Cheva th350

Allt som handlar om JEEP här

Moderatorer: Marcus, AtEase, volvojonas, MrHawk

mojje
Hemmastadd
Inlägg: 205
Blev medlem: tis maj 30, 2006 19:17
Ort: nässjö

Cheva th350

Inlägg av mojje » mån mar 26, 2007 21:18

Tjena !

Undrar om det är någon som har ett bra förslag att para ihop en cheva th350 automatlåda med en bra fördelningslåda utan för mycket problem
har tänkt att ha det i en cj 7 :!:

mojje
medl Nsor

Mathias T
4x4xnerd
Inlägg: 6345
Blev medlem: fre feb 24, 2006 20:53
Ort: Nol

Inlägg av Mathias T » mån mar 26, 2007 21:34

Bästa sättet är med en riktig adapter!
Det finns några olika lösningar då en typ av adapter kräver blazerns korta utgående axel på automaten.
En annan byter man ut hela utgående axeln mot en ny(kräver totaldemontering av lådan)
7:an har mer plats för bakre kardanen så man kan nog använda en th350 med kortaste 2wd struten och bygga en adapter på(lagerhus och omgjort drev till fördelningslådan).
Jag har nog en hemmagjord sådan liggandes men får mäta hur lång den är
"If speed kills,then suzukidrivers must live forever"

Tobbe
Rutinerad
Inlägg: 367
Blev medlem: ons mar 15, 2006 23:38
Ort: Rimbo

Inlägg av Tobbe » mån mar 26, 2007 23:33

Kolla om du hittar en NP241 fördelningslåda, den passar nog på 350 lådan och har fram kardan på vänster sida. Eller vilken sida har du klumpen på en CJ7?
Jeep Wrangler 4.2l Aut -89
4X4XTREME.SE
JCS medlem #261

Mathias T
4x4xnerd
Inlägg: 6345
Blev medlem: fre feb 24, 2006 20:53
Ort: Nol

Inlägg av Mathias T » tis mar 27, 2007 20:15

Tobbe skrev:Kolla om du hittar en NP241 fördelningslåda, den passar nog på 350 lådan och har fram kardan på vänster sida. Eller vilken sida har du klumpen på en CJ7?
Alla "äkta" jeep har klumpen på höger sida,chryslerkopiorna däremot har på vänster :wink:
"If speed kills,then suzukidrivers must live forever"

mojje
Hemmastadd
Inlägg: 205
Blev medlem: tis maj 30, 2006 19:17
Ort: nässjö

Inlägg av mojje » tis mar 27, 2007 20:24

okej jag får se vad det blir för längd,jag får hem motor och låda ihelgen
men han pratade om någon axel och en kåpa han skulle skicka med
extra men jag fattade inte riktigt vad det var men kan ju hoppas att det är en blazer axel.

det blir nog fel med NP241 för på min sitter den på högersidan

mojje
medl Nsor

Tobbe
Rutinerad
Inlägg: 367
Blev medlem: ons mar 15, 2006 23:38
Ort: Rimbo

Inlägg av Tobbe » ons mar 28, 2007 0:46

Mathias T skrev:
Tobbe skrev:Kolla om du hittar en NP241 fördelningslåda, den passar nog på 350 lådan och har fram kardan på vänster sida. Eller vilken sida har du klumpen på en CJ7?
Alla "äkta" jeep har klumpen på höger sida,chryslerkopiorna däremot har på vänster :wink:
Så Cj 7 är då en äkta Jeep, men var det inte Renault som ägde dem då :lol: :lol:
Jeep Wrangler 4.2l Aut -89
4X4XTREME.SE
JCS medlem #261

gnisten83
Rutinerad
Inlägg: 486
Blev medlem: lör mar 18, 2006 18:52
Ort: Ryd

Inlägg av gnisten83 » sön apr 01, 2007 21:30

De må så vara att Renault ägde AMC på den tiden men konstruktionen var sen tidigare :wink:
Adaptervarianter har Advance adapters som gör att lådan passar till tex Dana 20 eller Dana 300 men jag jag tror att du måste ha den kortaste utgående axeln även i dom, om inte är det till att tömma hela lådan för att byta :roll:
CJ5 -72 med 304/727/300/30+44/35"

Skriv svar