Drivknutsbök baleno

Allt som rör Suzuki

Moderatorer: Marcus, AtEase, volvojonas, MrHawk

toyochta
Nybörjare
Inlägg: 2
Blev medlem: tis jan 29, 2013 19:04

Drivknutsbök baleno

Inlägg av toyochta » tor jul 18, 2013 16:44

Hallå. Lät så förskräckligt från drivknutarna på balenon, båda yttre fram lever om. Dumsnål, som man är hittade jag nya knutar från drivknuten.se till halva priset. Beställde, fick dom, började byta, jämförde väl inte allt för noga visade det sig, räknade bara så att kuggarna stämde, det gjorde dom.

Bankade på nyknuten och började skruva ihop, gick alldeles för bra för att vara sant, det var det inte heller. Det var när jag skulle dra åt navbulten det började kännas lite konstigt, den guldfärgade "skyddsflärpen" tog i navet och gjorde att allt låste sig. Fan fans helvetes jävlarrr tänkte jag.

Sur som fan på mig själv muttrade jag och slog mig i pannan, alltid ska man försöka göra ett klipp.

I alla fall så gjorde jag det bästa av situationen och klippte bort den guldiga flärpen, drog åt och nu är ena sidan av bilen tyst.

Jaja nog om det, jag har ju en fråga också. "Skyddsflärpen" som jag antar ska hålla borta grus och skit, kan jag köra utan den eller kommer jag bli tvungen att köpa ett par orginalknutar som passar nu?

Det som skiljer på knutarna är att flärpen är lite högre upp och abskuggarna är lite bredare, men som sagt, fimpar jag flärpen funkar det, har kört så i 4 dagar nu, försöker få svar av drivknuten.se vad som har felat, var ju ändå han som sa att det var dom här jag skulle ha, verkar inte finnas så stort intresse dock.

Bild Här syns flärpen som låg emot, borta nu som sagt.

Bild Här ser vi skillnaderna.