Köp av jeep cj 7 i Tyskland
Moderatorer: Marcus, AtEase, volvojonas, MrHawk
-
- Nybörjare
- Inlägg: 1
- Blev medlem: lör aug 05, 2006 16:05
- Ort: Malmö
Köp av jeep cj 7 i Tyskland
Hejsan
jag er helt ny på detta, men tänker på at köpa en gammal cj 7 i tyskland. Er der nogen som har erfaring med at få dom gennom besiktning.
Erik
jag er helt ny på detta, men tänker på at köpa en gammal cj 7 i tyskland. Er der nogen som har erfaring med at få dom gennom besiktning.
Erik
Se till att bilen är nästan 100% orginal då importbilar måste vara i vad SBP kallar för "ursprungligt skick" dvs inga höjningar/motorbyten etc.
det är både en och annan i detta land som råkat ut för detta.
Sedan får du bygga om till E-märkt belysning och gul blinkers bak,även bältena måste vara E-märkta
det är både en och annan i detta land som råkat ut för detta.
Sedan får du bygga om till E-märkt belysning och gul blinkers bak,även bältena måste vara E-märkta
"If speed kills,then suzukidrivers must live forever"
Gäller det även bilar som inte är helbilsgodkända? Jag har tagit in en Chrysler som inte har E-märkta lyktor eller bälten, men den var godkänd i Tyskland och i och med EU så är den godkänd i Sverige, men den lider inte av helbilsgodkännandet, och den togs in "för eget bruk".Mathias T skrev:Se till att bilen är nästan 100% orginal då importbilar måste vara i vad SBP kallar för "ursprungligt skick" dvs inga höjningar/motorbyten etc.
det är både en och annan i detta land som råkat ut för detta.
Sedan får du bygga om till E-märkt belysning och gul blinkers bak,även bältena måste vara E-märkta
Jeep Wrangler 4.2l Aut -89
4X4XTREME.SE
JCS medlem #261
4X4XTREME.SE
JCS medlem #261
det gäller samtliga fordon mer eller mindre,men det vara bara ett par år sedan den regeln kom.Tobbe skrev:Gäller det även bilar som inte är helbilsgodkända? Jag har tagit in en Chrysler som inte har E-märkta lyktor eller bälten, men den var godkänd i Tyskland och i och med EU så är den godkänd i Sverige, men den lider inte av helbilsgodkännandet, och den togs in "för eget bruk".Mathias T skrev:Se till att bilen är nästan 100% orginal då importbilar måste vara i vad SBP kallar för "ursprungligt skick" dvs inga höjningar/motorbyten etc.
det är både en och annan i detta land som råkat ut för detta.
Sedan får du bygga om till E-märkt belysning och gul blinkers bak,även bältena måste vara E-märkta
Sedan så är det ju det där med bilprovningslotteriet
tex så krävs E-märkningen på min dodge och den är tung LB alltså inte i närheten av något helbilgodkännade
"If speed kills,then suzukidrivers must live forever"
Det är många som har gått på niten att köpa en Cj i tyskland för att senare upptäcka att det inte går att regga den i ombyggt skick hos SBP.
I bland har det gått att få igenom karosshöjning och lite större däck och ev även V8 om det går att få intyg.
Räkna med att de tyska 7:orna ofta är redigt sönderskruvade och fuskade,hittar du en finseriös så kostar den bra med pengar.
Förresten så är det bra mycket mer koll vid regbes numera efter mutskandalerna förra året
I bland har det gått att få igenom karosshöjning och lite större däck och ev även V8 om det går att få intyg.
Räkna med att de tyska 7:orna ofta är redigt sönderskruvade och fuskade,hittar du en finseriös så kostar den bra med pengar.
Förresten så är det bra mycket mer koll vid regbes numera efter mutskandalerna förra året
"If speed kills,then suzukidrivers must live forever"
Jepp cj7 är en liten längre version av jeeparna,storleksmässigt identisk med jeep wrangler.Max M skrev:Hej på er. Intressant tråd. Måste fråga...cj7 ??
// Max
Finns lite info om de "äkta" jeeparna här
http://www.jedi.com/obiwan/jeep/misc/models.html
"If speed kills,then suzukidrivers must live forever"