Karosshöja isuzu d-max -07/-08
Moderatorer: Marcus, AtEase, volvojonas, MrHawk
Karosshöja isuzu d-max -07/-08
Lutar mot en isuzu d-max som nästa bil. Planen är att hitta en -07/-08 som inte gått alltför långt. Men det jag undrar över är om det går att få upp karossen runt 5-7cm med typ puckar eller någon annan enkel och billig insats?
Har sökt men inte hittat något.
Har sökt men inte hittat något.
Re: Karosshöja isuzu d-max -07/-08
isuzu är inte lika populärt med eftermarknad som många andra, men det är ju en RAM baserad bil vad jag kan förstå och en snabb sökning visade att det finns lite varianter 2-3" Body Lift och även Fjädringslyft 2". Men det är inte gått om dem.
Re: Karosshöja isuzu d-max -07/-08
Nej det verkar vara dåligt med eftermarknadsgrejer till dem. Hittade en höjningssats som höjde 40mm för endast 10 000:-Ghosthack skrev:isuzu är inte lika populärt med eftermarknad som många andra, men det är ju en RAM baserad bil vad jag kan förstå och en snabb sökning visade att det finns lite varianter 2-3" Body Lift och även Fjädringslyft 2". Men det är inte gått om dem.
Får väl annars nöja mig med en originalhög bil
Re: Karosshöja isuzu d-max -07/-08
Xpajun.com har vad du söker. Där har jag handlat body lift många gånger.
Tänk bara på att enbart body lift inte hjälper dig ett dugg vad det gäller framkomlighet.
Men tycker man det är fräckt med en hög bil är det ju såklart det billigaste sättet. 10000kr var väl inte SÅ dyrt om det var med riktiga bladfjädrar och nya torisionsstavar!?
Är man snål finns det ju även 50mm fjäder distanser och längre schacklar att köpa, men fjädring blir ju inte rolig då....
Allt beronde på vad man är ute efter....
Tänk bara på att enbart body lift inte hjälper dig ett dugg vad det gäller framkomlighet.
Men tycker man det är fräckt med en hög bil är det ju såklart det billigaste sättet. 10000kr var väl inte SÅ dyrt om det var med riktiga bladfjädrar och nya torisionsstavar!?
Är man snål finns det ju även 50mm fjäder distanser och längre schacklar att köpa, men fjädring blir ju inte rolig då....
Allt beronde på vad man är ute efter....
//Jonas
Red-Winches Offroad Racing Sweden
Red-Winches Offroad Racing Sweden
Re: Karosshöja isuzu d-max -07/-08
Tanken är väl främst att få på några grövre däck, troligtvis 33". För att få på dem antar jag att man måste få upp karossen lite så det inte tar i framskärmarna?
Re: Karosshöja isuzu d-max -07/-08
Kan man inte använda hockypuckar som vanligt?
Eller så sparar du några år till och köper en Isuzu D-max AT35
Eller så sparar du några år till och köper en Isuzu D-max AT35
Offroad: Mitsubishi L200 -06 med Fedima Sirocco 285/75 -16
Onroad:Mitsubishi Pajero 3.0 -97
˙ɹǝʌo ǝɯ ןןoɹ sıɥʇ pɐǝɹ uɐɔ noʎ ɟı
Onroad:Mitsubishi Pajero 3.0 -97
˙ɹǝʌo ǝɯ ןןoɹ sıɥʇ pɐǝɹ uɐɔ noʎ ɟı
Re: Karosshöja isuzu d-max -07/-08
hej.
nej precis som Danne skriver så är väl puckar ett bra och billigt sätt!!
och så slipper du hjulinställning också!!
visst blir det lite bättre frigång fram om man höjer i hjulupphängningen!!
men det gör ju inte mycket nytta med en stel bakaxel!! (om du inte monterar portaler)
större hjul däremot höjer ju lite!!
jag hade 285/70-16 på förra jobbarbilen, KC 02a och den var karosshöjd ca. 4cm om jag minns rätt...
och där tog det inte i iallafall...
Håkan.
nej precis som Danne skriver så är väl puckar ett bra och billigt sätt!!
och så slipper du hjulinställning också!!
visst blir det lite bättre frigång fram om man höjer i hjulupphängningen!!
men det gör ju inte mycket nytta med en stel bakaxel!! (om du inte monterar portaler)
större hjul däremot höjer ju lite!!
jag hade 285/70-16 på förra jobbarbilen, KC 02a och den var karosshöjd ca. 4cm om jag minns rätt...
och där tog det inte i iallafall...
Håkan.
Re: Karosshöja isuzu d-max -07/-08
Tack för svaren, då är det inte helt omöjligt i alla fall