Lock Right diffspärr fram 413

Allt som rör Suzuki

Moderatorer: Marcus, AtEase, volvojonas, MrHawk

TR1GG3R
Hemmastadd
Inlägg: 197
Blev medlem: lör jan 03, 2009 11:29
Ort: Konga

Lock Right diffspärr fram 413

Inlägg av TR1GG3R » tis mar 13, 2012 18:05

Hej!!
Finns det Lock Right som passar fram till en Suzuki 413??
Eller måste jag bygga om? :roll:

Värka ju som det finns till 410:an

http://www.sbvab.se/suzuki/lj80-sj410-s ... sj410.html
Streck streck ha ha jobbigt va!!!!

henke_99
4x4xnerd
Inlägg: 8407
Blev medlem: sön jun 29, 2008 13:20
Ort: Ulricehamn

Re: Lock Right diffspärr fram 413

Inlägg av henke_99 » tis mar 13, 2012 18:10

Vet inte om det är värt besväret att stoppa i en, både enklare o billigare att svetsa. Med tanke på att den kommer bete sig ungefär som en svetsad diff när du har fyrhjulsdriften inkopplad i skogen.
Chevy Blazer -88. 350-th700-np203/205. D60+14BFF. 42" Super Swamper TSL.

GMC Suburban 2500 -95. 6,5TD-4L80e-np241. Ifs-14BFF.

Opel Kadett GSI 16v -89.

Fullsize Offroaders

målarn
Guru
Inlägg: 2532
Blev medlem: tis nov 28, 2006 19:12
Ort: Fristad (Borås)

Re: Lock Right diffspärr fram 413

Inlägg av målarn » tis mar 13, 2012 18:14

TR1GG3R skrev:Hej!!
Finns det Lock Right som passar fram till en Suzuki 413??
Eller måste jag bygga om? :roll:

Värka ju som det finns till 410:an

http://www.sbvab.se/suzuki/lj80-sj410-s ... sj410.html

Det ska finnas till 413!
Merca Geländewagen 300TD

Malle
Veteran
Inlägg: 1709
Blev medlem: ons feb 01, 2006 20:49
Ort: Möckleryd - Tingsryd

Re: Lock Right diffspärr fram 413

Inlägg av Malle » tis mar 13, 2012 19:27

Har inte Sven Falck eller SBVAB? Spelar nog ingen roll om du har lockright eller svetsar fram, det kommer mest att gå rakt fram tills en knut lr drivaxel går...vilket förmodligen inte dröjer speciellt länge när det gäller dig skulle jag tro haha :wink: :mrgreen:
Mvh Malle
Jag är inte dum, jag har bara otur när jag tänker!

målarn
Guru
Inlägg: 2532
Blev medlem: tis nov 28, 2006 19:12
Ort: Fristad (Borås)

Re: Lock Right diffspärr fram 413

Inlägg av målarn » tis mar 13, 2012 19:37

Det svänger rätt ok ändå, jag körde svettsat fram på min patrol och det gick rätt bra!
Men en spärr man kan lägga ur är ju att föredra!
Merca Geländewagen 300TD

Mathias T
4x4xnerd
Inlägg: 6345
Blev medlem: fre feb 24, 2006 20:53
Ort: Nol

Re: Lock Right diffspärr fram 413

Inlägg av Mathias T » tis mar 13, 2012 20:47

om man kör den varianten som använder dom ordinarie dreven på drivalarna så är det samma fram och bak.
Värt att veta är att har man lite stora däck så blir man duktig på drivaxelbyte :lol:
"If speed kills,then suzukidrivers must live forever"

svahnström
Forumräv
Inlägg: 757
Blev medlem: tis aug 26, 2008 17:51
Ort: Vetlanda

Re: Lock Right diffspärr fram 413

Inlägg av svahnström » tis mar 13, 2012 21:17

Hade lockright fram på min gamla suzuki. Grym framkomlighet allt annat negativt. Hade förstärkta knutar så det höll länge men styrde dåligt å utan servo så känns det efter en dags körning. Men visst det går ju :)
Willys cj2a
Volvo L2304
kingquad 750LE

TR1GG3R
Hemmastadd
Inlägg: 197
Blev medlem: lör jan 03, 2009 11:29
Ort: Konga

Re: Lock Right diffspärr fram 413

Inlägg av TR1GG3R » ons mar 14, 2012 9:36

Okey tack alla!!
Då blir det att köpa hem lite delar från USA nu då!!
Förstärka allt som bara går då :woot:
Streck streck ha ha jobbigt va!!!!

oxyjohan
Beroende
Inlägg: 1072
Blev medlem: mån apr 06, 2009 22:20
Ort: Göteborg
Kontakt:

Re: Lock Right diffspärr fram 413

Inlägg av oxyjohan » ons mar 14, 2012 11:50

TR1GG3R skrev:Okey tack alla!!
Då blir det att köpa hem lite delar från USA nu då!!
Förstärka allt som bara går då :woot:
Lowrange har ett väldigt bra och prisvärt kit med starkare knutar och drivaxlar som jag monterat i min bil. OBS! Kom ihåg att de förstärkta drivaxlar som säljs i USA inte passar 413, bara de bredare Samurai-axlarna.
Vad jag vet är det svårt att få tag på förstärkta drivaxlar till 413 för vettiga pengar, om du hittar några överhuvudtaget.

I övrigt håller jag med om (av egen erfarenhet) att det inte funkar så bra med spärr i original framaxel med tanke på hållbarhet.

För att sammanfatta... Om du vill ha spärr fram, köp ett par Samuraiaxlar, eller Toy8 axlar och bygg på detta istället från början. Nackdelen med Toy8 är att de väger mer, och klumpen är större så du behöver 1-2" större däck för att få samma frigång som med Zukaxlarna.
TEAM HORRED CUSTOMS

4x4power
Guru
Inlägg: 3059
Blev medlem: sön jan 27, 2008 12:53
Ort: Sandhill, Jönköping

Re: Lock Right diffspärr fram 413

Inlägg av 4x4power » ons mar 14, 2012 12:56

Jag körde svestad diff fram och bak på min suzuki under en lång tid. Fungerade sjukt bra! Lite tung att styra men framkommligjheten var otrolig! Körde med original drivaxlar+knutar och det höll för riktigt elak körning både lera och sten.
4x4 Engineering Sandhill

Volvo "Sugga" 300D Bruksbil
Jeep Cherokee Xj, Helbur, 8" lift
Ford F350 Flatbead 7,3
Willys "Hybriden" T5-bygge
Willys M38a1 -61 Original Krigare
Build it-Run it-Break it-Fix it-Repeat

henke_99
4x4xnerd
Inlägg: 8407
Blev medlem: sön jun 29, 2008 13:20
Ort: Ulricehamn

Re: Lock Right diffspärr fram 413

Inlägg av henke_99 » ons mar 14, 2012 13:24

4x4power skrev:Jag körde svestad diff fram och bak på min suzuki under en lång tid. Fungerade sjukt bra! Lite tung att styra men framkommligjheten var otrolig! Körde med original drivaxlar+knutar och det höll för riktigt elak körning både lera och sten.
Fast du hade ju ganska "snälla" och små däck, o det har stor betydelse för hållbarheten.
Chevy Blazer -88. 350-th700-np203/205. D60+14BFF. 42" Super Swamper TSL.

GMC Suburban 2500 -95. 6,5TD-4L80e-np241. Ifs-14BFF.

Opel Kadett GSI 16v -89.

Fullsize Offroaders

4x4power
Guru
Inlägg: 3059
Blev medlem: sön jan 27, 2008 12:53
Ort: Sandhill, Jönköping

Re: Lock Right diffspärr fram 413

Inlägg av 4x4power » ons mar 14, 2012 13:27

henke_99 skrev:
4x4power skrev:Jag körde svestad diff fram och bak på min suzuki under en lång tid. Fungerade sjukt bra! Lite tung att styra men framkommligjheten var otrolig! Körde med original drivaxlar+knutar och det höll för riktigt elak körning både lera och sten.
Fast du hade ju ganska "snälla" och små däck, o det har stor betydelse för hållbarheten.
visst jag körde 31x10,50" Mt däck fast ett jävla grepp på sten ;)
4x4 Engineering Sandhill

Volvo "Sugga" 300D Bruksbil
Jeep Cherokee Xj, Helbur, 8" lift
Ford F350 Flatbead 7,3
Willys "Hybriden" T5-bygge
Willys M38a1 -61 Original Krigare
Build it-Run it-Break it-Fix it-Repeat

oxyjohan
Beroende
Inlägg: 1072
Blev medlem: mån apr 06, 2009 22:20
Ort: Göteborg
Kontakt:

Re: Lock Right diffspärr fram 413

Inlägg av oxyjohan » ons mar 14, 2012 14:01

4x4power skrev:Jag körde svestad diff fram och bak på min suzuki under en lång tid. Fungerade sjukt bra! Lite tung att styra men framkommligjheten var otrolig! Körde med original drivaxlar+knutar och det höll för riktigt elak körning både lera och sten.
Kör man som en kärring så håller väl det mesta :poke: :lol:
TEAM HORRED CUSTOMS

TR1GG3R
Hemmastadd
Inlägg: 197
Blev medlem: lör jan 03, 2009 11:29
Ort: Konga

Re: Lock Right diffspärr fram 413

Inlägg av TR1GG3R » tor mar 15, 2012 22:29

Få bli ARB från USA istället låter det som!
Streck streck ha ha jobbigt va!!!!

popnit
Forumräv
Inlägg: 968
Blev medlem: lör jan 12, 2008 9:29
Ort: Markaryd
Kontakt:

Re: Lock Right diffspärr fram 413

Inlägg av popnit » fre mar 16, 2012 9:13

Jag körde 35" mudzilla och spärr fram och det höll knappt på transport sträckorna!
Kompisen kör med 31" mudzilla och spärr och det är ofta något går sönder i fram axeln.
Köp ett par toy8 axlar istället, blir billigare och bättre i längden!
http://www.mjsvets.se" onclick="window.open(this.href);return false;
info@mjsvets.se
------------------------
Träsktroll: Såld
Tgb 20 med cheva 350 och TH700r4
38,5x16-16" Mickey Thompson Baja Claw


Tgb 11 -76 Såld
37x14,5-16" Maxxis Creapy Crawler.
Under uppbyggnad...

Skriv svar