LJ70, original gummi eller polyuretan i nycklarna?!
Moderatorer: Marcus, AtEase, volvojonas, MrHawk
-
- Beroende
- Inlägg: 1161
- Blev medlem: tor jul 16, 2009 9:40
- Ort: Värnamo
LJ70, original gummi eller polyuretan i nycklarna?!
Mina bussningar är väldigt ledsna bak, och tänkte passa på att byta runtom. Hittade ett kit med allt för runt tusingen, frågan är hur hårt det blir med polyuretan?
Har inte undersökt vad nya original kostar, och de som finns på tex. skruvat verkar ta slut fort..?
Har inte undersökt vad nya original kostar, och de som finns på tex. skruvat verkar ta slut fort..?
Toyota LJ70 -86. 8274 m bow2, Torsen fram, svetsat bak.
BMW 520dt M-sport -08, 42000mil till salu
BMW 520dt M-sport -15 (ersättaren)
Iveco 59.12 -93
Z1000 -08
Bygger LJ70 med BMW-diesel och portaler i fyrlänk F/B.
BMW 520dt M-sport -08, 42000mil till salu
BMW 520dt M-sport -15 (ersättaren)
Iveco 59.12 -93
Z1000 -08
Bygger LJ70 med BMW-diesel och portaler i fyrlänk F/B.
Re: LJ70, original gummi eller polyuretan i nycklarna?!
Polyuretan finns i olika hårdhet, så det är svårt att svara på utan att veta vilket shore-värde det är. Shore 70A är mjukt, nästan motsvarande gummi.
Re: LJ70, original gummi eller polyuretan i nycklarna?!
Jag kör skruvats gummibussningar, verkar funka ännu ett år senare iaf
"Känner du alla till nu det skicka så. Le att fall alla i dig fick det men. Det skickade som jäveln den slå vilja att du kommer så baklänges meddelande detta läsa ska man att insett väl du när"
Toyotan
Toyotan
-
- Beroende
- Inlägg: 1161
- Blev medlem: tor jul 16, 2009 9:40
- Ort: Värnamo
Re: LJ70, original gummi eller polyuretan i nycklarna?!
Det är de här från milneroffroad jag funderar på http://www.milneroffroad.com/toyota-uk/ ... bush-kit-0
Vet inte vilken shore dessa har..
Men jag chansar en runda på skruvat, får se hur de håller sig.
Vet inte vilken shore dessa har..
Men jag chansar en runda på skruvat, får se hur de håller sig.
Toyota LJ70 -86. 8274 m bow2, Torsen fram, svetsat bak.
BMW 520dt M-sport -08, 42000mil till salu
BMW 520dt M-sport -15 (ersättaren)
Iveco 59.12 -93
Z1000 -08
Bygger LJ70 med BMW-diesel och portaler i fyrlänk F/B.
BMW 520dt M-sport -08, 42000mil till salu
BMW 520dt M-sport -15 (ersättaren)
Iveco 59.12 -93
Z1000 -08
Bygger LJ70 med BMW-diesel och portaler i fyrlänk F/B.
Re: LJ70, original gummi eller polyuretan i nycklarna?!
Dom du länkade till är väl inte till din bil? tror det är dessa du ska ha om du inte har den nya upphängningen av axlarna. http://www.milneroffroad.com/toyota-uk/ ... e-bush-kit" onclick="window.open(this.href);return false; det du ska tänka på är att dom gummina som sitter inne vid ramen inte är helt lätta och få väck hela. fick skrota hälften, det får du nya när du köper från milner. kört med bägge sorterna och har inte märkt varken bättre eller sämre.
Toyota Lj70
Re: LJ70, original gummi eller polyuretan i nycklarna?!
Victor skrev:Jag kör skruvats gummibussningar, verkar funka ännu ett år senare iaf
Å mina höll inte ens 3 månader
Fredrik Engman 070-740 43 84
Nissna Patrol K160 SWB 85:a
Nissan Patrol Y60 SWB 93:a
Suzuki Sj Rörbuggy
Nissan King Cab XXL
Nissna Patrol K160 SWB 85:a
Nissan Patrol Y60 SWB 93:a
Suzuki Sj Rörbuggy
Nissan King Cab XXL
-
- Beroende
- Inlägg: 1161
- Blev medlem: tor jul 16, 2009 9:40
- Ort: Värnamo
Re: LJ70, original gummi eller polyuretan i nycklarna?!
Beställde ju bussningar från skruvat den 3/7.. Har fått leveransdatum framskjuten 3ggr.. Brukar de vara så långsamma??
Toyota LJ70 -86. 8274 m bow2, Torsen fram, svetsat bak.
BMW 520dt M-sport -08, 42000mil till salu
BMW 520dt M-sport -15 (ersättaren)
Iveco 59.12 -93
Z1000 -08
Bygger LJ70 med BMW-diesel och portaler i fyrlänk F/B.
BMW 520dt M-sport -08, 42000mil till salu
BMW 520dt M-sport -15 (ersättaren)
Iveco 59.12 -93
Z1000 -08
Bygger LJ70 med BMW-diesel och portaler i fyrlänk F/B.
Re: LJ70, original gummi eller polyuretan i nycklarna?!
Gustavsson skrev:Beställde ju bussningar från skruvat den 3/7.. Har fått leveransdatum framskjuten 3ggr.. Brukar de vara så långsamma??
Finns en helt egen tråd om hur "bra" skruvat är
Fredrik Engman 070-740 43 84
Nissna Patrol K160 SWB 85:a
Nissan Patrol Y60 SWB 93:a
Suzuki Sj Rörbuggy
Nissan King Cab XXL
Nissna Patrol K160 SWB 85:a
Nissan Patrol Y60 SWB 93:a
Suzuki Sj Rörbuggy
Nissan King Cab XXL
-
- Beroende
- Inlägg: 1161
- Blev medlem: tor jul 16, 2009 9:40
- Ort: Värnamo
Re: LJ70, original gummi eller polyuretan i nycklarna?!
Kan bara konstatera, Skruvat.se bussningarna är kass. Jag bytte dagen innan jul, körde i Borås på annandagen och får se att gummisletorna bara hänger i bussningarna idag. Dvs de har gått ungefär 4-5h så nu blir det polybussningar från milneroffroad istället!Engman2 skrev:Victor skrev:Jag kör skruvats gummibussningar, verkar funka ännu ett år senare iaf
Å mina höll inte ens 3 månader
Toyota LJ70 -86. 8274 m bow2, Torsen fram, svetsat bak.
BMW 520dt M-sport -08, 42000mil till salu
BMW 520dt M-sport -15 (ersättaren)
Iveco 59.12 -93
Z1000 -08
Bygger LJ70 med BMW-diesel och portaler i fyrlänk F/B.
BMW 520dt M-sport -08, 42000mil till salu
BMW 520dt M-sport -15 (ersättaren)
Iveco 59.12 -93
Z1000 -08
Bygger LJ70 med BMW-diesel och portaler i fyrlänk F/B.
Re: LJ70, original gummi eller polyuretan i nycklarna?!
Måste faktiskt erkänna att jag sett att mina behöver bytas igen, har sett att gummit släppt från hylsorna, ska dock testa gummi igen men ska handla från ett annat ställe, så får vi se om dom funkar bättre..
"Känner du alla till nu det skicka så. Le att fall alla i dig fick det men. Det skickade som jäveln den slå vilja att du kommer så baklänges meddelande detta läsa ska man att insett väl du när"
Toyotan
Toyotan
Re: LJ70, original gummi eller polyuretan i nycklarna?!
Bytte bussningar i mina främre bärarmar i går.
Jädrans meck att pressa ur och i när ytterhylsan på bussningen är så tunn.
Monterade caster relocation gummibussningar från Pedders.
Skeptisk till polyuretanbussningar,tror gummi som likt orginal är bättre.
Lyckades pressa i bussningarna med rätt cc,fick i alla bultar utan problem .
Jädrans meck att pressa ur och i när ytterhylsan på bussningen är så tunn.
Monterade caster relocation gummibussningar från Pedders.
Skeptisk till polyuretanbussningar,tror gummi som likt orginal är bättre.
Lyckades pressa i bussningarna med rätt cc,fick i alla bultar utan problem .