Frågor angående f-låda med kraftuttag.

Allt som rör Suzuki

Moderatorer: Marcus, AtEase, volvojonas, MrHawk

klirre
Beroende
Inlägg: 1325
Blev medlem: tis aug 29, 2006 10:59
Ort: S:T Anna, Söderköping
Kontakt:

Frågor angående f-låda med kraftuttag.

Inlägg av klirre » fre jul 28, 2017 14:37

Hej. Var å kikade på en 413 i dag som jag är jäkligt sugen på. Den har mekanisk winch som drivs av kraftuttaget vilket ju är kanon. Det ända som grämer mig ang den är att det inte går att bygga kryplåda av den. Har försökt forska i ämnet och kommit fram till att det ska finnas två typer av lådor. Hur vet man vilken det är? Följde nämligen med extra låda så den kanske skulle kunna funka.

Mvh//Klirre
If in doubt, Flat out!

Ninetoes
Beroende
Inlägg: 1051
Blev medlem: fre feb 08, 2008 12:28
Ort: Åland

Re: Frågor angående f-låda med kraftuttag.

Inlägg av Ninetoes » fre jul 28, 2017 15:29

Det är dom finskasålda Suzukisarna som hade kraftuttag. Dom allra flesta såldes 1983-85 och har den gamla lådan som inte går att bygga om eftersom det är hela/solida drev. De lådan har ingen kontakt för lampan som indikerar om fyrhjulsdriften är i. (eftersom dom bilarna hade den gamla inredningen du känner igen från Skottkärran och helt enkelt saknade den lampan)

Det finns nyare som sägs kunna gå att bygga om men dom är inte lika lätta att gå tag i.

Inser nu att jag inte riktigt svarade på din fråga men jag vill minnas att man ser på lådorna när dom ligger bredvid varandra... Gammellådan ser lite annorlunda ut. Russinet har koll på det där annars.
Suzuki Vitara Trayback - Challengebil.
Toyota Landcruiser HJ61 - Expeditionsbil.


O.A.S. Offroad & Adventure Society

//Abbe - Team Skottkärra

lasseho
Användare
Inlägg: 97
Blev medlem: fre nov 02, 2012 16:35

Re: Frågor angående f-låda med kraftuttag.

Inlägg av lasseho » fre jul 28, 2017 22:57

OjOjOj!
Du kanske snart har en växellåda med kraftuttag. Och jag har nu en 410 -85 låda utan det jag vill ha, kraftuttag.
Byte???

Skriv svar