Framaxel
Moderatorer: Marcus, AtEase, volvojonas, MrHawk
Framaxel
På nyare Samuraien typ -01 är det lika fram axel som på gamla samuraien , Typ drivaxlar utväxling mm , Någon som vet,??
Det var en bilverkstad som bytte hela framaxeln i stället för att byta knut , Dom påstog att knuten kostade 6500-7000 så dom satt på en framaxel från demonteringen i stället
Det var en bilverkstad som bytte hela framaxeln i stället för att byta knut , Dom påstog att knuten kostade 6500-7000 så dom satt på en framaxel från demonteringen i stället
-
- 4x4xnerd
- Inlägg: 8506
- Blev medlem: ons jul 02, 2008 23:22
- Ort: Strängnäs
Utan att veta säkert så kan jag tänka mig att de är australien å nya zeeland, för där är dom lite speciella sitter bla annat manuella nav Även på nya bilar där än i dag.. vet också att dom har stela axlar på nyare bilar än vi har i europa..Wältmeister skrev:MrHawk!
Ursäkta om jag lämnar tråden lite.
Men finns Samuraierna med skruvfjädrar?
När, var & hur(kommer det sig).
Utveckla - helst med bilder.
Dom är klart vanligast "down under" men ska enligt uppgift sålts i portugal och grekland åsså.
Framskärmarna, grillen, huven och rutramen skiljer sug utvändigt mot dom gamla, notera att det inte går att fälla framrutan.
Samma skiftnycklar som jimnyn, bakvagnen i princip identisk med jimny, fram har den dämparna i fjädrarna.
Framskärmarna, grillen, huven och rutramen skiljer sug utvändigt mot dom gamla, notera att det inte går att fälla framrutan.
Samma skiftnycklar som jimnyn, bakvagnen i princip identisk med jimny, fram har den dämparna i fjädrarna.
I aim to misbehave
Här kan man läsa lite om Samurai "coily"
http://www.off-road.com/trucks4x4/artic ... ?id=277667
men jag vet inte hur korrekt artikeln från USA är.
Utväxlingen i min -00:a 1,9TD är inte samma som äldre samuraier i.a.f.
Jag trodde det men enligt instruktionsboken på -00:an är det 3,416 i utv.
Samurai har väl 3,73?
Min 413 -87 har 3,909 enlig manualen
och 410:an har väl 4,11?
Garanterad axelbelastning f+b enligt reg. bevisen är:
419 TD -00 800+930
413 W -87 570+830
Någon med Samurai och 410 kan väl korrigera utv. och komplettera med axelbelastningar.
http://www.off-road.com/trucks4x4/artic ... ?id=277667
men jag vet inte hur korrekt artikeln från USA är.
Utväxlingen i min -00:a 1,9TD är inte samma som äldre samuraier i.a.f.
Jag trodde det men enligt instruktionsboken på -00:an är det 3,416 i utv.
Samurai har väl 3,73?
Min 413 -87 har 3,909 enlig manualen
och 410:an har väl 4,11?
Garanterad axelbelastning f+b enligt reg. bevisen är:
419 TD -00 800+930
413 W -87 570+830
Någon med Samurai och 410 kan väl korrigera utv. och komplettera med axelbelastningar.
Enduro skrev:Här kan man läsa lite om Samurai "coily"
http://www.off-road.com/trucks4x4/artic ... ?id=277667
men jag vet inte hur korrekt artikeln från USA är.
Utväxlingen i min -00:a 1,9TD är inte samma som äldre samuraier i.a.f.
Jag trodde det men enligt instruktionsboken på -00:an är det 3,416 i utv.
Samurai har väl 3,73?
Min 413 -87 har 3,909 enlig manualen
och 410:an har väl 4,11?
Garanterad axelbelastning f+b enligt reg. bevisen är:
419 TD -00 800+930
413 W -87 570+830
Någon med Samurai och 410 kan väl korrigera utv. och komplettera med axelbelastningar.
å fan så de är inte samma utväxling?? jag har de på min iaf.. samma antal kuggar som på min gamla 88a
-
- 4x4xnerd
- Inlägg: 8506
- Blev medlem: ons jul 02, 2008 23:22
- Ort: Strängnäs
Enduro skrev:Men är det samma på pinjongen också?
Lite knackande på miniräknaren ger 3,416 = 41/12 (kronhjul/pinjong)
Samurai 3,73 = 41/11
413; 3,909 = 43/11
410; 4,11 = 37/9
japp jag har 41/11 på min axel från -02 hade precis monterat lite godis i den så jag blev änna lite orolig, som tur va så hade jag inte satt ihop den än...
-
- 4x4xnerd
- Inlägg: 8506
- Blev medlem: ons jul 02, 2008 23:22
- Ort: Strängnäs