Motorkonvertering - Vitara 1.6 insprutning (-88) i SJ413
Moderatorer: Marcus, AtEase, volvojonas, MrHawk
-
- Nybörjare
- Inlägg: 8
- Blev medlem: mån maj 11, 2015 18:29
Motorkonvertering - Vitara 1.6 insprutning (-88) i SJ413
Hej !
Undrar om det finns någon i forumet som har uppgraderat sin sj413 med en Vitara 1.6 insprutning ? Har köpt adapterplatta och fått vissa instruktioner om oljetråget men saknar info om vilka kablar från Vitara-kablaget som jag skall behålla i bilen. Tacksam för tips som kan bringa klarhet i detta virrvarret av kablar
Ytterligare en fråga - skall jag använda mig av tank samt bränslepump och t/r-ledning från Vitaran eller skall jag bygga om originalet ?
Tack !
Undrar om det finns någon i forumet som har uppgraderat sin sj413 med en Vitara 1.6 insprutning ? Har köpt adapterplatta och fått vissa instruktioner om oljetråget men saknar info om vilka kablar från Vitara-kablaget som jag skall behålla i bilen. Tacksam för tips som kan bringa klarhet i detta virrvarret av kablar
Ytterligare en fråga - skall jag använda mig av tank samt bränslepump och t/r-ledning från Vitaran eller skall jag bygga om originalet ?
Tack !
Re: Motorkonvertering - Vitara 1.6 insprutning (-88) i SJ413
Koppartaket har satt i en 1,6 iallafall. Vad det nu var för något.
Re: Motorkonvertering - Vitara 1.6 insprutning (-88) i SJ413
Oljetråget?
Har jag inte gjort nått åt.
Elsystemet är ett aber om du har ett löst, jättejobbigt att kapa ned då. Bästa är, som jag gjort två gånger, kapa ner det i en befintlig vitara, starta och prova motorn hela tiden mellan varje klipp, tillslut så har du bara tre lösa kablar kvar, en till bränslepumpen och två till tändning, start.
Pump är bäst att ta från Vitara och modifiera tanken som sitter orginal.
Har jag inte gjort nått åt.
Elsystemet är ett aber om du har ett löst, jättejobbigt att kapa ned då. Bästa är, som jag gjort två gånger, kapa ner det i en befintlig vitara, starta och prova motorn hela tiden mellan varje klipp, tillslut så har du bara tre lösa kablar kvar, en till bränslepumpen och två till tändning, start.
Pump är bäst att ta från Vitara och modifiera tanken som sitter orginal.
Red Winch, precision-engineered performance products for 4X4 vehicles
Återförsäljare för Red-Winches, Goodwinch, Trail-Gear och Offroad Armory.
Följ oss på Facebook: https://www.facebook.com/groups/omwsweden/" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.offroadmetalworx.se/
http://www.red-winches.com
http://www.goodwinch.com
http://www.trail-gear.com
Återförsäljare för Red-Winches, Goodwinch, Trail-Gear och Offroad Armory.
Följ oss på Facebook: https://www.facebook.com/groups/omwsweden/" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.offroadmetalworx.se/
http://www.red-winches.com
http://www.goodwinch.com
http://www.trail-gear.com
-
- Nybörjare
- Inlägg: 8
- Blev medlem: mån maj 11, 2015 18:29
Re: Motorkonvertering - Vitara 1.6 insprutning (-88) i SJ413
Är koppartaket en medlem eller vad menar du ?Fisketorp skrev:Koppartaket har satt i en 1,6 iallafall. Vad det nu var för något.
-
- Nybörjare
- Inlägg: 8
- Blev medlem: mån maj 11, 2015 18:29
Re: Motorkonvertering - Vitara 1.6 insprutning (-88) i SJ413
Tack för bra tips men det måste väl vara några mer kablar som skall anslutas från kablaget ? jag tänker på alla givarna på motorn som ex.vis oljetryck, temp, tändspolen, startmotorn etc men du kanske menar att man skall använda det befintliga till dessa anslutningspunkterna och lägga till styrningen av bränslepump och tändningslåset från det nya/vitara.Marcus skrev:Oljetråget?
Har jag inte gjort nått åt.
Elsystemet är ett aber om du har ett löst, jättejobbigt att kapa ned då. Bästa är, som jag gjort två gånger, kapa ner det i en befintlig vitara, starta och prova motorn hela tiden mellan varje klipp, tillslut så har du bara tre lösa kablar kvar, en till bränslepumpen och två till tändning, start.
Pump är bäst att ta från Vitara och modifiera tanken som sitter orginal.
Dessvärre är kablaget redan demonterat från bilen och ligger nu löst tillsammans med motorn som väntar på att bli gift med karossen Det borde väl kunna gå att leta reda på dessa kablarna via ett kopplingsschema eller dyl ?! Har du möjlighet att ta en bild på utgången i ECUn för de kablarna som du har behållit i det kablaget som du nu har anslutet Vitara-motorn till ?!
Tack för hjälpen !
/John
Re: Motorkonvertering - Vitara 1.6 insprutning (-88) i SJ413
Har en 1,6 16v i min. Kabeln till bränsle pumpen är en rosa, de andra 2 kommer jag inte ihåg men det du behöver är spänning till boxen o nåt mer.
MVH: Robban
Suzuki sj416-16v.
Suzuki sj416-16v.