vaccum fördelningslåda commanche

Allt som handlar om JEEP här

Moderatorer: Marcus, AtEase, volvojonas, MrHawk

L-G Enqvist
Användare
Inlägg: 14
Blev medlem: ons jun 28, 2017 6:56
Ort: töre

vaccum fördelningslåda commanche

Inlägg av L-G Enqvist » ons aug 09, 2017 5:21

hej någon vänlig själ här som vet hur vaccumet till fördelningslåda och framdiff fungerar är ju fyra slangar som går till fördelningslåda och tre som går ner på vaccumklockan på framaxeln hänger en blå slang lös under huven tror att jag har fått i 2wd på lådan nu men den kliver otrevligt ändå med framhjulen tog loss locket nere på axeln där vaccumklockan sitter och allt ser ok ut vad jag kan se snabbt part time lampan lyser hela tiden oavsett läge på spaken till fördelningslådan mina frågor är vart bygger den upp vaccumet? och vad gör slangarna bak på lådan och axeln vilken går till vad? får det inte till att fungera och börjar bli desperat måste ju få det till att fungera då jag behöver bilen någon som kan hjälpa????
jeep comanche 88.89.

callejeep
Användare
Inlägg: 46
Blev medlem: sön mar 30, 2008 21:54
Ort: Uddevalla
Kontakt:

Re: vaccum fördelningslåda commanche

Inlägg av callejeep » ons aug 09, 2017 6:00

Kanske det här kan vara till någon hjälp https://www.google.se/search?biw=1093&b ... QkfUYCNoM:

L-G Enqvist
Användare
Inlägg: 14
Blev medlem: ons jun 28, 2017 6:56
Ort: töre

Re: vaccum fördelningslåda commanche

Inlägg av L-G Enqvist » ons aug 09, 2017 10:52

vet inte om jag är korkad men får ingen rätsida på det här den stora runda burken verkar ju vara nån sorts vaccum tank? uppe på den sitter det en slang på ett uttag där det står carb sen finns det tank och purge som inget sitter på under den vet jag inte finns det ingen vaccumpump? eller ska bara insuget bygga vaccum?
jeep comanche 88.89.

Ruxus
Nybörjare
Inlägg: 8
Blev medlem: tis jul 18, 2017 22:56

vaccum fördelningslåda commanche

Inlägg av Ruxus » ons aug 09, 2017 20:40

Såvitt jag vet är det inget vacum till f-låda. Den kopplas mekaniskt. Ryck loss slangen från vakumklockan så har du garantera kopplat isär axeln.
Jag har kopplat förbi den helt så min axel är alltid kopplad. F-lådan styr ju sen om 2wd el 4wd.
Lampan brukar spöka ganska mycket, ej att lita på. Det sitter en vakumtank under stötfångaren höger fram. Den styr vakumet till klimatkontrollerna och vac klockan (tror jag)


Skickat från min iPhone med Tapatalk

Skriv svar