min lilla bil

Allt som handlar om JEEP här

Moderatorer: Marcus, AtEase, volvojonas, MrHawk

Åsa-Nisse
Forumräv
Inlägg: 967
Blev medlem: mån feb 13, 2006 8:15
Ort: Hallabro, Ronneby Kommun
Kontakt:

Inlägg av Åsa-Nisse » mån aug 13, 2007 7:49

Bullmoose skrev:
Ser trevlig ut men hur 17 får det plats en v8 i den?

/Erik
Bör väl inte vara så svårt att få ner en V8 i den.

Är ju istort sett identisk med CJ7 och CJ5 om man tänker utrymmet i motorrummet.

I min CJ7 sitter det Bigblock och det är gott om plats i den tycker jag.
/ Jonas Engberg

http://www.engbergracing.com
http://www.engbergracing.blogspot.com
Jeep CJ7 -75 | Olds455cui | 35" MT
Calvinator -02 | Volvo 850R | Paddeldäck | 35" Bogger | 14" Alcoa

Mecman
Hemmastadd
Inlägg: 184
Blev medlem: tis jul 31, 2007 23:17
Ort: Kiruna

Inlägg av Mecman » mån aug 13, 2007 11:22

Mycket tuff bil :tumbup:
Nissan King Cab 2.4 T 88a under konstruktion
KTM 660 SMC -04a

RogerÅ
Avstängd
Inlägg: 5625
Blev medlem: fre nov 03, 2006 13:23

Inlägg av RogerÅ » mån aug 13, 2007 11:44

Bullmoose skrev:Ser trevlig ut men hur 17 får det plats en v8 i den?

Och framför allt, hur går besiktningen med GM-8 med dubbla effekten och bytta axlar dessutom?

Och som nästa inläggare mycket riktigt påpekar, varför ser en 97:a ut som en 95:a?

Någonting är mycket konstigt, här ligger en tomte begravna!

/Erik
jag vet att det sitter en v8 i den bilen närmare bestämt en lt1 motor sen vet jag att bilen är intagen som en flyttgodsbil & att den är besad med allt utom så breda däck

sen vet jag att den är byggd på en kvaddad bil i usa årsmodell vet jag inget om

det är ett fint bygge synd bara att den blir vanskött av en bilmörderska

Marcus
OffroadGeek
Inlägg: 4857
Blev medlem: sön feb 26, 2006 19:40
Ort: Borås
Kontakt:

Inlägg av Marcus » mån aug 13, 2007 13:17

turbomicra skrev: sen vet jag att den är byggd på en kvaddad bil i usa årsmodell vet jag inget om
Vet du eller vet du inte??? :lol:

turbomicra skrev: det är ett fint bygge synd bara att den blir vanskött av en bilmörderska
Du är inte rädd för att sticka ut hakan, eller vet du saker som vi andra inte vet? :lol:
Red Winch, precision-engineered performance products for 4X4 vehicles
Återförsäljare för Red-Winches, Goodwinch, Trail-Gear och Offroad Armory.

Följ oss på Facebook: https://www.facebook.com/groups/omwsweden/" onclick="window.open(this.href);return false;

http://www.offroadmetalworx.se/

http://www.red-winches.com

http://www.goodwinch.com

http://www.trail-gear.com

RogerÅ
Avstängd
Inlägg: 5625
Blev medlem: fre nov 03, 2006 13:23

Inlägg av RogerÅ » mån aug 13, 2007 13:23

Marcus skrev:
turbomicra skrev: sen vet jag att den är byggd på en kvaddad bil i usa årsmodell vet jag inget om
Vet du eller vet du inte??? :lol:

turbomicra skrev: det är ett fint bygge synd bara att den blir vanskött av en bilmörderska
Du är inte rädd för att sticka ut hakan, eller vet du saker som vi andra inte vet? :lol:
årsmodellen vet jag inte.
jag vet att den är byggd på en kvaddad bil från början i usa.

& jag vet saker som ni troligtvis inte vet jag har en dotter tillsammans med bilmördaren som äger jeepen (linda) den är inte lika fin i dag som på bilden :lol:

Moggen
Rutinerad
Inlägg: 320
Blev medlem: lör jun 02, 2007 23:33

Inlägg av Moggen » mån aug 13, 2007 18:29

Finns folk som borde veta storleken du ska ha, själv vet jag inte, dom bilar jag sett brukar ha just 35" och det brukar se bra ut. har för mig att garage grannen har 38" på portaler på sin jeep, tar i lite men det var nog att axeln satt lite lite fel, den måste vara bra höjd för större än 35. har inte exet ngn jeep kompis, hur som helst, beställ dom sen av din far och låt det gå i ngn kontainer hit med en gammal jänkare så spar du några stora pengar på det. tar lite tid men det är mycket pengar om du ska ha större än 35tum. i usa är det hemskt billigt. lycka till
Jag har alltid varit ledande då det gäller dåliga lösningar, he he

TMT
OffroadGeek
Inlägg: 4563
Blev medlem: ons feb 01, 2006 16:31
Ort: Vetlanda

Inlägg av TMT » mån aug 13, 2007 18:29

linda skrev:Oj ni är så pratglada att jag inte hinner svara på allt

Pung korren du frågade om hjulhållaren pappa svarar att det heter dana 60 både fram & bak dessutom är dom ombyggda så man får en knapp till växlingen när man sitter fast & sen var det något med bromsarna som var ändrat på med skivor? Sen var det något med växlingen i dom för att man ska ha stora hjul

Hoppas att du förstår för det för inte jag pappa säjer att den är bra byggd han kan så då är jag nöjd


Tja då tvivlar jag inte på att den är stadigt byggd, D60 och tryck-pys prylar med haha ojoj mäktig maskin de där men du har nog rätt 38or då blir det annat....

men det enda som gäller på en sådan är ju

antingen Bogger
Bild


eller Tsl SX (nästan lite mer för dom här)
Bild

Och din far lär kunna hitta dom billigt som attan över atlanten för här kostar de en bra slant men smakar de så kostar det.


Själv har jag sneglat hårt på många US pickisar, Till ock med monstertruckarna är gris billiga där borta jämfört med europa

Den här
http://upload6.postimage.org/585075/photo_hosting.html
var till salu för 7500dollar eller bud, nybyggd motor, ny lack mm.
"Need a ladder for this truck!!9.5 feet tall 12 feet wide with 66'ers"

linda
Användare
Inlägg: 12
Blev medlem: sön aug 12, 2007 12:42

Inlägg av linda » mån aug 13, 2007 18:41

turbomicra skrev:
Bullmoose skrev:Ser trevlig ut men hur 17 får det plats en v8 i den?

Och framför allt, hur går besiktningen med GM-8 med dubbla effekten och bytta axlar dessutom?

Och som nästa inläggare mycket riktigt påpekar, varför ser en 97:a ut som en 95:a?

Någonting är mycket konstigt, här ligger en tomte begravna!

/Erik
jag vet att det sitter en v8 i den bilen närmare bestämt en lt1 motor sen vet jag att bilen är intagen som en flyttgodsbil & att den är besad med allt utom så breda däck

sen vet jag att den är byggd på en kvaddad bil i usa årsmodell vet jag inget om

det är ett fint bygge synd bara att den blir vanskött av en bilmörderska
mkt roligt :P
25år & okontrolerbar
singel & åker jeep

Moggen
Rutinerad
Inlägg: 320
Blev medlem: lör jun 02, 2007 23:33

Inlägg av Moggen » mån aug 13, 2007 18:59

35X12½X15 35 är storleken (höjden) i tum 12,5 är bredden oxå i tum 15 är fälgstorleken den med i tum, 38" är tre tum högre ca 7,5 cm alltså
Jag har alltid varit ledande då det gäller dåliga lösningar, he he

linda
Användare
Inlägg: 12
Blev medlem: sön aug 12, 2007 12:42

Inlägg av linda » mån aug 13, 2007 19:01

Moggen skrev:Finns folk som borde veta storleken du ska ha, själv vet jag inte, dom bilar jag sett brukar ha just 35" och det brukar se bra ut. har för mig att garage grannen har 38" på portaler på sin jeep, tar i lite men det var nog att axeln satt lite lite fel, den måste vara bra höjd för större än 35. har inte exet ngn jeep kompis, hur som helst, beställ dom sen av din far och låt det gå i ngn kontainer hit med en gammal jänkare så spar du några stora pengar på det. tar lite tid men det är mycket pengar om du ska ha större än 35tum. i usa är det hemskt billigt. lycka till
Dom jag hade tog inte i dessutom får den så sakta med de små hjulen dom som jag har nu är för små för min bil det vet jag
Moggen skrev:35X12½X15 35 är storleken (höjden) i tum 12,5 är bredden oxå i tum 15 är fälgstorleken den med i tum, 38" är tre tum högre ca 7,5 cm alltså
Tackar :hello:
25år & okontrolerbar
singel & åker jeep

linda
Användare
Inlägg: 12
Blev medlem: sön aug 12, 2007 12:42

Inlägg av linda » mån aug 13, 2007 19:05

MrHawk skrev:Fräsh jeep, men är väldigt nyfiken på hur det kan vara en -97, den modellen slutades tillverkas hösten -95
Hajken

Det står 1997 i papperna sen bryr jag mig inte faktiskt ni frågade vad det var för bil

:hello:
Mecman skrev:Mycket tuff bil :tumbup:
Tack mecman :hello:
25år & okontrolerbar
singel & åker jeep

Moggen
Rutinerad
Inlägg: 320
Blev medlem: lör jun 02, 2007 23:33

Inlägg av Moggen » mån aug 13, 2007 19:08

Gör som så att du kollar dina gamla bilder på bilen, det kanske går att utläsa ngt från dom bilderna. vore kul om man fick se bilder på den nu från sidan så ser man hur 35" ser ut på den, kör du inte mycket i terrängen så kan du ha väldigt stora däck på, det är ju när axlarna vrider sig som det tar i, kolla i tidningar oxå där kan du ju jämföra ju.
Jag har alltid varit ledande då det gäller dåliga lösningar, he he

linda
Användare
Inlägg: 12
Blev medlem: sön aug 12, 2007 12:42

Inlägg av linda » mån aug 13, 2007 19:19

Oj ni skriver så mkt att jag inte orkar svara är det någon som vet något om hjul här?


Självklart är min bil besiktigad någon frågade om den saken åker inte ni besiktigade bilar eller

Ingen som klagade hos bilprovningen när jag fixade första besiktningen som var en svårare mot vad det har varit senare

Bilen är mkt riktigt byggd i usa alla som kan bilar säger att den är jätte fint byggd med vad dom kallar rätta sakerna

Sen har ni flyttat min bil till amerikanska bilar det är en jeep den är väll inte amerikansk?

:hello:
25år & okontrolerbar
singel & åker jeep

TMT
OffroadGeek
Inlägg: 4563
Blev medlem: ons feb 01, 2006 16:31
Ort: Vetlanda

Inlägg av TMT » mån aug 13, 2007 19:42

linda skrev:
TMT skrev:
linda skrev:Oj ni är så pratglada att jag inte hinner svara på allt

Pung korren du frågade om hjulhållaren pappa svarar att det heter dana 60 både fram & bak dessutom är dom ombyggda så man får en knapp till växlingen när man sitter fast & sen var det något med bromsarna som var ändrat på med skivor? Sen var det något med växlingen i dom för att man ska ha stora hjul

Hoppas att du förstår för det för inte jag pappa säjer att den är bra byggd han kan så då är jag nöjd



Vilka är ni då alla?
:?:

oj ursäkta mig "pung korren" har ju också ett namn.

Hej o välkommen Tobbe heter jag, vill gärna kallas det eller TMT, kör också stora bilar :lol:
är djupt religös och ganska ful,Bild men det kan jag leva med livet i kyrkan och ett ständigt bönetagande om att bilen "kanske" håller en hel jeepträff.
Förövrigt har folk svårt att stå ut med mig och mina äfuentyr, hamstrar på mig prylar som en ekorre och tar alltid på mig mer än vad jag klarar av så som en trogen arbetsnarkoman man är. måste alltid övervinna mig själv hela tiden.
nu vet du nästan hela mitt liv.

Önskar att jag vore dum och hade snälla kompisar men nu är det ju tvärtom :cry:


Tja då tvivlar jag inte på att den är stadigt byggd, D60 och tryck-pys prylar med haha ojoj mäktig maskin de där men du har nog rätt 38or då blir det annat....

men det enda som gäller på en sådan är ju

antingen Bogger
Bild


eller Tsl SX (nästan lite mer för dom här)
Bild

Och din far lär kunna hitta dom billigt som attan över atlanten för här kostar de en bra slant men smakar de så kostar det.


Själv har jag sneglat hårt på många US pickisar, Till ock med monstertruckarna är gris billiga där borta jämfört med europa

Den här
http://upload6.postimage.org/585075/photo_hosting.html
var till salu för 7500dollar eller bud, nybyggd motor, ny lack mm.
"Need a ladder for this truck!!9.5 feet tall 12 feet wide with 66'ers"

edit: De där me kyrkan var nog en smula ironi dock.....
TMT korren Tobbe

Religiös oj var inte för nära mig då för jag är mer en syndare i så fall i övrigt brukar tmt dunka ut ur bilen bl.a.

Jobba inte för mkt bara man måste ha kul med

Går min bil sönder så brukar jag skylla på alha eller vad han nu heter men jag tror inte på han heller

Fan typ du kommer att bli tokig om du träffar mig någon gång jag svär typ i vartannat ord tror jag dessutom har jag the nummer of the best tatuerat på hemligt ställe 666 typ oj


38or vad menar du med det?

:hello:

ehh jah det blir skit bra.


jag ser framemot att se dig plåga livet ur bilen på några träffar framöver, för du använder du den väl inte bara som gaturacer..


i vilket fall.

däck!


mitt tips har du redan fått jag anser att det inte finns något annat än super swamper att köra på,
och har du möjlighet köp dom från jänkeland mycket billigare.
http://www.nitroz.se/arlanda/

där hittar du lite och kan läsa om dom. du bör ha 38or eller kanske 40tum sen börjar det bli stort även för en stor bil och en wrangler är inte jätte stor.


OT:
jag hade fakist en afrikansk präst som skulle driva ut satan ur mig en gång på Vetlanda bilskrot låter lite mysko kanske och tror ni att ni blev förvånade nu så gissa vad jag blev då, när en ordentligt svart person stirrar en rakti ögonen och lägger handen på huvudet samtidigt som han pratar massa skit på ett språk man ändå inte förstår haha fy fan.

Andreas
Beroende
Inlägg: 1078
Blev medlem: fre jun 01, 2007 11:17
Ort: Tibro

Inlägg av Andreas » mån aug 13, 2007 20:59

Jag kör på super swamper på min wrangler och det funka helt klockrent, hadde även swamper 44" på min sugga ocg det är riktigt bra bett i dom däcken men ändå går det åka asfalt med dom

Bild

Skriv svar