Fördelningslådebyte på grand cherokeeaut?
Moderatorer: Marcus, AtEase, volvojonas, MrHawk
Fördelningslådebyte på grand cherokeeaut?
Är det nån som har koll på omdet går att sätta en dana 300 fördlåda på en automatlåda till en grand cherokee -91a(4,0l)??
Har för mig att dana 300an ska passa på den vanliga cherokeens aut utan större bekymmer men vet inte hur det är med grandens.?
Har för mig att dana 300an ska passa på den vanliga cherokeens aut utan större bekymmer men vet inte hur det är med grandens.?
GrandCherokee kom inte förrän -93, men på dom är det många som byter till NP242 från Cherokee utan stora modifikationer.
Även om frågan är luddig så är svaret ja. Det som passar på cherokee borde passa på grand. Även om det är helt olika automatlåda. Cherokee har ju AW4, en japansk Borg-Warner medan Gc har en chryslerlåda som heter nåt annat.
/Erik
Även om frågan är luddig så är svaret ja. Det som passar på cherokee borde passa på grand. Även om det är helt olika automatlåda. Cherokee har ju AW4, en japansk Borg-Warner medan Gc har en chryslerlåda som heter nåt annat.
/Erik
Ständigt kritiserad för mina kontroversiella idéer.
ZJ95
Nissan KC -91
Nissan Terranosaurus Rex -94
Våga vägra portaler!
ZJ95
Nissan KC -91
Nissan Terranosaurus Rex -94
Våga vägra portaler!
Differensen mellan de olika lådorna på ZJ är att v8an kräver en längre ingående tapp än vad L6an har, splinsen är i övrigt detsamma.
Här ser du skillnaden
Således är det så att den 242 fördelningslådan som kommer från en XJ passar direkt på en ZJ med L6an och har du V8ans växellåda blir det lite mer pyssel med att byta ingående axel i planetväxeln. Är det så att du har fördelningslådan utan aluminiumhus till bakre kardan är det vanligt att lager till den ingående tappen stämmer i dameter men är för smalt så du får ett axiellt glapp.
Om man kan låna den ingående tappen från 249lådean till dana 300 lådan vet jag inte.
Hoppas detta kan ge dig någon ledtråd
Här ser du skillnaden
Således är det så att den 242 fördelningslådan som kommer från en XJ passar direkt på en ZJ med L6an och har du V8ans växellåda blir det lite mer pyssel med att byta ingående axel i planetväxeln. Är det så att du har fördelningslådan utan aluminiumhus till bakre kardan är det vanligt att lager till den ingående tappen stämmer i dameter men är för smalt så du får ett axiellt glapp.
Om man kan låna den ingående tappen från 249lådean till dana 300 lådan vet jag inte.
Hoppas detta kan ge dig någon ledtråd