Bakhjulslager Suzuki xl-7 -04

Allt som rör Suzuki

Moderatorer: Marcus, AtEase, volvojonas, MrHawk

maskus
Nybörjare
Inlägg: 1
Blev medlem: mån sep 18, 2017 16:21

Bakhjulslager Suzuki xl-7 -04

Inlägg av maskus » mån sep 18, 2017 17:16

Hej.
Vilket kanonforum jag nu hittade till i min jakt efter information! Ser direkt svar på flera andra frågor jag haft tidigare...

Vi använder en Suzuki xl-7 -04 flitigt i familjen och vi gillar den verkligen.
Nu började bakhjulslagrena att låta och eftersom det börjar hösta till sig och jag bara kan stå utomhus och skruva så åkte jag till verkstad... eller rättare sagt tre stycken... Alla nobbade jobbet!
En av verkstäderna är en auktoriserad Suzuki verkstad och de menade att de en gång försökte byta lager utan att lyckas!! så nu föreslår de en begagnad bakaxel om en kund kommer in med dåliga lager. :roll:

Någon som bytt bakhjulslager på en xl-7? Hittat på suzuki-forums.com trådar med lagerbyte och visst verkar det lite pyssel men är nyfiken på vad problemet är.
Kanske någon som kan tipsa om verkstad i stockholmsområdet (Värmdö) som kan suzuki?

Kan absolut tänka mig att köpa en beggad axel, ser ut som ett relativt enkelt jobb att byta axel, men då vet jag ju inte hur skicket på lagrena är.

En liten parantes: Trodde ett tag att felet kunde vara en mellanaxel som sitter mellan transferlådan och bakaxeln då den har lite glapp... Den går bara köpa via Suzuki och kostar då... 16 000:- :shock: