Jeep diesel
Moderatorer: Marcus, AtEase, volvojonas, MrHawk
-
- 4x4xnerd
- Inlägg: 5922
- Blev medlem: mån nov 13, 2006 22:12
- Ort: Söderhamn
- Kontakt:
Jeep diesel
Hur är en Jeep dieselmotor -98, som gått 30k mil, är det småpotatis för en jeep eller?
Det är inte farten som dödar, det är smällen!!
It´s not the fart that kills, it´s the smell!!
It´s not the fart that kills, it´s the smell!!
Re: Jeep diesel
är väll som alla jeepar massa småfel hela tiden milen har väll mindre betydelse på en sådanmattebigge skrev:Hur är en Jeep dieselmotor -98, som gått 30k mil, är det småpotatis för en jeep eller?
vad är det för jeep?
-
- 4x4xnerd
- Inlägg: 5922
- Blev medlem: mån nov 13, 2006 22:12
- Ort: Söderhamn
- Kontakt:
får du byta med audin så bytmattebigge skrev:http://www.blocket.se/vi/13225541.htm
men kolla rosten under först för dom har liksom lite förmåga att rosta lite
-
- 4x4xnerd
- Inlägg: 5922
- Blev medlem: mån nov 13, 2006 22:12
- Ort: Söderhamn
- Kontakt:
Vet inte säkert vad som sitter i denna men dom äldre hade en italiensk VM diesel som även satt i range rover mfl.
Väldigt läckbenägen och mysko motor med en separat topp för varje cylinder och en del andra märkliga lösningar.
Hör inte till världens bästa precis
Väldigt läckbenägen och mysko motor med en separat topp för varje cylinder och en del andra märkliga lösningar.
Hör inte till världens bästa precis
"If speed kills,then suzukidrivers must live forever"
Jeep efter 94 rostar inte, dom är galvade .
VM-dieseln är väl som andra, hållbar om man sköter den. Egentligen en traktormotor som är konverterad. Finns dom som kört challenge med påställt laddtryck och det har hållit. Separata toppar är inte så konstigt, vanligt på större dieslar. Det är ju ingen personbilsmotor direkt.
Däremot har dom svårt att klara kokning men då är man glad att man bara behöver byta en topp. Har hört priser på runt 12000 för en komplett topp. Jämför det med en Pajero!
Kolla med patrol här på forumet om du vill veta mer, han kan varenda skruv i en VM-diesel.
/Erik
VM-dieseln är väl som andra, hållbar om man sköter den. Egentligen en traktormotor som är konverterad. Finns dom som kört challenge med påställt laddtryck och det har hållit. Separata toppar är inte så konstigt, vanligt på större dieslar. Det är ju ingen personbilsmotor direkt.
Däremot har dom svårt att klara kokning men då är man glad att man bara behöver byta en topp. Har hört priser på runt 12000 för en komplett topp. Jämför det med en Pajero!
Kolla med patrol här på forumet om du vill veta mer, han kan varenda skruv i en VM-diesel.
/Erik
Ständigt kritiserad för mina kontroversiella idéer.
ZJ95
Nissan KC -91
Nissan Terranosaurus Rex -94
Våga vägra portaler!
ZJ95
Nissan KC -91
Nissan Terranosaurus Rex -94
Våga vägra portaler!
Bullmoose skrev:Jeep efter 94 rostar inte, dom är galvade .
VM-dieseln är väl som andra, hållbar om man sköter den. Egentligen en traktormotor som är konverterad. Finns dom som kört challenge med påställt laddtryck och det har hållit. Separata toppar är inte så konstigt, vanligt på större dieslar. Det är ju ingen personbilsmotor direkt.
Däremot har dom svårt att klara kokning men då är man glad att man bara behöver byta en topp. Har hört priser på runt 12000 för en komplett topp. Jämför det med en Pajero!
Kolla med patrol här på forumet om du vill veta mer, han kan varenda skruv i en VM-diesel.
/Erik
finns en bra firma som man kan handla direkt från fakbrik här i sverige också, ligger uppe i norra delen, ett tips för dom är grisigt billiga jämfört med någon annan.
sen VM dieselar ger jag fan inte många kronor för.
deras 16v motor som sitter i crysler voager e skit rätt igenom (men dom går bra när dom går) och det är hel topp på den.
deras frontera motor e också skräp, slöa, dyra prylar,
tenderar till att gå varma, trycker ut vatten har aldrig hört något positivt om dom. (också hel topp tror jag)
däremot verkar dom VM dieselarna i Jeep funka riktigt bra.
Bullmoose skrev:Jeep efter 94 rostar inte, dom är galvade .
VM-dieseln är väl som andra, hållbar om man sköter den. Egentligen en traktormotor som är konverterad. Finns dom som kört challenge med påställt laddtryck och det har hållit. Separata toppar är inte så konstigt, vanligt på större dieslar. Det är ju ingen personbilsmotor direkt.
Däremot har dom svårt att klara kokning men då är man glad att man bara behöver byta en topp. Har hört priser på runt 12000 för en komplett topp. Jämför det med en Pajero!
Kolla med patrol här på forumet om du vill veta mer, han kan varenda skruv i en VM-diesel.
/Erik
Det stämmer bra som du skriver, en traktor motor... har haft en chrysler voyager, som hade gått 35000 när ja köpte den å ja åkte 8000 till utan att behöva göra ett skit.... nu sitter motorn i en jeep cheeroke å tickar å går som alltid...
En topp (OBS EN AV 4) kostar cirkus 2500-3000
http://www.blocket.se/vi/7974191.htm?ca=6_s
Terrano V6 -91
Re: Jeep diesel
Topplockspackningen och topparna är den svaga punkten på dessa motorer. Var noga med kylningen.mattebigge skrev:Hur är en Jeep dieselmotor -98, som gått 30k mil, är det småpotatis för en jeep eller?
Jeep Wrangler Unlimited Sahara -07.
http://jeepetorp.blogg.se
http://jeepetorp.blogg.se
Blandade ihop lite. Priset jag hade var nog monterat och klart.
Ständigt kritiserad för mina kontroversiella idéer.
ZJ95
Nissan KC -91
Nissan Terranosaurus Rex -94
Våga vägra portaler!
ZJ95
Nissan KC -91
Nissan Terranosaurus Rex -94
Våga vägra portaler!