L200 automatlåda problem

Toyota, Nissan, Mitsubishi, Kia m.fl

Moderatorer: Marcus, AtEase, volvojonas, MrHawk

bj555
Nybörjare
Inlägg: 1
Blev medlem: fre jan 19, 2018 17:48

L200 automatlåda problem

Inlägg av bj555 » fre jan 26, 2018 19:55

HEJ
jag har det här växellåds problemet på min l200 som masen53 har skrivit om, skulle gärna ha lite mer information om de är någon som har de, eller om de någon som vet hur man får tag i masen53


Hej!
Jag åkte i lagom fart med bilen när det hux flux dunka till i hela bilen när 4:ans automat växel hoppa ur och gick ner på 3:ans växel. Automatlådan låser sig i felsäkert läge 3:an för att det inte skall bli andra fel. Och motorlampan tändes (Orange) och D på växel displayen börjar blinka. Jag tänkte delge ett problem som kanske kommer att visa sig hos en del ägare av Mitsubishi L200 av årsmodell 2006-2009. Som har automat låda. Detta problem är vanligt förr eller senare p.g.a. att kabel stammen på automat lådan är för kort så den ligger och nöts i sina fästanordningar. Till slut så blir det avbrott när fukt kommer in i kabeln, kabeln ärgar av till slut. Detta är känt. Blir felkod P1778 (P0740). Jag har fått bytt ut denna kabel ca: 2500kr, den är lite längre än föregångaren så den har rörelse kapacitet. Men, men nu hade jag ej detta problem fast jag hade dessa felkoder. Mitt problem satt i att det va kabel brott i C1 jordkabeln från ECU:n som går till automat lådan. Istället för att riva allt vad som rivas kan så drogs en ny kabel från ECU:n till automat lådan och problemet var löst. Hoppas att detta kan hjälpa någon som har liknande problem, att komma lite billigare undan.
Lev väl.

Steomixs
Nybörjare
Inlägg: 2
Blev medlem: mån feb 05, 2018 4:14

Re: L200 automatlåda problem

Inlägg av Steomixs » mån feb 05, 2018 4:30

Здесь мы должны помогать друг другу в этом случае, что наши друзья испытывают проблемы.

Skriv svar