Diff hjälp SJ13

Allt som rör Suzuki

Moderatorer: Marcus, AtEase, volvojonas, MrHawk

a.g. pennypacker
Nybörjare
Inlägg: 2
Blev medlem: tis sep 06, 2016 13:12

Diff hjälp SJ13

Inlägg av a.g. pennypacker » mån okt 31, 2016 7:44

Hej alla kunnigt Suzuki folk där ute!

Det har under en tid låtit lite när jag kört och framförallt när jag svängt! Förra fredagen smällde det till ordentligt! Tyckte att det kom från höger bak, misstänkte diffen. Plockade ner diffen igår, visade sig att alla 4 kuggen var mos och dom som axlarna sitter i såg inte så fina ut heller. En halv pinion kugg sitter där annars är det tomt, eller ja tomt o tomt, det låg rester av 3 ½ kugg.

Nu till min fråga och undran, vet nån vart detta går att få tag på? Kanske till och med finns nån här som har nått att sälja.

Har hittat dreven på ebay för 500kr och även brickorna för typ 80kr men frakten på blickarna är 450kr :evil: Är det nån som har koll ifall det finns andra brickor att peta i? Eller som jag sa tidigare nån som rent av har det jag letar efter som vill sälja det till mig.

Här kan ni se vad jag är ute efter.
http://www.ebay.com/itm/112164992991?_t ... EBIDX%3AIT" onclick="window.open(this.href);return false;

http://www.ebay.ie/itm/Qty-4-Differenti ... 2053876443" onclick="window.open(this.href);return false;

Ninetoes
Beroende
Inlägg: 1051
Blev medlem: fre feb 08, 2008 12:28
Ort: Åland

Re: Diff hjälp SJ13

Inlägg av Ninetoes » mån okt 31, 2016 9:55

Annonsera efter en hel axel här på köp&sälj-avdelningen av forumet, det skulle jag göra iaf. Om du nu inte prompt vill ha helt nya grejer.
Suzuki Vitara Trayback - Challengebil.
Toyota Landcruiser HJ61 - Expeditionsbil.


O.A.S. Offroad & Adventure Society

//Abbe - Team Skottkärra

Mathias T
4x4xnerd
Inlägg: 6345
Blev medlem: fre feb 24, 2006 20:53
Ort: Nol

Re: Diff hjälp SJ13

Inlägg av Mathias T » tis nov 01, 2016 20:46

Obs modellskillnader!!
Sj410 är helt fel och sj413 och samurajen har olika utväxling och i vissa fall skiljer kardanflänsens anslutning mot kardanen
"If speed kills,then suzukidrivers must live forever"

Skriv svar