Ford Ranger 2013 diffspärr bak, delar mm

Jeep, Dodge, Cheva, Ford m.fl

Moderatorer: Marcus, AtEase, volvojonas, MrHawk

patbu
Nybörjare
Inlägg: 5
Blev medlem: sön jan 04, 2015 12:40

Ford Ranger 2013 diffspärr bak, delar mm

Inlägg av patbu » tis aug 02, 2016 12:54

Hej, jag har nyss skaffat mig en Ranger 2013 Limited och funderar väl på att så sakteliga göra lite småsaker med den.

Är det t.ex. ARB som gäller om man skulle vilja installera diff bak på den? Ford verkar inte vilja eftermontera den elektroniska diffspärr som finns i andra länder (och jag trodde kunde fås som tillval här), i alla fall inte min lokala Fordverkstad...

Likaså, vet ni av någon bra sida för delar i Sverige, eller som fraktar hit till rimliga priser? Jag är lite ute efter en Bullbar som slutar vid Winch/Regplåt, under lyktor och grill, och någon sådan verkar inte 4x4Offroad ha...

Övriga tips på bra länkar till sidor om denna bil uppskattas, eller generella tips vad som gjorts med och som vart bra. Bilen skall användas till vardags, till jakt, och jag och äldsta grabben har vissa drömmar om en safari/äventyrstripp om ett par år.

Mvh,
/P

Robe
Guru
Inlägg: 2718
Blev medlem: mån mar 05, 2012 13:34
Ort: Uppsala

Re: Ford Ranger 2013 diffspärr bak, delar mm

Inlägg av Robe » tis aug 02, 2016 14:58

Hej!

Jag säljer ARBs diffspärrar och kan även shimsa in den. Skicka mig ett mail på adressen nedan så kollar jag upp pris på spärren.

Hälsningar Robin
Kontakt: r.westerlund@gmail.com

@ReconExpedition på Facebook
@ReconYJ_Swe på Instagram

patbu
Nybörjare
Inlägg: 5
Blev medlem: sön jan 04, 2015 12:40

Re: Ford Ranger 2013 diffspärr bak, delar mm

Inlägg av patbu » ons aug 03, 2016 10:13

Har skickat mail.

En mer specifik fråga, vet någon vart man kan köpa Rhino4x4 prylar till/i Sverige?

Tycker deras Evolution 3 Front Bumper skulle passa mig perfekt, men den lär väl vara snordyr och även ev. svår att få till Sverige, men jag vill iaf kolla.

Jag tar även gärna mot tips på liknande bumper/bar som går att få hit, gärna till en vettig penning

/P

Skriv svar