18:39
Ort: Göteborg

Re: Köpte en 12V kompressor; test T-max!

Inlägg av noodlesswe » tor dec 07, 2017 16:27

trooper du har ett måndags ex :-P men i och för sig jävla stora däck ...
min funkar utan problem på 4 däck till min gwagen efter träff. utan att lösa ut termo säkringen
// Noodles aKa Andreas

Gwagen Wolf 240(GD) nu mera TD swb 1989
Jeep Wrangler sahara limited 2.8 crd 2007

Användarvisningsbild
gorQi
Rutinerad
Inlägg: 455
Blev medlem: mån okt 03, 2011 20:41
Ort: Borlänge

Re: Köpte en 12V kompressor; test T-max!

Inlägg av gorQi » mån dec 11, 2017 16:42

Jag har haft en t-max 12v kompressor i ett antal år och den fungerar klockrent.
Land Rover serie 3 109 -74 2,25d
Tidigare: L200 -98 och suzuki sj410 -85

daniel2
Hemmastadd
Inlägg: 185
Blev medlem: lör feb 04, 2012 13:23

Re: Köpte en 12V kompressor; test T-max!

Inlägg av daniel2 » mån dec 11, 2017 17:08

Jag har 2st som samkörs pumpar lätt upp mina cc 38.5" från 0.5 till 2.5kg tar ca 2-3 minuter per däck.

Skriv svar