Cheva th350
Moderatorer: Marcus, AtEase, volvojonas, MrHawk
Cheva th350
Tjena !
Undrar om det är någon som har ett bra förslag att para ihop en cheva th350 automatlåda med en bra fördelningslåda utan för mycket problem
har tänkt att ha det i en cj 7
mojje
Undrar om det är någon som har ett bra förslag att para ihop en cheva th350 automatlåda med en bra fördelningslåda utan för mycket problem
har tänkt att ha det i en cj 7
mojje
medl Nsor
Bästa sättet är med en riktig adapter!
Det finns några olika lösningar då en typ av adapter kräver blazerns korta utgående axel på automaten.
En annan byter man ut hela utgående axeln mot en ny(kräver totaldemontering av lådan)
7:an har mer plats för bakre kardanen så man kan nog använda en th350 med kortaste 2wd struten och bygga en adapter på(lagerhus och omgjort drev till fördelningslådan).
Jag har nog en hemmagjord sådan liggandes men får mäta hur lång den är
Det finns några olika lösningar då en typ av adapter kräver blazerns korta utgående axel på automaten.
En annan byter man ut hela utgående axeln mot en ny(kräver totaldemontering av lådan)
7:an har mer plats för bakre kardanen så man kan nog använda en th350 med kortaste 2wd struten och bygga en adapter på(lagerhus och omgjort drev till fördelningslådan).
Jag har nog en hemmagjord sådan liggandes men får mäta hur lång den är
"If speed kills,then suzukidrivers must live forever"
Alla "äkta" jeep har klumpen på höger sida,chryslerkopiorna däremot har på vänsterTobbe skrev:Kolla om du hittar en NP241 fördelningslåda, den passar nog på 350 lådan och har fram kardan på vänster sida. Eller vilken sida har du klumpen på en CJ7?
"If speed kills,then suzukidrivers must live forever"
okej jag får se vad det blir för längd,jag får hem motor och låda ihelgen
men han pratade om någon axel och en kåpa han skulle skicka med
extra men jag fattade inte riktigt vad det var men kan ju hoppas att det är en blazer axel.
det blir nog fel med NP241 för på min sitter den på högersidan
mojje
men han pratade om någon axel och en kåpa han skulle skicka med
extra men jag fattade inte riktigt vad det var men kan ju hoppas att det är en blazer axel.
det blir nog fel med NP241 för på min sitter den på högersidan
mojje
medl Nsor
Så Cj 7 är då en äkta Jeep, men var det inte Renault som ägde dem dåMathias T skrev:Alla "äkta" jeep har klumpen på höger sida,chryslerkopiorna däremot har på vänsterTobbe skrev:Kolla om du hittar en NP241 fördelningslåda, den passar nog på 350 lådan och har fram kardan på vänster sida. Eller vilken sida har du klumpen på en CJ7?
Jeep Wrangler 4.2l Aut -89
4X4XTREME.SE
JCS medlem #261
4X4XTREME.SE
JCS medlem #261
De må så vara att Renault ägde AMC på den tiden men konstruktionen var sen tidigare
Adaptervarianter har Advance adapters som gör att lådan passar till tex Dana 20 eller Dana 300 men jag jag tror att du måste ha den kortaste utgående axeln även i dom, om inte är det till att tömma hela lådan för att byta
Adaptervarianter har Advance adapters som gör att lådan passar till tex Dana 20 eller Dana 300 men jag jag tror att du måste ha den kortaste utgående axeln även i dom, om inte är det till att tömma hela lådan för att byta
CJ5 -72 med 304/727/300/30+44/35"