Prisbild fördelningslåda med PTO/kraftuttag.

Allt som rör Suzuki

Moderatorer: Marcus, AtEase, volvojonas, MrHawk

Ninetoes
Beroende
Inlägg: 1051
Blev medlem: fre feb 08, 2008 12:28
Ort: Åland

Prisbild fördelningslåda med PTO/kraftuttag.

Inlägg av Ninetoes » tis aug 16, 2016 13:06

Jag har fått en förfrågan på att sälja min gamla "finnlåda" dvs en fördelningslåda från en finsksåld SJ410K med krafttag. Den ligger ändå bara och skräpar eftersom jag kör med en 6,5:1 i Skottkärran men jag vet inte riktigt vad jag kan begära för den.. Till saken hör att Skottkärran är årsmodell 1983 så förutom att den har/hade gamla plåtinredningen, trumbromsar runtom och solida kardaner med lilla bultmönstret på medbringarna, också hade den gamla typen av fördelningslåda som INTE går att bygga stenkrypare av, lådan har inte heller kontakten som tänder fyrhjulsdriftslampan på instrumentpanelen. Å andra sidan är ju PTO/kraftuttag kanske nåt som höjer priset en aning...

Är det nån som har koll på vad gamla PTO-lådor är värda? Skinnar jag köparen om jag begär tusen kronor för den?
Suzuki Vitara Trayback - Challengebil.
Toyota Landcruiser HJ61 - Expeditionsbil.


O.A.S. Offroad & Adventure Society

//Abbe - Team Skottkärra

russinet
Veteran
Inlägg: 1500
Blev medlem: fre sep 22, 2006 6:45
Ort: Uppsala
Kontakt:

Re: Prisbild fördelningslåda med PTO/kraftuttag.

Inlägg av russinet » tis aug 16, 2016 13:23

Ninetoes skrev:Jag har fått en förfrågan på att sälja min gamla "finnlåda" dvs en fördelningslåda från en finsksåld SJ410K med krafttag. Den ligger ändå bara och skräpar eftersom jag kör med en 6,5:1 i Skottkärran men jag vet inte riktigt vad jag kan begära för den.. Till saken hör att Skottkärran är årsmodell 1983 så förutom att den har/hade gamla plåtinredningen, trumbromsar runtom och solida kardaner med lilla bultmönstret på medbringarna, också hade den gamla typen av fördelningslåda som INTE går att bygga stenkrypare av, lådan har inte heller kontakten som tänder fyrhjulsdriftslampan på instrumentpanelen. Å andra sidan är ju PTO/kraftuttag kanske nåt som höjer priset en aning...

Är det nån som har koll på vad gamla PTO-lådor är värda? Skinnar jag köparen om jag begär tusen kronor för den?
NEJ det är ett bra pris trots att det är av den äldre modellen.
//Fredrik Mahlin
Mahlin Advanced Mechanics AB
http://www.advancedmechanics.se/" onclick="window.open(this.href);return false;
http://formulaoffroad.se" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.smkuppsala.se" onclick="window.open(this.href);return false;

Ninetoes
Beroende
Inlägg: 1051
Blev medlem: fre feb 08, 2008 12:28
Ort: Åland

Re: Prisbild fördelningslåda med PTO/kraftuttag.

Inlägg av Ninetoes » tor aug 18, 2016 17:38

Tack Fredrik, då vet jag.
Suzuki Vitara Trayback - Challengebil.
Toyota Landcruiser HJ61 - Expeditionsbil.


O.A.S. Offroad & Adventure Society

//Abbe - Team Skottkärra

Gravander
Forumräv
Inlägg: 623
Blev medlem: lör okt 27, 2012 17:56
Ort: Vargön/Vänersborg

Re: Prisbild fördelningslåda med PTO/kraftuttag.

Inlägg av Gravander » fre aug 19, 2016 7:36

Jag fick erbjudande att köpa en pto låda för ett år sedan. å han begärde 3000kr plus en pto låda i delar som följde med..
Men köpte den inte för jag hade ingen användning för den..
Crew of
Offroaders Bohuslän

Skriv svar