Jag har ett mysko problem och jag vet att det är vanligt med brända kablar på värmefläkten och allt som hört till den.
Kablarna, närmare bestämt själva vita kopplingen mellan värmefläktens kablar och bilen har brunnit långt tidigare. Detta "fixades" av någon tidigare genom ...ja, genom att de stack ner lite kabeländor i kontakten, drog ihop de spretande koppartrådarna med buntband och nu har det varit riktigt varmt där igen!! Ville lägga foto här men det går inte att ladda upp visst?
Hur som helst. Igår kom min man, mekanikern in och sa att fläkten stannar inte även om han tagit ut nyckeln. Den går på högsta värme och högsta blås!
Jag har bytt kablarna till kontakten till fläkten.
Jag har kollat felkoderna:
01 - circuit open - aimbiant temparature sensor
08 - Feedback too high - Blower/Fan feedback circuit
Jag såg oxå att high speed blower realy satt på sniskan och när jag försökte trycka tillbaka den - lossnade den.Den fungerar korrekt - har testat.
Fläkten går fortfarande utan reläet!
Några tips hur jag får tillbaka reläet (till fläkthuset) som sitter på sidan av fläkten in under instrumentbrädan - UTAN att behöva demontera hela brädan???
Och framförallt - var ska jag söka felet?
Cherokee ZJ -95 Värmefläkt stannar inte
Moderatorer: Marcus, AtEase, volvojonas, MrHawk
Re: Cherokee ZJ -95 Värmefläkt stannar inte
Hittade denna tråd igår och har mätt idag och beställt ett nytt motstånd på eBay.
http://www.jeepforum.com/forum/f13/blow ... ff-496287/" onclick="window.open(this.href);return false;
Mina motsvarande resistansmätningar gav följande resultat:
1+2 - 0 Mohm
1+3 - 3,226 Mohm
1+4 - 3,218 Mohm
Och nu visar felkoderna endast på 01. Samt det historiska 40 - som inte går att släcka.
40 = Feedback was too high - Blower/Fan Feedback cercuit
Hittade igår oxå denna sida med länkar till Serviceböcker:
http://www.nagca.com/forum/showthread.php?t=49857" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.jeepforum.com/forum/f13/blow ... ff-496287/" onclick="window.open(this.href);return false;
Mina motsvarande resistansmätningar gav följande resultat:
1+2 - 0 Mohm
1+3 - 3,226 Mohm
1+4 - 3,218 Mohm
Och nu visar felkoderna endast på 01. Samt det historiska 40 - som inte går att släcka.
40 = Feedback was too high - Blower/Fan Feedback cercuit
Hittade igår oxå denna sida med länkar till Serviceböcker:
http://www.nagca.com/forum/showthread.php?t=49857" onclick="window.open(this.href);return false;
Re: Cherokee ZJ -95 Värmefläkt stannar inte
Det VAR resistorn!!
Funkar som det ska nu!!
Funkar som det ska nu!!
Re: Cherokee ZJ -95 Värmefläkt stannar inte
Härliggt!
—-—-—-—-—-—-—-—-—-—-—-—-—-—-—-—-—-—-—-—-—-—-—
/Claesson
SORK, Skånes Offroad Klubb
Jeep ZJ-93 V8
Garagetråd: http://www.overlanding.nu/forum/index.p ... rwannabee/
/Claesson
SORK, Skånes Offroad Klubb
Jeep ZJ-93 V8
Garagetråd: http://www.overlanding.nu/forum/index.p ... rwannabee/
-
- Hemmastadd
- Inlägg: 146
- Blev medlem: sön aug 11, 2013 21:43
Re: Cherokee ZJ -95 Värmefläkt stannar inte
Toppen att du delar med dig av både felsökning och lösning.
Jeep J20 -81