Min Traxxas Summit! :D
Moderatorer: Marcus, AtEase, volvojonas, MrHawk
Min Traxxas Summit! :D
Nu har den kommit! En postgubbe ringde på dörren å gav mig ett JÄTTEPAKET! Bilen är tuff, stor å kul å köra (har bara kört 5min för att se om den fungerar). Kommer vara i våran hytte i Saeter (ut mot Lofoten) under påsken å köra med den, kanske blir det en liten filmsnutt också. En utförligare recension kommer efter påsk!
Bilder hittar ni här: http://www.pixbox.se/pic_show_id26961039.html
Glad påsk!!
Bilder hittar ni här: http://www.pixbox.se/pic_show_id26961039.html
Glad påsk!!
Mina fordon:
Toyota Land Cruiser Prado -98
Nissan King Cab 4x4 sugdiesel -86
Kubota B6000 4x4 -77
Volvo Tgb 1314
Toyota Land Cruiser Prado -98
Nissan King Cab 4x4 sugdiesel -86
Kubota B6000 4x4 -77
Volvo Tgb 1314
Man får ju två roliga bilar för dom pengarna.
http://www.radaplat.se" onclick="window.open(this.href);return false;
den e ju två roliga bilar i en ...stolltorp skrev:Man får ju två roliga bilar för dom pengarna.
inte många crawlers som gör 30 knyck och crawlar. sen har den ju difspärrar som sköts via sändaren.
Att slåss för att få fred är som att knulla för att bli oskuld
Toyota Hilux 07(bruksbil) .rangemoggen (projekt )nedlagt
Toyota Hilux 07(bruksbil) .rangemoggen (projekt )nedlagt
Hej igen!
Jag börjar med texten, bilder å filmer kommer senare.
Bilen är det roligaste inom radiostyrt jag provat hittils, den går fort på högväxeln med hyfsad styrka. Lågen är den sjukt stark, det skulle inte förvåna mig om man lyckas dra sönder en drivaxel eller så
Summiten är bättre än nån av mina tidigare crawlers på att kliva över sten, där man fastnar med stel axel på en sten kliver man vidare med den här. Mkt bra flex med relativt låg tyngdpunkt, gör att det är en smal sak att klättra över stock och sten
Jag upptäckte att man inte behöver ha i diffspärrarna så ofta, man kommer väldigt långt med öppna diffar. Mycket tack vare fjädringen.
Sändaren fungerar mkt fint å är lätt att komma överens med, allt sitter inom räckhåll.
Orginaldäcken är väldigt bra å betydligt bättre än jag trodde, klistrigt å mjukt gummi med bra allround mönster. Greppar riktigt bra på alla ytor. Vikten på bilen (6,3kg med mina accar) gör att greppet blir ännu bättre.
Fabriksinställnigen för fjädringen lämpar sig inte för crawling då den är för mjuk, jag ställde upp bakfjädringen med 10mm å fram med 7mm. Då började den fungera riktigt fint! För att köra på hårdare ytor skulle ett par krängningshämmare vara fint, man välter alldeles för lätt när fjädringen trycks ihop. För hopp å bashing fungerar min inställning perfekt! Den långslagiga fjädringen sväljer alla gupp å det ska rätt myket till innan den bottnar.
Jag kommer nog att installera Traxxas egna borstlösa system Velineon då jag vill ha lite mera fart i bilen. Toppfarten borde då öka till 50, kanske 60km/t. http://global.ebay.com/TRAXXAS_3350_...132685032/item
Traxxas håller mycket hög kvalitet, allt känns å ser bra ut. Tyckte tidigare att Tamiya hade bra kvalitet men Traxxas har bättre! Alla verktyg man behöver följer med tillsammans med dekaler å manual.
Ett minus är dock att accar å laddare INTE medföljer, det måste beställas separat men då får man å andra sidan välja sånt själv. Jag kör bilen med 2st 4500mah 8,4v accar å det ger en körtid på 30min med ren bashing. 60min ren crawling.
Har ni frågor är det bara att ställa dom här. Hoppas detta blev bra nu
Jag börjar med texten, bilder å filmer kommer senare.
Bilen är det roligaste inom radiostyrt jag provat hittils, den går fort på högväxeln med hyfsad styrka. Lågen är den sjukt stark, det skulle inte förvåna mig om man lyckas dra sönder en drivaxel eller så
Summiten är bättre än nån av mina tidigare crawlers på att kliva över sten, där man fastnar med stel axel på en sten kliver man vidare med den här. Mkt bra flex med relativt låg tyngdpunkt, gör att det är en smal sak att klättra över stock och sten
Jag upptäckte att man inte behöver ha i diffspärrarna så ofta, man kommer väldigt långt med öppna diffar. Mycket tack vare fjädringen.
Sändaren fungerar mkt fint å är lätt att komma överens med, allt sitter inom räckhåll.
Orginaldäcken är väldigt bra å betydligt bättre än jag trodde, klistrigt å mjukt gummi med bra allround mönster. Greppar riktigt bra på alla ytor. Vikten på bilen (6,3kg med mina accar) gör att greppet blir ännu bättre.
Fabriksinställnigen för fjädringen lämpar sig inte för crawling då den är för mjuk, jag ställde upp bakfjädringen med 10mm å fram med 7mm. Då började den fungera riktigt fint! För att köra på hårdare ytor skulle ett par krängningshämmare vara fint, man välter alldeles för lätt när fjädringen trycks ihop. För hopp å bashing fungerar min inställning perfekt! Den långslagiga fjädringen sväljer alla gupp å det ska rätt myket till innan den bottnar.
Jag kommer nog att installera Traxxas egna borstlösa system Velineon då jag vill ha lite mera fart i bilen. Toppfarten borde då öka till 50, kanske 60km/t. http://global.ebay.com/TRAXXAS_3350_...132685032/item
Traxxas håller mycket hög kvalitet, allt känns å ser bra ut. Tyckte tidigare att Tamiya hade bra kvalitet men Traxxas har bättre! Alla verktyg man behöver följer med tillsammans med dekaler å manual.
Ett minus är dock att accar å laddare INTE medföljer, det måste beställas separat men då får man å andra sidan välja sånt själv. Jag kör bilen med 2st 4500mah 8,4v accar å det ger en körtid på 30min med ren bashing. 60min ren crawling.
Har ni frågor är det bara att ställa dom här. Hoppas detta blev bra nu
Mina fordon:
Toyota Land Cruiser Prado -98
Nissan King Cab 4x4 sugdiesel -86
Kubota B6000 4x4 -77
Volvo Tgb 1314
Toyota Land Cruiser Prado -98
Nissan King Cab 4x4 sugdiesel -86
Kubota B6000 4x4 -77
Volvo Tgb 1314
Accarna är 4500mah 8,4v från Everöds rc.
Laddaren är en ProPeak som jag köpte beggad men finns på bla Everöds rc.
Bilen är köpt hos Rpphobby.com
Här har ni en liten crawling film: http://www.youtube.com/watch?v=dBQdbVUU5yk
Mer kommer.....
Laddaren är en ProPeak som jag köpte beggad men finns på bla Everöds rc.
Bilen är köpt hos Rpphobby.com
Här har ni en liten crawling film: http://www.youtube.com/watch?v=dBQdbVUU5yk
Mer kommer.....
Mina fordon:
Toyota Land Cruiser Prado -98
Nissan King Cab 4x4 sugdiesel -86
Kubota B6000 4x4 -77
Volvo Tgb 1314
Toyota Land Cruiser Prado -98
Nissan King Cab 4x4 sugdiesel -86
Kubota B6000 4x4 -77
Volvo Tgb 1314
-
- Veteran
- Inlägg: 1565
- Blev medlem: tor okt 25, 2007 21:29
- Ort: Kiruna
- Kontakt:
Första vurpan känns mest
Ungefär som när jag med t-maxxen testade toppfarten, touchade en liten sten i uppåt 70 som resulterade i några frivolter, med mellanlandningar som sedan slutade uppochner... Det är ganska länge sen nu så jag vet att allt (smått otroligt faktiskt) höll på bilen.
Jag gillar verkligen kvalitén och den oftast väl genomtänkta konstruktionen på deras grejer. Och när nåt väl går sönder brukar det vara billiga reservdelar.
Ungefär som när jag med t-maxxen testade toppfarten, touchade en liten sten i uppåt 70 som resulterade i några frivolter, med mellanlandningar som sedan slutade uppochner... Det är ganska länge sen nu så jag vet att allt (smått otroligt faktiskt) höll på bilen.
Jag gillar verkligen kvalitén och den oftast väl genomtänkta konstruktionen på deras grejer. Och när nåt väl går sönder brukar det vara billiga reservdelar.