Har faktiskt tänk i liknande banor. Behöver inte vara så mycket knak bara så man kan visa lite missnöje.. Får man helljus tillbaka får man väl slå igång det med..Strömmen skrev:Jag har funderat på att sätta några herrejösses xenon lågt som dimljus och bränna på dom vid möte med dimljusmissbrukare.
Krama varandra i trafiken/anders
xneon konvertering.
Moderatorer: Marcus, AtEase, volvojonas, MrHawk
-
- Beroende
- Inlägg: 1230
- Blev medlem: mån aug 15, 2011 18:44
- Ort: Skogen utanför Kalmar
Re: xneon konvertering.
//Jimmy
SJ 410, B230, zf automat, stenkrypare, 35*12,5 Cooper STT, LJ70 axlar i triangellänkar. I långtidsvila pga avsaknad av bromsar.
Jeep GC WH 3.0CRD
Ford connect, slit och släng
SJ 410, B230, zf automat, stenkrypare, 35*12,5 Cooper STT, LJ70 axlar i triangellänkar. I långtidsvila pga avsaknad av bromsar.
Jeep GC WH 3.0CRD
Ford connect, slit och släng
Re: xneon konvertering.
Roger Patrol skrev:Det har jag letat efter Xenon är ju kanon OM det blir en fin ljusbild det har jag aldrig sett i vanliga strålkastare , bara linsPelle L skrev:Är det någon som provat dessa 7"insatser med med projektorlins? Säljs på ebay med xenonsatser... Är lite nyfiken att testa på "Daily Driver" Suzukin...
du är välkommen o komma o kolla på min ljusbild på min audi den är det inga problem hos bilprovningen lr länsman o det är helt vanliga lampor/reflektorer.....
lift your truck fat chicks can´t jump!
Re: xneon konvertering.
Jag vet mycket väl varför dom blinkade på mig, men helt ärligt skiter jag i vilket!mantajohan skrev:macke skrev: Folk som blinkade fick tillbaka direkt
varför tror du att de blinka på dig?
finns säkert xenon som blir rätt inställt, speciellt med projektorstrålkastare och då får det klart godkänt av mig
men de flesta volvo 940 man möter bländar värre än en lastbil med 10 extralyse och sånna ser man alltför ofta liksom typer som tycker det är okay att blända med sina dimlyse när de redan har halvlyset igång.....
i allmänhet tycker jag faktiskt många förare här i nordöstra skåne sköter sig väldigt bra och det gör att de få som missköter sig syns jättetydligt.....
Tur man inte kör en 940 då Är det inte såna man ska sladda sönder?
TGB 13
-
- Veteran
- Inlägg: 2001
- Blev medlem: tis sep 09, 2008 20:33
- Ort: Lidköping
- Kontakt:
Re: xneon konvertering.
Håller Fullständigt med!mantajohan skrev:ifall du gör en konvertering måste du göra det ordentligt ifall du kör på vägen, allt för många som gör det på bilar anpassade till h4 och bländar all annan trafik.......
om du inte gör det ordentligt med automatjusterande framlyktor så låt bli.... Du kommer bara reta bilister i din omgivning och utsätta dig själv och andra för livsfara, Tänk på att vid direkt bländning så är sikten noll meter.. pågår detta i ett par sekunder hinner det hända mycket..
Subaru Boxer 1990-2013 R.I.P (2013-04-27)
Re: xneon konvertering.
i mitt fall så vart det tvärt om tvär pissigt ljuse så fort ja mötte en bil = livsfarligt för både dom o mej när man inte ser ett skit......
lift your truck fat chicks can´t jump!
-
- Beroende
- Inlägg: 1011
- Blev medlem: sön sep 05, 2010 19:53
- Ort: Krokån (sollefteå)
Re: xneon konvertering.
Tror folk skulle behöva kolla upp synen om ni bländas så mycke av ljusen från mötande bilar Ger man fan i å tittar rätt in i lysena blir man inte bländad men människan är ett korkat djur å gör på så vis detta
Å detta förstärks om man ser sämre.
Men alvarligt jag bländas inte av efterkonverterade ljus original där imot när sjusteringen inte hinner med i gupp osv blir man ju totalt blind
Å på min 145a med konverterade H4 tycker jag nog ljusbilden blev skarpare avslut på efter än före med vanliga halogen.
Å som sagt kan 90% av bilarna man möter åka omkring med sina jäv..a dimljus kan man med gott samvete konvertera
Å detta förstärks om man ser sämre.
Men alvarligt jag bländas inte av efterkonverterade ljus original där imot när sjusteringen inte hinner med i gupp osv blir man ju totalt blind
Å på min 145a med konverterade H4 tycker jag nog ljusbilden blev skarpare avslut på efter än före med vanliga halogen.
Å som sagt kan 90% av bilarna man möter åka omkring med sina jäv..a dimljus kan man med gott samvete konvertera
Bättre lyssna till den kolv som sprack än allri ha trimma..
Skruvar: Ford F150 -89 351w å 33" Å diverse annat..
Skruvar: Ford F150 -89 351w å 33" Å diverse annat..
Re: xneon konvertering.
Väl talatAmazon_Sleper skrev:Tror folk skulle behöva kolla upp synen om ni bländas så mycke av ljusen från mötande bilar Ger man fan i å tittar rätt in i lysena blir man inte bländad men människan är ett korkat djur å gör på så vis detta
Å detta förstärks om man ser sämre.
Men alvarligt jag bländas inte av efterkonverterade ljus original där imot när sjusteringen inte hinner med i gupp osv blir man ju totalt blind
Å på min 145a med konverterade H4 tycker jag nog ljusbilden blev skarpare avslut på efter än före med vanliga halogen.
Å som sagt kan 90% av bilarna man möter åka omkring med sina jäv..a dimljus kan man med gott samvete konvertera
TGB 13
-
- Forumräv
- Inlägg: 944
- Blev medlem: tor nov 22, 2007 16:09
- Ort: skauneland
Re: xneon konvertering.
så för att 90% beter sig dåligt är det ok att ni gör det också? med den attityden kan jag ha igång mina 3st hella extralyse alltid för "det bländar ju aldrig om synen är ok på folk"macke skrev:Väl talatAmazon_Sleper skrev:Tror folk skulle behöva kolla upp synen om ni bländas så mycke av ljusen från mötande bilar Ger man fan i å tittar rätt in i lysena blir man inte bländad men människan är ett korkat djur å gör på så vis detta
Å detta förstärks om man ser sämre.
Men alvarligt jag bländas inte av efterkonverterade ljus original där imot när sjusteringen inte hinner med i gupp osv blir man ju totalt blind
Å på min 145a med konverterade H4 tycker jag nog ljusbilden blev skarpare avslut på efter än före med vanliga halogen.
Å som sagt kan 90% av bilarna man möter åka omkring med sina jäv..a dimljus kan man med gott samvete konvertera
letar mercedes w201 och w124 200 diesel
Re: xneon konvertering.
Här i krokarna går det en xenon konverterad dodge vi jämförde ljusinställningen på denna med min då de är nästan lika höga men dennes ljusbild var betydligt lägre än min, av mina halogen är det ingen som blinkar och talar om iaf att de blir bländade, Däremot den xenon konverterade är det i stortsett alla mötande som ger han en uppmaning att de bländar, Även åkeri branschen brukar markera, Så varför då? antagligen för att xenon inte är ideal i dessa lyktor ur bländande synpunkt,
Ja det finns säkert många konverterade där det lyser helt ok och man inte blir så bländad av halvljuset men tyvärr är ju verkligheten den att det rullar allt för många cornflakes ätande ynglingar med halvdann konvertering som bländar oss andra,
får väll förtydliga lite att jag inte enbart stör mig på xenon, de som funkar bra fine by me. Finns lika många påskfirande turister som inte duger till att ställa ner ljuset med den lille justeringsratten/alternativt annan knapp eller dylikt när de packat sin v70 smockfull med folk/packning så dragbalken närmast släpar backen, Även dessa bländar trots sina halogen. (denna tråden spårade ur en aning. ursäktar mig för det)
Men de som gör en seriös montering/justering av sin konvertering varsågod, ni tänker förhoppningsvis på oss andra också som skall möta er på vägen.
Däremot så skall dimljus ha samma justering som halvljus. kollas förhoppningsvis av sbp. mina dimjlus har aldrig bländat mer än halvljuset.
Ja det finns säkert många konverterade där det lyser helt ok och man inte blir så bländad av halvljuset men tyvärr är ju verkligheten den att det rullar allt för många cornflakes ätande ynglingar med halvdann konvertering som bländar oss andra,
får väll förtydliga lite att jag inte enbart stör mig på xenon, de som funkar bra fine by me. Finns lika många påskfirande turister som inte duger till att ställa ner ljuset med den lille justeringsratten/alternativt annan knapp eller dylikt när de packat sin v70 smockfull med folk/packning så dragbalken närmast släpar backen, Även dessa bländar trots sina halogen. (denna tråden spårade ur en aning. ursäktar mig för det)
Men de som gör en seriös montering/justering av sin konvertering varsågod, ni tänker förhoppningsvis på oss andra också som skall möta er på vägen.
detta kanske är ett tydligt tecken på den dålig installation/konvertering av xenon, och ett tecken på dålig medtrafikant. Men när agda 83 kommer mötande i sin corolla och inte ser vägen så kan hon ju lätta hamna i mötande körfält. bara hoppas hon kommer klara sig bra när hon sitter som ett kylaremblem i fronten på en xenon konverterad snorvalp som inte brytt sig mer än så.macke skrev:Jag vet mycket väl varför dom blinkade på mig, men helt ärligt skiter jag i vilket!mantajohan skrev:macke skrev: Folk som blinkade fick tillbaka direkt
varför tror du att de blinka på dig?
finns säkert xenon som blir rätt inställt, speciellt med projektorstrålkastare och då får det klart godkänt av mig
men de flesta volvo 940 man möter bländar värre än en lastbil med 10 extralyse och sånna ser man alltför ofta liksom typer som tycker det är okay att blända med sina dimlyse när de redan har halvlyset igång.....
i allmänhet tycker jag faktiskt många förare här i nordöstra skåne sköter sig väldigt bra och det gör att de få som missköter sig syns jättetydligt.....
Tur man inte kör en 940 då Är det inte såna man ska sladda sönder?
förvisso så ska man väll hålla ögonen på sin sida om vägen. där det bländar minst. men ögat lurar som sagt människan att titta in i ljuskällan oftast,Amazon_Sleper skrev:Tror folk skulle behöva kolla upp synen om ni bländas så mycke av ljusen från mötande bilar Ger man fan i å tittar rätt in i lysena blir man inte bländad men människan är ett korkat djur å gör på så vis detta
Å detta förstärks om man ser sämre.
Men alvarligt jag bländas inte av efterkonverterade ljus original där imot när sjusteringen inte hinner med i gupp osv blir man ju totalt blind
Å på min 145a med konverterade H4 tycker jag nog ljusbilden blev skarpare avslut på efter än före med vanliga halogen.
Å som sagt kan 90% av bilarna man möter åka omkring med sina jäv..a dimljus kan man med gott samvete konvertera
Däremot så skall dimljus ha samma justering som halvljus. kollas förhoppningsvis av sbp. mina dimjlus har aldrig bländat mer än halvljuset.
Detta var däremot väl talatmantajohan skrev:så för att 90% beter sig dåligt är det ok att ni gör det också? med den attityden kan jag ha igång mina 3st hella extralyse alltid för "det bländar ju aldrig om synen är ok på folk"macke skrev:Väl talatAmazon_Sleper skrev:Tror folk skulle behöva kolla upp synen om ni bländas så mycke av ljusen från mötande bilar Ger man fan i å tittar rätt in i lysena blir man inte bländad men människan är ett korkat djur å gör på så vis detta
Å detta förstärks om man ser sämre.
Men alvarligt jag bländas inte av efterkonverterade ljus original där imot när sjusteringen inte hinner med i gupp osv blir man ju totalt blind
Å på min 145a med konverterade H4 tycker jag nog ljusbilden blev skarpare avslut på efter än före med vanliga halogen.
Å som sagt kan 90% av bilarna man möter åka omkring med sina jäv..a dimljus kan man med gott samvete konvertera
Don't be fooled by imitations...Get Real, Get Mopar!!!
-
- Forumräv
- Inlägg: 944
- Blev medlem: tor nov 22, 2007 16:09
- Ort: skauneland
Re: xneon konvertering.
instämmer heltHenkeS skrev:Ja det finns säkert många konverterade där det lyser helt ok och man inte blir så bländad av halvljuset men tyvärr är ju verkligheten den att det rullar allt för många cornflakes ätande ynglingar med halvdann konvertering som bländar oss andra,
får väll förtydliga lite att jag inte enbart stör mig på xenon, de som funkar bra fine by me. Finns lika många påskfirande turister som inte duger till att ställa ner ljuset med den lille justeringsratten/alternativt annan knapp eller dylikt när de packat sin v70 smockfull med folk/packning så dragbalken närmast släpar backen, Även dessa bländar trots sina halogen. (denna tråden spårade ur en aning. ursäktar mig för det)
Men de som gör en seriös montering/justering av sin konvertering varsågod, ni tänker förhoppningsvis på oss andra också som skall möta er på vägen.
letar mercedes w201 och w124 200 diesel
Re: xneon konvertering.
förvisso så ska man väll hålla ögonen på sin sida om vägen. där det bländar minst. men ögat lurar som sagt människan att titta in i ljuskällan oftast,
Däremot så skall dimljus ha samma justering som halvljus. kollas förhoppningsvis av sbp. mina dimjlus har aldrig bländat mer än halvljuset.
dim ljus SKA ALDRIG vara igång samtidigt som halvljus punkt slut! oavsett anledning lr justering.....
Däremot så skall dimljus ha samma justering som halvljus. kollas förhoppningsvis av sbp. mina dimjlus har aldrig bländat mer än halvljuset.
dim ljus SKA ALDRIG vara igång samtidigt som halvljus punkt slut! oavsett anledning lr justering.....
lift your truck fat chicks can´t jump!
-
- Beroende
- Inlägg: 1230
- Blev medlem: mån aug 15, 2011 18:44
- Ort: Skogen utanför Kalmar
Re: xneon konvertering.
Präxis!Rössvik skrev: dim ljus SKA ALDRIG vara igång samtidigt som halvljus punkt slut! oavsett anledning lr justering.....
//Jimmy
SJ 410, B230, zf automat, stenkrypare, 35*12,5 Cooper STT, LJ70 axlar i triangellänkar. I långtidsvila pga avsaknad av bromsar.
Jeep GC WH 3.0CRD
Ford connect, slit och släng
SJ 410, B230, zf automat, stenkrypare, 35*12,5 Cooper STT, LJ70 axlar i triangellänkar. I långtidsvila pga avsaknad av bromsar.
Jeep GC WH 3.0CRD
Ford connect, slit och släng
-
- Forumräv
- Inlägg: 944
- Blev medlem: tor nov 22, 2007 16:09
- Ort: skauneland
Re: xneon konvertering.
x3sleeper_86 skrev:Präxis!Rössvik skrev: dim ljus SKA ALDRIG vara igång samtidigt som halvljus punkt slut! oavsett anledning lr justering.....
letar mercedes w201 och w124 200 diesel
Re: xneon konvertering.
Har aldrig påstått att de ska/få/bör vara igång samtidigt, skrev enbart att dimljus skall ha samma justering som halvljus PUNKT
förövrigt är de bara tillåtet med dimljus/parkerings ljus i dagsljus,
förövrigt är de bara tillåtet med dimljus/parkerings ljus i dagsljus,
Don't be fooled by imitations...Get Real, Get Mopar!!!
Re: xneon konvertering.
Dimljus får du ha i mörker om det är nedsatt sikt av snö, dimma, regn eller liknande. Dock inte tillsammans med halvljus som redan nämt.
Offroad: Mitsubishi L200 -06 med Fedima Sirocco 285/75 -16
Onroad:Mitsubishi Pajero 3.0 -97
˙ɹǝʌo ǝɯ ןןoɹ sıɥʇ pɐǝɹ uɐɔ noʎ ɟı
Onroad:Mitsubishi Pajero 3.0 -97
˙ɹǝʌo ǝɯ ןןoɹ sıɥʇ pɐǝɹ uɐɔ noʎ ɟı