tillfälliga knakanden i "varm" bakaxel chevy?

Jeep, Dodge, Cheva, Ford m.fl

Moderatorer: Marcus, AtEase, volvojonas, MrHawk

Grottulf
4x4xnerd
Inlägg: 5398
Blev medlem: fre nov 09, 2007 13:16
Ort: Säffle

Re: tillfälliga knakanden i "varm" bakaxel chevy?

Inlägg av Grottulf » ons jul 19, 2017 18:30

Lite skumt att det bara skulle vara när den är varm, eller skulle det kunna vara ett sammanträffande...?

Andra saker jag kan komma på som kan ge missljud bak:
Lösa U-bultar, bladfjädrar, bussningar, knutkors, lösa hjulmuttrar.

Skickat från min SM-A310F via Tapatalk

Samuraien
Användare
Inlägg: 60
Blev medlem: tis mar 01, 2016 18:41
Ort: Skepplanda- Gbg

Re: tillfälliga knakanden i "varm" bakaxel chevy?

Inlägg av Samuraien » tor jul 20, 2017 22:36

körde en 8 mil idag, kan fortfarande höra/känna att det är något galet bak, men det är MYCKET bättre nu efter najningen!

Är på rätt spår tror jag iaf. Kunde inte frambringa det höga knakandet nu, bara ett dovt ljud samt lite vibration i stolen som blir med. så samma "fel" men mycket bättre iaf. såg ett Youtube klipp där dom tog bort båda dom små axlarna, där va en kugg av på den snabbroterande viktgrejen. kanske är något liknande här som man inte ser?!
Sj 413 -86 softtop SPOA:d 2"shackle 6.5:1 "Stenkrypare" Highsteer kit 33"cooper sst pro

Samuraien
Användare
Inlägg: 60
Blev medlem: tis mar 01, 2016 18:41
Ort: Skepplanda- Gbg

Re: tillfälliga knakanden i "varm" bakaxel chevy?

Inlägg av Samuraien » tor aug 10, 2017 6:29

För att avsluta tråden så får jag väl skriva att nu jäklar går det fint för tillfället! :tumbup:

Efter att spärrat diffen å hällt i LS OLJA så blev den tyst. Misstänker att förra ägaren hört att nått va galet där bak å hällt i fel olja eller så, å sen sålt den för att slippa laga.
Sj 413 -86 softtop SPOA:d 2"shackle 6.5:1 "Stenkrypare" Highsteer kit 33"cooper sst pro

Skriv svar