Felkodsläsare/diagnostikprogram Chevrolet

Jeep, Dodge, Cheva, Ford m.fl

Moderatorer: Marcus, AtEase, volvojonas, MrHawk

Perre V8
Hemmastadd
Inlägg: 129
Blev medlem: tor jun 26, 2008 20:20
Ort: Almunge

Re: Felkodsläsare/diagnostikprogram Chevrolet

Inlägg av Perre V8 » sön jul 07, 2019 15:09

Iznogoud skrev: tis sep 13, 2016 7:10 Jag använder nu en felkodsläsare från Autel. Köpte den i Sverige http://www.autelweb.se/shop/product/max ... -produkter för ca, 4500Kr förra året, men kan köpas på ebay för runt 2000Kr. Den tar det mesta i felkodsväg. Felsökte en Merca 500 s klass häromdagen, där t.o.m det elektriska är elektriskt styrt... Jösses vad med knappar och doningar :shock:
Funkar den bra på ZJ? Jag sitter och letar efter någon bra felkodsläsare för att kolla vad som orsakar att ABS-lampan lyser på min ZJ -97. Det är inte helt lätt att hitta någon som kan hantera ABS-koder men Autel verkar vara bra prylar som finns i många varianter, lite omdömen och erfarenheter skadar aldrig.

Gelis
Hemmastadd
Inlägg: 101
Blev medlem: sön sep 03, 2006 12:49
Ort: Norrköping
Kontakt:

Re: Felkodsläsare/diagnostikprogram Chevrolet

Inlägg av Gelis » lör aug 10, 2019 13:25

Jag använder Innova, dom har några modeller som tar GM motor + ABS koder.
Jag får använda 2 olika läsare en Autel som tar allt utom ABS och Innova till ABS
Min S10:a 4x4 V6 är från -96 och har tyvärr kelsey-hayes 4wal abs vilket blir lite begränsande med scantool.
Innova är den ända hittills som jag hittat som funkar, om man nu inte vill investera i en Tech-2
Cheva S10 4x4 -96

Iznogoud
Forumräv
Inlägg: 666
Blev medlem: lör maj 07, 2016 14:47
Ort: Sandviken

Re: Felkodsläsare/diagnostikprogram Chevrolet

Inlägg av Iznogoud » sön aug 11, 2019 9:16

Perre V8 skrev: sön jul 07, 2019 15:09
Iznogoud skrev: tis sep 13, 2016 7:10 Jag använder nu en felkodsläsare från Autel. Köpte den i Sverige http://www.autelweb.se/shop/product/max ... -produkter för ca, 4500Kr förra året, men kan köpas på ebay för runt 2000Kr. Den tar det mesta i felkodsväg. Felsökte en Merca 500 s klass häromdagen, där t.o.m det elektriska är elektriskt styrt... Jösses vad med knappar och doningar :shock:
Funkar den bra på ZJ? Jag sitter och letar efter någon bra felkodsläsare för att kolla vad som orsakar att ABS-lampan lyser på min ZJ -97. Det är inte helt lätt att hitta någon som kan hantera ABS-koder men Autel verkar vara bra prylar som finns i många varianter, lite omdömen och erfarenheter skadar aldrig.
Enda bil den inte funkat på är Saab, i övrigt har den tagit allt tror jag.
Tog även en Cheva mer detaljerat än en annan läsare som bara visade misständning medans min visade vilken cylinder som misstände.
Grand Cherokee ZJ -95 4.0 höjd 4,5" på 33"
Grand Cherokee ZJ -96 4.0 original dragbil
+ ett gäng reservdelsbilar, både V8 & I6

Skriv svar