jeep cherocee 81med en 254 sursexa

Allt som handlar om JEEP här

Moderatorer: Marcus, AtEase, volvojonas, MrHawk

flognfelt
Nybörjare
Inlägg: 7
Blev medlem: tis apr 04, 2006 20:06
Ort: Muskö

jeep cherocee 81med en 254 sursexa

Inlägg av flognfelt » tor apr 06, 2006 19:25

Håller på och snickrar på en AMCV8 304 .Skall det vara törstigt så åtminstone genom en V8 och int pågrund utav en smoggad 6a på 4.2l Allting var frid och fröjd när man inhandlade maskinen , tvättade av den med konstens alla regler utvändigt. och sedan ställdes den in i garaget ett tag . Där stog han väl gott och väl i 7-9 månader.
Pu nu satte man igång och skruvade isär det hela .faaaan vatten hadde blivit stående i 2ans cylinder efter tvätten. Hadde smugit sig in via egr-kanalen som hadde rostat av på undersidan och man hadde såklart använt riktig avfettningsmedel model industrimedel. Såå det var bara att skruva ner hela klabbett och borra hona slipa decka och putsa Nu saknas det en skyst fördelare model elektrisk och ett höger grenrör med utblåset på mitten och :roll: med ca 58mm hål :roll: Så har någon ett sådan liggande så är man intreserad.

Mathias T
4x4xnerd
Inlägg: 6345
Blev medlem: fre feb 24, 2006 20:53
Ort: Nol

Inlägg av Mathias T » tor apr 06, 2006 19:38

Har en komplett amc 360 om inte annat :roll: med headers till cj7
"If speed kills,then suzukidrivers must live forever"

flognfelt
Nybörjare
Inlägg: 7
Blev medlem: tis apr 04, 2006 20:06
Ort: Muskö

Inlägg av flognfelt » lör apr 08, 2006 21:21

vist 360 är roligt men då går väll axlarna. Fördelen med denna motor 304 ser ut som motorn skal göra på en 81an så att besiktninge håller sig lugn sen får man se vad somm händrer tack i alla fall mvh.Micke

Whistler
Forumräv
Inlägg: 522
Blev medlem: ons mar 01, 2006 0:33
Ort: Ängelholm
Kontakt:

Inlägg av Whistler » sön apr 09, 2006 10:56

360'n fanns som orginal motorval på din cherokee och borde inte bekymra besiktning nämvärt. Du skaffar bara ett intyg från jeep på detta.

När det gäller axlarna så tror jag inte det skall vara några större problem. sitter väl minst dana 44 på den

gnisten83
Rutinerad
Inlägg: 486
Blev medlem: lör mar 18, 2006 18:52
Ort: Ryd

Inlägg av gnisten83 » sön apr 09, 2006 19:59

Då det är samma block till 304/360/401 så kan man knappast skilja dom åt utan motornumret och den sitter på ventilkåpan och har man bytt till aluminiumkåpor så..... :lol:
360 och 258 var väl dom enda alternativen till motor i Cherokee då väl?
CJ5 -72 med 304/727/300/30+44/35"

Mathias T
4x4xnerd
Inlägg: 6345
Blev medlem: fre feb 24, 2006 20:53
Ort: Nol

Inlägg av Mathias T » sön apr 09, 2006 20:11

Det är ju ingen jätteeffekt på 360 heller,bara massa bottenvrid
"If speed kills,then suzukidrivers must live forever"

flognfelt
Nybörjare
Inlägg: 7
Blev medlem: tis apr 04, 2006 20:06
Ort: Muskö

Inlägg av flognfelt » sön apr 09, 2006 21:02

Helt enligt Jeep technical servismanual manual så fans det till 81ans jeepmodeller.. Cj models 4-152 6-258 8-304 Cherocee och-trucks 6-258 och 8-360 javist har jag valt en mindre motor än vanligt men det skall nog gå att få snurr på den också så så småning om eller hur 8) :twisted: :twisted:

flognfelt
Nybörjare
Inlägg: 7
Blev medlem: tis apr 04, 2006 20:06
Ort: Muskö

Inlägg av flognfelt » tis apr 11, 2006 22:07

Mathias T skrev:Har en komplett amc 360 om inte annat :roll: med headers till cj7
hör av dej till mej om 360an intresan sur sexan
mikael_flognfelt@msn.com
vi hörs

flognfelt
Nybörjare
Inlägg: 7
Blev medlem: tis apr 04, 2006 20:06
Ort: Muskö

Svar till 360 sj7

Inlägg av flognfelt » tis jun 06, 2006 22:13

flognfelt skrev:
Mathias T skrev:Har en komplett amc 360 om inte annat :roll: med headers till cj7
hör av dej till mej om 360an intresan sur sexan
mikael_flognfelt@msn.com
vi hörs
Vist intresera det mej mycket hör av dej via min mejladress. så får du numret . mikael_flognfelt@msn.com

Skriv svar