Radiostörd bil.

Offroad i den mindre skalan.

Moderatorer: Marcus, AtEase, volvojonas, MrHawk

OBELIX
OffroadGeek
Inlägg: 4729
Blev medlem: mån maj 11, 2009 22:14
Ort: Söderköping

Radiostörd bil.

Inlägg av OBELIX » sön dec 02, 2012 22:11

Var idag och kikade runt lite på julkommersen och hamnade på Teknikmagasinet. Där fannt jag nåt som fångade mitt intresse och fick det att verka till lite i "vill-ha-tarmen". Det var en sån där långsamgående, radiostyrd terrängbil. Den hette HBX Rockfigheter och var nerlusad med finesser. Dessutom medföljde allt man behövde. Priset är 1799 Kr och det tycker jag verkar rätt rimligt med tanke på vad jag betalade för mina RC-bilar när jag höll på med detta för en sådär 30 år sen!

Skulle vara kul att ha nåt sånt att pilla med på köksbordet och kunna klättra runt med den ute i Olerum när man blir för full för att kunna köra på riktigt.......

Nån som har några synpunkter om den? Är den prisvärd eller är det att kasta pengarna i sjön eller?

Jag är inte ute efter nåt värstingåk på nåt sätt mest på kul alltså.

UNDRADE OBELIX
Bil-lös nu, förutom min 745:a

skogsvild
Veteran
Inlägg: 1843
Blev medlem: sön feb 12, 2006 19:22
Ort: Söderköping

Re: Radiostörd bil.

Inlägg av skogsvild » sön dec 02, 2012 22:50

nja, det är väl en billig "nybörjar" crawler.

Vet ej hur det är att få tag i reservdelar till dom och däcken brukar vara värdelöra (för hård gummiblandning) och plasten brukar och vara för hård (spricker)

Jag förespråkar axials bilar men de kostar ju dubbelt så mycket men finns i stället MASSA opions delar till dom.

Själv kör jag axial wraith kit med borstlös motor och även fast jag har våldat som fan har den ej gått sönder nån gång :D

Bild

Bild
*SÅLD* suzuki med tgb 20 portaler, B23E, spiraler runt om och stora däck 8) *SÅLD*
Just nu har jag ingen jeep och satsar på crosskariären men dyker rätt leksak upp blir det comeback inom offroaden :)

Marcus-84
OffroadGeek
Inlägg: 4402
Blev medlem: sön okt 22, 2006 18:42
Ort: Vittangi

Re: Radiostörd bil.

Inlägg av Marcus-84 » mån dec 03, 2012 14:15

Enda anledningen jag kan se med dessa billiga bilar är att ha dom som prova-på-bil. Har man redan testat kör rc så ska man satsa på en lite dyrare. Pengarna springer snabbt iväg på dom billiga då varken fartreglage(ESC), servon eller däck är nåt å ha å bara dessa artiklar får man räkna till med strax under 2000:- på bilens inköpspris. INTE VÄRT!

Köp en Axial så har du en bra bil som man inte behöver modda direkt man fått den ;)
Mina fordon:
Toyota Land Cruiser Prado -98
Nissan King Cab 4x4 sugdiesel -86
Kubota B6000 4x4 -77
Volvo Tgb 1314

OBELIX
OffroadGeek
Inlägg: 4729
Blev medlem: mån maj 11, 2009 22:14
Ort: Söderköping

Re: Radiostörd bil.

Inlägg av OBELIX » mån dec 03, 2012 15:45

Tack, det var precis den typen av info jag ville ha.

SKREV OBELIX
Bil-lös nu, förutom min 745:a

Skriv svar