LOSI CRAWLER 1:18 NU MED BILDER

Offroad i den mindre skalan.

Moderatorer: Marcus, AtEase, volvojonas, MrHawk

Marcus-84
OffroadGeek
Inlägg: 4402
Blev medlem: sön okt 22, 2006 18:42
Ort: Vittangi

Inlägg av Marcus-84 » sön jun 28, 2009 19:10

Som Spjutet skrev, är man intresserad så är det kul! :D

Jag har monterat dubbla accar har nu ca 2-2.5timmar å köra, håller på att montera lite vikter i välgarna så man får bilen tungre å få ned tyngtpunkten (ska sätta 90gram/fälg fram å 60gram/fälg bak).

Du kan nog inte hitta en bil som har samma användningsområde eftersom den är så liten passar den att köra inomhus om det är pissväder ute, sen behöver man inga stora hinder för att det ska bli komplicerat. Det är när det blir svårt som körtekniken kommer in ;)

Verkar vara bra kvalité på dessa bilar, dock har jag pajjat en framdiff men det är enligt uppgift standardfel :( Diffar finns att köpa på ebay å en hel del andra dela åxå :D Inge problem på reservdelsfronten! :D

Missnöjd är jag inte men det finns saker man kan förbättra själv på bilen som tex:

- Begränsa flexet (alldeles för mkt från fabrik!)
- Flytta accet från chassiet till framaxeln
- Montera vikter i fälgarna
- Ta bort foamsen i däcken för bättre grepp

m.m

Bara du själv som bestämmer hur du vill ha bilen men ovanstående har jag gjort själv :D

4ws = 4 Wheel Steer, jag tycker det är lite överkurs men man får bättre framkomlighet. Det fixar man lättast med en Y-kabel så både fram å bakservo samarbetar plus att man måste ha styrspindlar bak, det sitter en stel adapter bak. Om man vill få krabbstyrning samt vill kunna styra med fram eller bak individuellt så måste man byta till en sändare å mottagare med fler kanaler, INTE ett nytt fartreglage/ESC!

Svenska crawlerbutiker är det ont om men Hobbex har ju lite iaf, annars gäller USA :D
Mina fordon:
Toyota Land Cruiser Prado -98
Nissan King Cab 4x4 sugdiesel -86
Kubota B6000 4x4 -77
Volvo Tgb 1314

jimjim
Rutinerad
Inlägg: 388
Blev medlem: mån okt 15, 2007 17:23
Ort: Kil

Inlägg av jimjim » sön jun 28, 2009 20:20

Ok. Tack för info Marcus. Å du med förresten spjutet.! Ska nog sikta på en sån när jag ser att det blir ett par tusingar över :wink:
Pain is temporary, glory is forever

jimjim
Rutinerad
Inlägg: 388
Blev medlem: mån okt 15, 2007 17:23
Ort: Kil

Inlägg av jimjim » tis jun 30, 2009 22:15

Nu har jag köpt en beg. endast provkörd inomhus. Kommer med bussgods om några dagar hoppas jag! :P
Pain is temporary, glory is forever

Marcus-84
OffroadGeek
Inlägg: 4402
Blev medlem: sön okt 22, 2006 18:42
Ort: Vittangi

Inlägg av Marcus-84 » tis jun 30, 2009 22:36

Starta en tråd då, å glöm inte bilderna! :D
Mina fordon:
Toyota Land Cruiser Prado -98
Nissan King Cab 4x4 sugdiesel -86
Kubota B6000 4x4 -77
Volvo Tgb 1314

Skriv svar