Någon som har någon info om denna bil? Blazer cab

Jeep, Dodge, Cheva, Ford m.fl

Moderatorer: Marcus, AtEase, volvojonas, MrHawk

Lepsyl
Rutinerad
Inlägg: 479
Blev medlem: ons dec 15, 2010 21:11
Ort: Stockholm

Någon som har någon info om denna bil? Blazer cab

Inlägg av Lepsyl » fre jul 18, 2014 10:59

Har varit sugen på att köpa denna bil i några år sen jag såg den till salu här på forumet tidigare men vart inget då av någon anledning. sen kom den ut på blocket men vart tyvärr inget då heller.

Men fick tag i ägaren och för en ca vecka sen så åkte jag och hämtade den.

Vet inte om man ska idiotförklara sig men man får väl skylla på att det är något medfött fel i huvet :wink:

Har förstått att bilen figurerat lite här på forumet och att den bott nere i Mariestad m.m.
Har letat efter bilder och mer info om bilen men tyvärr inte hittat mer en än en bild på den.
Skulle vara kul om någon visste något mer om den och kunde berätta när den gick sitt öde till mötes och blev offroad bil eller om någon har några tidigare bilder på den :)
Funderar även på om det är en äkta helcab, någon som kanske vet?

Det jag fått höra om bilen är iaf att den tidigare gått med trimmad smallblock, preppad 350 låda med np205, någon form av portaler och 39,5 boggers.

Då såg den ut såhär:
Bild

Idag är den inte riktigt lika rolig längre, Original 10b axlar, växellådor borta, satt en 350tbi men den tog jag ur och sålde, Sitter höjjningsblad typ 4"? och schackel flipp bak, fick inga hjul med så hängde på ett par bes hjul jag hade liggandes.

Min plan är att den ska få ny drivlina så den kan komma ut i skogen igen. Helst 6.2 diesel och th400/np205 men kommer avvakta och se vad som dyker upp, har en bil ståendes med D60/14Bff som jag funderar på om den ska få donera axlarna till blazern men vi får se, sen såklart några större däck typ 35-38".

Så nu ser den ut såhär:
Bild

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild

Rössvik
Veteran
Inlägg: 2201
Blev medlem: tis aug 16, 2011 18:19
Ort: habo

Re: Någon som har någon info om denna bil? Blazer cab

Inlägg av Rössvik » fre jul 18, 2014 22:22

jo de va kjälle i utanför mariestad som monterade volvo portaler o bogger 39or på den men vart nog redan "skogsbil" redan då.... o då va den ju fortfarande vettig i plåten, har för mej han bytte en hel del plåt på den med.... sen hamnade den ju som sagt i småland o de gick ju som de gick....
lift your truck fat chicks can´t jump!

christian.p
Beroende
Inlägg: 1293
Blev medlem: ons sep 14, 2011 14:28
Ort: skillingaryd. VJK

Re: Någon som har någon info om denna bil? Blazer cab

Inlägg av christian.p » lör jul 19, 2014 7:38

Jodå den känner man igen, det är en klubbkompis som ägt den innan han som du köpte den av. (han bor i Tovaryd, var av namnet på sidan) Han heter Johan och berättar gärna mer om bilen, ring honom på 0705203384, Det var för övrigt han som plockade bort volvo portalerna, däcken, motorn mm :aargh:
Suzuki sj413

Skriv svar