Startproblem 6.5TD
Postat: fre mar 30, 2018 12:12
Hallå.
Kompisen tjatar på mig att han behöver hjälp att få igång sin cheva.
Blev ståendes inne för några år sedan av en mängd olika anledningar, hjulcylindrar läckte, bränsleledningar läckte, rören till automatkylaren läckte mm. Gick in dit där den stått för egen maskin.
Bränsleledningar är bytta, ny matarpump, ny start och nya batterier. Får fram diesel till filtret men han säger att han inte får fram något vid spridarna, bara lossat rören på förarsidan.
Får testa och mäta engine shut off solenoid, bör väl vara den som inte öppnar och därav inget bränsle till spridarna. Frågan är vad fuel solenoid och dess driver gör?
Under tiden den stått inne nu så vägrar den numera glöda också.
Kollade lite elscheman och ECM verkar ju styra glödningen med.
Sitter på originalplaceringen med FSD cooler har jag för mig.
Hur mycket behöver jag mäta innan jag kan dömma ut ECM?
Kompisen tjatar på mig att han behöver hjälp att få igång sin cheva.
Blev ståendes inne för några år sedan av en mängd olika anledningar, hjulcylindrar läckte, bränsleledningar läckte, rören till automatkylaren läckte mm. Gick in dit där den stått för egen maskin.
Bränsleledningar är bytta, ny matarpump, ny start och nya batterier. Får fram diesel till filtret men han säger att han inte får fram något vid spridarna, bara lossat rören på förarsidan.
Får testa och mäta engine shut off solenoid, bör väl vara den som inte öppnar och därav inget bränsle till spridarna. Frågan är vad fuel solenoid och dess driver gör?
Under tiden den stått inne nu så vägrar den numera glöda också.
Kollade lite elscheman och ECM verkar ju styra glödningen med.
Sitter på originalplaceringen med FSD cooler har jag för mig.
Hur mycket behöver jag mäta innan jag kan dömma ut ECM?