Kina ARB
Moderatorer: Marcus, AtEase, volvojonas, MrHawk
-
- Hemmastadd
- Inlägg: 182
- Blev medlem: ons apr 25, 2012 22:25
- Ort: Ystad
Re: Kina ARB
Inga problem. Kolla på elschemat bara. Bara att bygla mellan knapparna så att bägge får ström in när kompressor knappen är till.
Jeep grand cherokee
Rough country 4" longarm kit
Notch customs skärmbreddare
NEV stötfångare och takkorg
37x12,5-17 på 8x17 "blackspoke"
Rough country 4" longarm kit
Notch customs skärmbreddare
NEV stötfångare och takkorg
37x12,5-17 på 8x17 "blackspoke"
Re: Kina ARB
Lite nyfiken på vad dom hamnat på spärren kostar 499 och frakt 180 dollar vad hamnar tull och moms på? har inte fattat riktigt hur man räknar så vad blir det totalt? va på tullens hemsida men blev inte mkt klokare.
Toyota Lj70
Re: Kina ARB
Tull och moms ca 30% på varan OCH fraktkostnad.
-
- Rutinerad
- Inlägg: 359
- Blev medlem: ons aug 16, 2006 15:29
- Ort: Västervik
Re: Kina ARB
Jag kom undan med 208 kr i tull för de hade skrivit ner värdet på paketet. Det var inget jag hade bett om utan de hade de gjort på eget bevåg. Jag kom under 5000 kr totalt till min Suzuki, inklusive nya x-ringar.
-
- Rutinerad
- Inlägg: 359
- Blev medlem: ons aug 16, 2006 15:29
- Ort: Västervik
Re: Kina ARB
Sist jag körde med bilen lossnade slangen från diffen. Jag vet inte om den fick hjälp av en gren kanske. Annars funkar spärren braRobert Klingstedt skrev:Ni som monterat denna spärr, tycker ni luftanslutningen är OK?
Jag har denna variant på min:
Nu när jag försökte montera denna så lossnade slangen vid första trycksättningen.
Slangen i sig verkar ha ganska dåliga toleranser på dimensionerna, för ena änden gick inte alls på nippeln eftersom hålet i slangen var för litet. Andra änden gick på, men kröp som sagt av, så den kanske har för liten ytterdiameter istället?
Har någon hittat på en bättre lösning?
Re: Kina ARB
Robert Klingstedt skrev:Sist jag körde med bilen lossnade slangen från diffen. Jag vet inte om den fick hjälp av en gren kanske. Annars funkar spärren braRobert Klingstedt skrev:Ni som monterat denna spärr, tycker ni luftanslutningen är OK?
Jag har denna variant på min:
Nu när jag försökte montera denna så lossnade slangen vid första trycksättningen.
Slangen i sig verkar ha ganska dåliga toleranser på dimensionerna, för ena änden gick inte alls på nippeln eftersom hålet i slangen var för litet. Andra änden gick på, men kröp som sagt av, så den kanske har för liten ytterdiameter istället?
Har någon hittat på en bättre lösning?
Jag har inte några problem med min ännu, funkar kanon
Jeep Cherokee KJ 2.5 CRD -02
Re: Kina ARB
X2 har inte kommit på nån bra ide hur man ska få fast slangen ordentligt, är det nån som har nån ide??? Hade även problemet på "orginal" ARB... att slangen hoppar av i bland..Robert Klingstedt skrev:
Sist jag körde med bilen lossnade slangen från diffen. Jag vet inte om den fick hjälp av en gren kanske. Annars funkar spärren bra
Re: Kina ARB
X3kenny_69 skrev:X2 har inte kommit på nån bra ide hur man ska få fast slangen ordentligt, är det nån som har nån ide??? Hade även problemet på "orginal" ARB... att slangen hoppar av i bland..Robert Klingstedt skrev:
Sist jag körde med bilen lossnade slangen från diffen. Jag vet inte om den fick hjälp av en gren kanske. Annars funkar spärren bra
Fan, jävla oflyt hela ti'n!
Re: Kina ARB
Går det inte byta anslutninge då?
Vet inte hur böjlig slangen är, men borde väl gå att sätta en mer böjlig slang så den böjer sig istället för sliter i inkopplingen.
Vet inte hur böjlig slangen är, men borde väl gå att sätta en mer böjlig slang så den böjer sig istället för sliter i inkopplingen.
Re: Kina ARB
Går det inta att sätta en 90 graders koppling istället?
Re: Kina ARB
Hej igenMrHawk skrev:Jag har ARBs kompressor då jag har en äkta o en "kopia" men kompressorn va la det som såg billigast ut.
Spärren va ingen skillnad mot ARB:n att montera för min del och inga läckage i luften eller andra problem än iaf.
Nu fick jag nog. Kompressorn har strulat några gånger, blev trött på möget o skaffa mig en ARB
Spärren funkar forfarande kanon, men kompressorn klydda för mycket
Började med att skruven som håller vevstaken självlossa. Satte på den igen, med lite locktajt.
Funka så där. Läkte rätt mycket o dåligt tryck. Höll ett tag, sen tror jag att skruven lossnade igen.
Gav upp och inhandlade en ARB kompressor samma kväll. Och bara man höll i den så kände man skillnad och funkade bättre
Ett litet tips till er som kör med chinakompessorn: Öppna upp den där luftfiltert sitter och skruva fast skruven som håller vevstaken innan den lossar, har ni tillgång till något värmetåligt lim så är det inte fel, eller en liten låsbricka
Jeep Cherokee KJ 2.5 CRD -02
Re: Kina ARB
Ett annat tips är den svarta kompressorn som satt på volvo 240 luftfjädring,i stort sett odödlig om man nu lyckats hitra en sådan och tystgående är den också
"If speed kills,then suzukidrivers must live forever"
Re: Kina ARB
Förutom kompressor strulet så har det varit kanon, men jag har fått bra med hjälp av Johan Lundgren.Runekebab skrev:Annars har det inte varit några problem?
Det var han som beställde grejorna, och kollade över kabelhärvan. Han instruerade killen som monterade spärren i axeln och hjälpte mig att koppla elen o montera kompressorn.
Utan Johan så tror jag att grejorna hade fortfarande varit i china
Jeep Cherokee KJ 2.5 CRD -02