Bushwackers Jeep Cherokee

Allt som handlar om JEEP här

Moderatorer: Marcus, AtEase, volvojonas, MrHawk

PappaKeno
Användare
Inlägg: 14
Blev medlem: sön apr 12, 2015 17:30

Bushwackers Jeep Cherokee

Inlägg av PappaKeno » mån aug 14, 2017 14:43

Någon som vet om dessa är lämpliga?

http://www.ebay.com/itm/Bushwacker-1003 ... Sf&vxp=mtr" onclick="window.open(this.href);return false;

Eller andra tips?

jonte_malmö
Beroende
Inlägg: 1355
Blev medlem: sön jan 10, 2010 11:48

Re: Bushwackers Jeep Cherokee

Inlägg av jonte_malmö » tis aug 15, 2017 11:15

Ja, lite jobb att få på då det är cut-outs. Dvs du får kapa bort och modifiera skärmkanterna på din XJ för att montera dem. Det finns tunnare som man bara skruvar på, men de här ger bra utrymme för däcken. Dock, med den fraktkostnaden får du dem billigare i Sverige. Jag köpte mina på Sbvab för ca 5000 när de hade kampanj. Finns även polska kopior, Ala-plast, för ca 2000 som är ok men lite tunnare plast och sämre passform men ok.

Så här ser de ut på min 98, har haft dem på min 89:a först i fem år, sedan monterat av dem och satt på nuvarande. Så bra kvalitet är det. Dock använde jag Biltemas självdragande sexkants-skruv nu, inte orginalskruvarna som var lite klena att återanvända.

Bild
Ford Explorer '98

PappaKeno
Användare
Inlägg: 14
Blev medlem: sön apr 12, 2015 17:30

Re: Bushwackers Jeep Cherokee

Inlägg av PappaKeno » tis aug 15, 2017 13:06

jonte_malmö skrev:Ja, lite jobb att få på då det är cut-outs. Dvs du får kapa bort och modifiera skärmkanterna på din XJ för att montera dem. Det finns tunnare som man bara skruvar på, men de här ger bra utrymme för däcken. Dock, med den fraktkostnaden får du dem billigare i Sverige. Jag köpte mina på Sbvab för ca 5000 när de hade kampanj. Finns även polska kopior, Ala-plast, för ca 2000 som är ok men lite tunnare plast och sämre passform men ok.

Så här ser de ut på min 98, har haft dem på min 89:a först i fem år, sedan monterat av dem och satt på nuvarande. Så bra kvalitet är det. Dock använde jag Biltemas självdragande sexkants-skruv nu, inte orginalskruvarna som var lite klena att återanvända.

Bild
Tack för bra svar! Oj, såg inte det. Kollade på några andra som sålde samma kit och dom skulle ha 77usd i frakt. Det är ju mer rimligt. Då landar det på ca 3300sek ink frakt. Köper gärna i Sverige men när det nästan är dubbelt så dyrt så går det inte. SBVAB kände jag inte till. Tack för tips. Fanns mycket kul där.

Skriv svar