Comanche startproblem

Allt som handlar om JEEP här

Moderatorer: Marcus, AtEase, volvojonas, MrHawk

anders_are
Hemmastadd
Inlägg: 159
Blev medlem: lör jan 10, 2009 19:33

Comanche startproblem

Inlägg av anders_are » tor nov 05, 2015 12:19

Köpte en comanche -88 igår. Gamla ägaren sa att ibland startar den inte, men då var det bara att rycka lite i växelspaken (automat) så var det inga problem. Inga problem när köpes gjordes, men vid hemkomst vill den inte gå igång ibland. Blir ett klick när man vrider om nyckel. Funderar om det kan vara startmotorn.. eller finns det någon kontakt som känner av att Park ligger i? Någon som har några tips så är jag tacksam. Nöjd med bilen förövrigt måste jag tillägga

cherokeex2
Veteran
Inlägg: 1514
Blev medlem: ons jan 14, 2009 20:54
Ort: Markaryd

Re: Comanche startproblem

Inlägg av cherokeex2 » tor nov 05, 2015 19:59

Där sitter en NSS (neutral saftey switch) på lådan prova att rengöra den.
Såhär gör man:
http://go.jeep-xj.info/HowtoNSSrebuild.htm" onclick="window.open(this.href);return false;
Jeep cherokee 89a höjd 3" 31,10,5r15 BFG all terrain
Jeep cherokee 90a
Jeep grand cherokee 93a 4" höjning från Iron rock Offroad + RCX
Chevrolet silverado 2500 -94a 6" RCX höjning
Chevrolet C20 -82:a
Chevrolet suburban -97a

exid
Hemmastadd
Inlägg: 190
Blev medlem: ons mar 05, 2014 0:15
Ort: Gävle

Re: Comanche startproblem

Inlägg av exid » tor nov 05, 2015 20:11

anders_are skrev:Köpte en comanche -88 igår. Gamla ägaren sa att ibland startar den inte, men då var det bara att rycka lite i växelspaken (automat) så var det inga problem. Inga problem när köpes gjordes, men vid hemkomst vill den inte gå igång ibland. Blir ett klick när man vrider om nyckel. Funderar om det kan vara startmotorn.. eller finns det någon kontakt som känner av att Park ligger i? Någon som har några tips så är jag tacksam. Nöjd med bilen förövrigt måste jag tillägga
Har du köpt den med portaler på blocket ? ;)
UAZ 469B korsad med Cheva blazer k5 355 44" TSL Boggers - Volvo TGB Portaler

anders_are
Hemmastadd
Inlägg: 159
Blev medlem: lör jan 10, 2009 19:33

Re: Comanche startproblem

Inlägg av anders_are » tor nov 05, 2015 21:39

cherokeex2 skrev:Där sitter en NSS (neutral saftey switch) på lådan prova att rengöra den.
Såhär gör man:
http://go.jeep-xj.info/HowtoNSSrebuild.htm" onclick="window.open(this.href);return false;
Grymt! Tack för den.

anders_are
Hemmastadd
Inlägg: 159
Blev medlem: lör jan 10, 2009 19:33

Re: Comanche startproblem

Inlägg av anders_are » tor nov 05, 2015 21:40

exid skrev:
anders_are skrev:Köpte en comanche -88 igår. Gamla ägaren sa att ibland startar den inte, men då var det bara att rycka lite i växelspaken (automat) så var det inga problem. Inga problem när köpes gjordes, men vid hemkomst vill den inte gå igång ibland. Blir ett klick när man vrider om nyckel. Funderar om det kan vara startmotorn.. eller finns det någon kontakt som känner av att Park ligger i? Någon som har några tips så är jag tacksam. Nöjd med bilen förövrigt måste jag tillägga
Har du köpt den med portaler på blocket ? ;)
Portaler??

anders_are
Hemmastadd
Inlägg: 159
Blev medlem: lör jan 10, 2009 19:33

Re: Comanche startproblem

Inlägg av anders_are » lör dec 12, 2015 21:10

anders_are skrev:Köpte en comanche -88 igår. Gamla ägaren sa att ibland startar den inte, men då var det bara att rycka lite i växelspaken (automat) så var det inga problem. Inga problem när köpes gjordes, men vid hemkomst vill den inte gå igång ibland. Blir ett klick när man vrider om nyckel. Funderar om det kan vara startmotorn.. eller finns det någon kontakt som känner av att Park ligger i? Någon som har några tips så är jag tacksam. Nöjd med bilen förövrigt måste jag tillägga
Startmotor bytt. Problemet löst

Micke valp
Beroende
Inlägg: 1032
Blev medlem: tor feb 23, 2006 7:59
Ort: Stockholm

Re: Comanche startproblem

Inlägg av Micke valp » lör dec 12, 2015 23:04

Comanche med portaler? Tänker ni på den vita med bead lock-fälgar?I så fall har den flyttat till Stockholm.
Sorry för trådkapning.
Hälsar Micke Valp, fd. Chefredaktör på 4 Wheel Drive. Byggen: Beowulf & Portal-Femman – Bägge väggodkända.
En 6-hjuling står också i garaget - som byggprojekt.
Nytt hobbyfordon: Snow Trac ST4 -81.

Om man vill ha något gratis – vad är det då värt?

Skriv svar