Lock Right diffspärr fram 413
Moderatorer: Marcus, AtEase, volvojonas, MrHawk
Lock Right diffspärr fram 413
Hej!!
Finns det Lock Right som passar fram till en Suzuki 413??
Eller måste jag bygga om?
Värka ju som det finns till 410:an
http://www.sbvab.se/suzuki/lj80-sj410-s ... sj410.html
Finns det Lock Right som passar fram till en Suzuki 413??
Eller måste jag bygga om?
Värka ju som det finns till 410:an
http://www.sbvab.se/suzuki/lj80-sj410-s ... sj410.html
Streck streck ha ha jobbigt va!!!!
Re: Lock Right diffspärr fram 413
Vet inte om det är värt besväret att stoppa i en, både enklare o billigare att svetsa. Med tanke på att den kommer bete sig ungefär som en svetsad diff när du har fyrhjulsdriften inkopplad i skogen.
Chevy Blazer -88. 350-th700-np203/205. D60+14BFF. 42" Super Swamper TSL.
GMC Suburban 2500 -95. 6,5TD-4L80e-np241. Ifs-14BFF.
Opel Kadett GSI 16v -89.
Fullsize Offroaders
GMC Suburban 2500 -95. 6,5TD-4L80e-np241. Ifs-14BFF.
Opel Kadett GSI 16v -89.
Fullsize Offroaders
Re: Lock Right diffspärr fram 413
TR1GG3R skrev:Hej!!
Finns det Lock Right som passar fram till en Suzuki 413??
Eller måste jag bygga om?
Värka ju som det finns till 410:an
http://www.sbvab.se/suzuki/lj80-sj410-s ... sj410.html
Det ska finnas till 413!
Merca Geländewagen 300TD
Re: Lock Right diffspärr fram 413
Har inte Sven Falck eller SBVAB? Spelar nog ingen roll om du har lockright eller svetsar fram, det kommer mest att gå rakt fram tills en knut lr drivaxel går...vilket förmodligen inte dröjer speciellt länge när det gäller dig skulle jag tro haha
Mvh Malle
Jag är inte dum, jag har bara otur när jag tänker!
Jag är inte dum, jag har bara otur när jag tänker!
Re: Lock Right diffspärr fram 413
Det svänger rätt ok ändå, jag körde svettsat fram på min patrol och det gick rätt bra!
Men en spärr man kan lägga ur är ju att föredra!
Men en spärr man kan lägga ur är ju att föredra!
Merca Geländewagen 300TD
Re: Lock Right diffspärr fram 413
om man kör den varianten som använder dom ordinarie dreven på drivalarna så är det samma fram och bak.
Värt att veta är att har man lite stora däck så blir man duktig på drivaxelbyte
Värt att veta är att har man lite stora däck så blir man duktig på drivaxelbyte
"If speed kills,then suzukidrivers must live forever"
-
- Forumräv
- Inlägg: 757
- Blev medlem: tis aug 26, 2008 17:51
- Ort: Vetlanda
Re: Lock Right diffspärr fram 413
Hade lockright fram på min gamla suzuki. Grym framkomlighet allt annat negativt. Hade förstärkta knutar så det höll länge men styrde dåligt å utan servo så känns det efter en dags körning. Men visst det går ju
Willys cj2a
Volvo L2304
kingquad 750LE
Volvo L2304
kingquad 750LE
Re: Lock Right diffspärr fram 413
Okey tack alla!!
Då blir det att köpa hem lite delar från USA nu då!!
Förstärka allt som bara går då
Då blir det att köpa hem lite delar från USA nu då!!
Förstärka allt som bara går då
Streck streck ha ha jobbigt va!!!!
Re: Lock Right diffspärr fram 413
Lowrange har ett väldigt bra och prisvärt kit med starkare knutar och drivaxlar som jag monterat i min bil. OBS! Kom ihåg att de förstärkta drivaxlar som säljs i USA inte passar 413, bara de bredare Samurai-axlarna.TR1GG3R skrev:Okey tack alla!!
Då blir det att köpa hem lite delar från USA nu då!!
Förstärka allt som bara går då
Vad jag vet är det svårt att få tag på förstärkta drivaxlar till 413 för vettiga pengar, om du hittar några överhuvudtaget.
I övrigt håller jag med om (av egen erfarenhet) att det inte funkar så bra med spärr i original framaxel med tanke på hållbarhet.
För att sammanfatta... Om du vill ha spärr fram, köp ett par Samuraiaxlar, eller Toy8 axlar och bygg på detta istället från början. Nackdelen med Toy8 är att de väger mer, och klumpen är större så du behöver 1-2" större däck för att få samma frigång som med Zukaxlarna.
TEAM HORRED CUSTOMS
Re: Lock Right diffspärr fram 413
Jag körde svestad diff fram och bak på min suzuki under en lång tid. Fungerade sjukt bra! Lite tung att styra men framkommligjheten var otrolig! Körde med original drivaxlar+knutar och det höll för riktigt elak körning både lera och sten.
4x4 Engineering Sandhill
Volvo "Sugga" 300D Bruksbil
Jeep Cherokee Xj, Helbur, 8" lift
Ford F350 Flatbead 7,3
Willys "Hybriden" T5-bygge
Willys M38a1 -61 Original Krigare
Build it-Run it-Break it-Fix it-Repeat
Volvo "Sugga" 300D Bruksbil
Jeep Cherokee Xj, Helbur, 8" lift
Ford F350 Flatbead 7,3
Willys "Hybriden" T5-bygge
Willys M38a1 -61 Original Krigare
Build it-Run it-Break it-Fix it-Repeat
Re: Lock Right diffspärr fram 413
Fast du hade ju ganska "snälla" och små däck, o det har stor betydelse för hållbarheten.4x4power skrev:Jag körde svestad diff fram och bak på min suzuki under en lång tid. Fungerade sjukt bra! Lite tung att styra men framkommligjheten var otrolig! Körde med original drivaxlar+knutar och det höll för riktigt elak körning både lera och sten.
Chevy Blazer -88. 350-th700-np203/205. D60+14BFF. 42" Super Swamper TSL.
GMC Suburban 2500 -95. 6,5TD-4L80e-np241. Ifs-14BFF.
Opel Kadett GSI 16v -89.
Fullsize Offroaders
GMC Suburban 2500 -95. 6,5TD-4L80e-np241. Ifs-14BFF.
Opel Kadett GSI 16v -89.
Fullsize Offroaders
Re: Lock Right diffspärr fram 413
visst jag körde 31x10,50" Mt däck fast ett jävla grepp på stenhenke_99 skrev:Fast du hade ju ganska "snälla" och små däck, o det har stor betydelse för hållbarheten.4x4power skrev:Jag körde svestad diff fram och bak på min suzuki under en lång tid. Fungerade sjukt bra! Lite tung att styra men framkommligjheten var otrolig! Körde med original drivaxlar+knutar och det höll för riktigt elak körning både lera och sten.
4x4 Engineering Sandhill
Volvo "Sugga" 300D Bruksbil
Jeep Cherokee Xj, Helbur, 8" lift
Ford F350 Flatbead 7,3
Willys "Hybriden" T5-bygge
Willys M38a1 -61 Original Krigare
Build it-Run it-Break it-Fix it-Repeat
Volvo "Sugga" 300D Bruksbil
Jeep Cherokee Xj, Helbur, 8" lift
Ford F350 Flatbead 7,3
Willys "Hybriden" T5-bygge
Willys M38a1 -61 Original Krigare
Build it-Run it-Break it-Fix it-Repeat
Re: Lock Right diffspärr fram 413
Kör man som en kärring så håller väl det mesta4x4power skrev:Jag körde svestad diff fram och bak på min suzuki under en lång tid. Fungerade sjukt bra! Lite tung att styra men framkommligjheten var otrolig! Körde med original drivaxlar+knutar och det höll för riktigt elak körning både lera och sten.
TEAM HORRED CUSTOMS
Re: Lock Right diffspärr fram 413
Få bli ARB från USA istället låter det som!
Streck streck ha ha jobbigt va!!!!
Re: Lock Right diffspärr fram 413
Jag körde 35" mudzilla och spärr fram och det höll knappt på transport sträckorna!
Kompisen kör med 31" mudzilla och spärr och det är ofta något går sönder i fram axeln.
Köp ett par toy8 axlar istället, blir billigare och bättre i längden!
Kompisen kör med 31" mudzilla och spärr och det är ofta något går sönder i fram axeln.
Köp ett par toy8 axlar istället, blir billigare och bättre i längden!
http://www.mjsvets.se" onclick="window.open(this.href);return false;
info@mjsvets.se
------------------------
Träsktroll: Såld
Tgb 20 med cheva 350 och TH700r4
38,5x16-16" Mickey Thompson Baja Claw
Tgb 11 -76 Såld
37x14,5-16" Maxxis Creapy Crawler.
Under uppbyggnad...
info@mjsvets.se
------------------------
Träsktroll: Såld
Tgb 20 med cheva 350 och TH700r4
38,5x16-16" Mickey Thompson Baja Claw
Tgb 11 -76 Såld
37x14,5-16" Maxxis Creapy Crawler.
Under uppbyggnad...