Frågor om Navara TD25
Moderatorer: Marcus, AtEase, volvojonas, MrHawk
Frågor om Navara TD25
Hej jag funderar på att köpa en Navara d22 med TD25.
Jag har hört/läst att dom har kamkedja och mekoump, stämmer de?
Är det annars något man ska tänka på med den motorn?
Får man plats med en hund (grandis) bakom sätena i en 1,5hytt? Har försökt googla mig till det men hittar egentligen inget som visar utrymmet...
Och om man inte får det, går de köra en skoter på dubbelhyttens flak? (153 lång) även en ATV ska gå att köra på bilen.
Jag har hört/läst att dom har kamkedja och mekoump, stämmer de?
Är det annars något man ska tänka på med den motorn?
Får man plats med en hund (grandis) bakom sätena i en 1,5hytt? Har försökt googla mig till det men hittar egentligen inget som visar utrymmet...
Och om man inte får det, går de köra en skoter på dubbelhyttens flak? (153 lång) även en ATV ska gå att köra på bilen.
Lada Niva -88 "Rubelgrinet"
L200 -99
L200 -99
Re: Frågor om Navara TD25
hej.
du menar 100hästarn antar jag?? 98-01... ingen kedja!! den har stötstänger och gjutjärnstopp... ingen racer... men ganska driftsäker...
133hästarn som kom efter har dubbel kedja... ökänd för lagerhaverier!! men troligen finns inga kvar med dom gamla skitlagren!! men man ska hålla koll på sträckaren!! men dubbla kedjor!! så dom håller länge!!
Nissan med 1,5hytt är mindre än din Mazda... men däremot lite mer plats på höjden!! sitter ju uppfällbara stolar i sidoväggarna istället för sittdynan på Mazdan...
flaket på dubbelhytten borde va samma som på min D40... 145cm med lämmen stängd... och drygt 2 meter med den öppen!! funkar bra att köra med öppen lämm bara man inte har en massa löst på flaket... eller skymmer baklyset...
du menar 100hästarn antar jag?? 98-01... ingen kedja!! den har stötstänger och gjutjärnstopp... ingen racer... men ganska driftsäker...
133hästarn som kom efter har dubbel kedja... ökänd för lagerhaverier!! men troligen finns inga kvar med dom gamla skitlagren!! men man ska hålla koll på sträckaren!! men dubbla kedjor!! så dom håller länge!!
Nissan med 1,5hytt är mindre än din Mazda... men däremot lite mer plats på höjden!! sitter ju uppfällbara stolar i sidoväggarna istället för sittdynan på Mazdan...
flaket på dubbelhytten borde va samma som på min D40... 145cm med lämmen stängd... och drygt 2 meter med den öppen!! funkar bra att köra med öppen lämm bara man inte har en massa löst på flaket... eller skymmer baklyset...
Re: Frågor om Navara TD25
Jao är väl typ 103 eller 104hk i den?
Är de störstänger i den? En räcer är jag inte ute efter vill ha en bra pickis. Är de mekpump i den?
Är de störstänger i den? En räcer är jag inte ute efter vill ha en bra pickis. Är de mekpump i den?
Lada Niva -88 "Rubelgrinet"
L200 -99
L200 -99
Re: Frågor om Navara TD25
japp... den har stötstänger... såvitt jag minns är pumpen mekanisk... men kan kolla om det sitter nån gasarm på pumpen!!
har en pump på jobbet... men sitter nån elavstängning på den... tror den funkar både som stopp och stöldskydd!! så lite el finns det!! men den nyare 133hästarn är helt elstyrd!! det minns jag iallafall...
har haft båda varianterna som jobbarbil... och bytt motor på båda!! köptes nämligen med rasade motorer!!
största felet med den tidiga D22an är väl att flaket rostar bort!! sen bör man kolla ramen... är väl ganska vanligt med rost i den... 01an jag hade var bra i ramen!! men flaket var skitdåligt!! men många har fått flak från den nyare... sitter andra skärmbreddare bla. som gör att dom flaken klarar sig bättre!!
vi hade en Ford Ranger 02a (Mazda B2500) samtidigt som KCn från 01... den var sämre i ramen!!
men jag sprutade båda med linolja varje höst!! så behövde aldrig laga nåt på nån ram!!
har en pump på jobbet... men sitter nån elavstängning på den... tror den funkar både som stopp och stöldskydd!! så lite el finns det!! men den nyare 133hästarn är helt elstyrd!! det minns jag iallafall...
har haft båda varianterna som jobbarbil... och bytt motor på båda!! köptes nämligen med rasade motorer!!
största felet med den tidiga D22an är väl att flaket rostar bort!! sen bör man kolla ramen... är väl ganska vanligt med rost i den... 01an jag hade var bra i ramen!! men flaket var skitdåligt!! men många har fått flak från den nyare... sitter andra skärmbreddare bla. som gör att dom flaken klarar sig bättre!!
vi hade en Ford Ranger 02a (Mazda B2500) samtidigt som KCn från 01... den var sämre i ramen!!
men jag sprutade båda med linolja varje höst!! så behövde aldrig laga nåt på nån ram!!
Re: Frågor om Navara TD25
Okej, tack för svaren. Blir nog fan i mig å skaffa en 104 hästare då
Lada Niva -88 "Rubelgrinet"
L200 -99
L200 -99
Re: Frågor om Navara TD25
om du vill ha 1,5hytt tycker jag det här är en bra variant annars!!
https://www.blocket.se/annons/skane/for ... b/93545274
lite mer el i pumpen... men lite piggare... och tyckte jag lite trevligare!!
och är väl inte så många 1,5hyttare i den prisklassen som har bakdörrar!!
så om bara ramen är ok så... flaket brukar va mycket bättre än på Nissan...
https://www.blocket.se/annons/skane/for ... b/93545274
lite mer el i pumpen... men lite piggare... och tyckte jag lite trevligare!!
och är väl inte så många 1,5hyttare i den prisklassen som har bakdörrar!!
så om bara ramen är ok så... flaket brukar va mycket bättre än på Nissan...
Re: Frågor om Navara TD25
Vi får se vad det blir. Traktor teknik är mer värt än prestanda å den där är ju i fel ände av landet
Lada Niva -88 "Rubelgrinet"
L200 -99
L200 -99
Re: Frågor om Navara TD25
Jo att det var fel ända i landet förstår jag... eftersom du vill köra på snöskoter!! Finns inte många såna i Skåneland...
Var bara ett exempel... gillar den karossen!! Stort flak... Och endå ganska bra utrymme bak i hytten...
Men gillar å andra sidan traktormotorn i Nissan...
Kollade på pumpen... mekanisk till gas och stopp...
Verkar va nån vacumgrej till stoppen...
Men sitter ju som sagt nån elgrunka som hör till startspärren... men den ska gå att avaktivera med nyckeln i tändlåset!! Om den går att skruva lott vete katten!! Men jag har ju en pump om det skulle behövas nån gång...
Var bara ett exempel... gillar den karossen!! Stort flak... Och endå ganska bra utrymme bak i hytten...
Men gillar å andra sidan traktormotorn i Nissan...
Kollade på pumpen... mekanisk till gas och stopp...
Verkar va nån vacumgrej till stoppen...
Men sitter ju som sagt nån elgrunka som hör till startspärren... men den ska gå att avaktivera med nyckeln i tändlåset!! Om den går att skruva lott vete katten!! Men jag har ju en pump om det skulle behövas nån gång...